بازدید 1838
اگر ورزشكار زن به لندن نفرستيد از بازي‌ها كنار گذاشته مي‌شويد

هشداركميته بين‌المللي المپيك به سعودي‌ها

آنتيا دو فرانتز ابراز اميدواري كرد كه عربستان از سياست نفرستادن زنان به بازي‌هاي المپيك دست بردارد، در غير اين صورت از اين مسابقه‌ها محروم مي‌شود.
کد خبر: ۱۷۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱ 18 July 2011
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، خالد الدخيل دبير كميته المپيك عربستان با بيان اينكه عربستان از اولين كشورهاي شركت كننده در رقابت‌هاي المپيك 2012 لندن خواهد بود، شايعه عدم اجازه به عربستان براي شركت در بازي‌هاي المپيك به خاطر نبود ورزشكاران زن در كاروان اين تيم را رد كرد و گفت: اظهارات اخير آنتيا دوفرانتز - رييس كميسيون ورزش و زنان كميته بين‌المللي المپيك مبني بر اجازه ندادن به تيم المپيك ما براي شركت در اين رقابت‌ها كاملا شخصي و بي‌اعتبار است. تيم ما با تمام قوت در اين رقابت‌ها شركت خواهد كرد.

دوفرانتز با بيان اينكه سه كشور عربستان سعودي، برونئي و قطر هيچگاه ورزشكار زن به بازي‌هاي المپيك اعزام نمي‌كنند، ابراز اميدواري كرد كه اين كشورها سياست خود را تعديل كنند، در غير اين صورت با ممنوعيت حضور در المپيك 2012 مواجه خواهند شد.

دبير كميته المپيك عربستان افزود: ما تاكنون به صورت رسمي اخطاريه‌اي درباره عدم اجازه به شركت در بازي‌هاي المپيك از سوي كميته بين‌المللي المپيك دريافت نكرده‌ايم، بلكه برعكس ژاك روگ رييس IOC كميته المپيك عربستان را از پيشرفته‌ترين كشورهاي منطقه در زمينه‌هاي مختلف ورزشي وصف كرد و از حضور مقتدرانه اين تيم در بازي‌هاي المپيك لندن خبر داد.

روزنامه «اينديپندنت ساندي» انگليس به نقل از دوفرانتز آمريكايي نوشت: زمان آن فرا رسيده است كه سعودي‌ها سياست خود را تغيير دهند. تا آنجايي كه من از اين كشور اطلاع دارم اميدوارم كه اين امر صورت گيرد و به زنان اجازه داده شود كه در كنار مردان و دوشادوش آن‌ها در اين رقابت‌ها شركت كنند.

به نوشته اين روزنامه، عربستان تنها كشوري خواهد بود كه در صورت عدم اجازه دادن به زنان براي شركت در بازي‌هاي المپيك از اين بازي‌ها كنار گذاشته مي‌شود. پيش از اين قطر نيز با اين هشدار روبه‌رو شده بود، اما با اصلاح در قوانين خود از ليست سياه خارج شد. اين در حالي است كه برونئي تنها كشوري است كه از زمان شكل‌گيري رقابت‌هاي المپيك تاكنون هيچ ورزشكار زني به اين رقابت‌ها نفرستاده است. برونئي در بازيهاي آتلانتا، سيدني و آتن تنها با يك ورزشكار مرد شركت كرده است. بنابراين عربستان در كنار برونئي تنها كشورهايي خواهند بود كه با خطر محروميت از اين بازي‌ها روبه‌رو است.

عربستان سعودي قصد دارد براي جلوگيري از ممنوعيت شركت در اين مسابقه‌ها، دلما محسن سواركار زن را كه پيش از اين در المپيك جوانان سنگاپور شركت كرده بود و به مدال برنز دست يافته بود را به رقابت‌هاي المپيك لندن بفرستد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار