بازدید 17146

ممنوعیت 5 ساله برای مشرف‌شده‌ها به عمره

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسگر در پنجمين نشست طرح مطالعه‌ي توسعه‌ي کمي و کيفي زيارت امام رضا (ع) با موضوع بررسي تجارب عربستان در مديريت حرمين شريفين زيارتي مکه و مدينه، ادامه داد: افرادي که يک‌بار به عمره مشرف شده‌اند، مي‌توانند در صورت کمبود ثبت نام، پس از پنج سال دوباره ثبت نام کنند.
کد خبر: ۱۷۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴ 17 July 2011
نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني گفت: ثبت نام عمره از شهريورماه امسال آغاز مي‌شود.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسگر در پنجمين نشست طرح مطالعه‌ي توسعه‌ي کمي و کيفي زيارت امام رضا (ع) با موضوع بررسي تجارب عربستان در مديريت حرمين شريفين زيارتي مکه و مدينه، ادامه داد: افرادي که يک‌بار به عمره مشرف شده‌اند، مي‌توانند در صورت کمبود ثبت نام، پس از پنج سال دوباره ثبت نام کنند.

وي با اشاره به نداشتن مديريت صحيح عربستان در امور حج و زيارت، اظهار کرد: برخورد عرب‌هاي سعودي با شيعيان، بخصوص ايرانيان بسيار وقيحانه است.

حجت‌الاسلام قاضي عسگر با اشاره به مشکلات پروازي عربستان، بيان كرد: گنجايش محدود فرودگاه مدينه و ندادن شماره‌ي صندلي به زائران، از معضلات اساسي پروازهاي سعودي است.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به تطبيق نداشتن عربستان با فرهنگ جهاني، گفت: عرب‌هاي سعودي در کنار قبرستان بقيع خواندن زيارت‌نامه را شرک مي‌دانند؛ در کجاي دنيا زائر را دعوت و بعد به مقدسات او اهانت مي‌کنند؟

وي به ساخت قطار شهري در عربستان اشاره و تصريح كرد: سال گذشته، عربستان با چين قراردادي براي اين كار امضا كرد و براساس آن، ساخت خط ريل از عرفات تا شهر مکه به پايان رسيد.

او با اشاره به درآمد 500ميليارد دلاري گردشگري در سطح جهان، ادامه داد: سهم ايران از اين رقم با توجه به داشتن جاذبه‌ي بالاي گردشگري بسيار ناچيز است.

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ايجاد بازار بين‌المللي اسلامي را از اهداف حج دانست و گفت: اسلام از حج اهداف بلندي داشته است که مي‌توان با رسيدن به آن‌ها، مشکلات جهان اسلام را حل کرد.

حجت‌الاسلام قاضي عسگر از ايجاد شبکه‌ي اجتماعي حجاج خبر داد و افزود: از طريق ايجاد سايت براي هر کاروان، هم‌سفران بعد از پايان سفر حج نيز با هم در ارتباط هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
بسیار فکر معقول و خوبی است وسبب میشود ارزومندان بتوانند برای یک بار هم شده در اسرع وقت به زیارت بیت الله نایل شوند متشکریم
خدا پدرتان را بیامرزذ
این خیلی مسخره است.باید عمره رو آسون کنن که اونایی که تمتع رفتن به سمت عمره برن .ممنوعیت و برای تمتع بذارید نه عمره.
بابا ایول الله فکر عالیه
من حدود دو ماه پیش عربستان بودم. به غیر از انگشت نگاری در موقع ورود ، دیگر هیچ برخورد غیر متعارفی از آنها ندیدم . در بقیع هم هر کس می خواست خودش زیارتنامه می خواند وکسی هم متعرض او نبود فقط نظر آنها این است که برای خواندن دعا و زیارت نامه هم باید رو به قبله ایستاد نه رو بسوی قبر
یعنی چی؟؟؟؟ کاش به جای این یه کاری می کردید که یه عده اونجا رو با دبی اشتباه نگیرن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر