بازدید 2213

آيا ورشكستگي آمريكا ترفند انتخاباتي است؟

رويارويي جمهوري خواهان با بيل كلينتون در سال ۱۹۹۵ كه منجر به تعطيل موقت دولت شد به اعتقاد بسياري يكي از عوامل مهم در انتخاب مجدد وي به رياست جمهوري بود.
کد خبر: ۱۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶ 17 July 2011
 كارشناسان با اشاره به بن بست پديد آمده ميان كنگره آمريكا و كاخ سفيد بر سر سقف بدهي‌هاي اين كشور ورشكستگي موقت دولت آمريكا را به نفع اوباما در انتخابات دانستند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آسوشيتدپرس، اگر نمايندگان كنگره آمريكا و كاخ سفيد نتوانند تا يازدهم مرداد در مورد افزايش سقف بدهي هاي كشور به توافق نرسند اقتصاد شكننده آمريكا با مشكلي جدي مواجه خواهد شد.

تلاش كاخ سفيد براي گردهمايي رهبران هر دو حزب براي مذاكره درباره افزايش سقف بدهي هاي آمريكا و گفتگوهاي ۵ روزه آنان بدون دستيابي به توافق متوقف شد.

روزنامه پولوتيكو چاپ واشنگتن به نقل از يك مقام دموكرات نوشت رييس جمهور آمريكا در جلسه روز پنجشنبه گفته است زمان تصميم گيري است و ما براي پيشبرد اين مسئله به برنامه هاي قاطعي نيازمنديم. بن بست كنوني در گفتگوهاي رهبران كنگره با رييس جمهور از كاهش هزينه هاي جاري دولت و ادامه معافيت مالياتي طبقه مرفه جامعه و شركت هاي نفت و گاز ناشي مي شود. رهبران دموكرات و جمهوري خواه در مجلس نمايندگان هر يك بطور جداگانه با اعضاي حزب خود جلسه داشتند تا بهترين پيشنهاد قابل راي را بر سر ميز مذاكره ببرند. اوباما خواستار يك توافق بزرگ است و تهديد كرده كه راه حل كوتاه مدت را امضا نخواهد كرد.

تيموتي گيتنر وزير دارايي آمريكا تاكيد كرد بازارهاي مالي جهان در هر دو مورد افزايش سقف بدهي ها و برنامه كاهش كسري بودجه آمريكا نگران هستند. سناتور هري ريد رهبر اكثريت دموكرات در سناي آمريكا گفت كاخ سفيد به گفتگوهاي محرمانه ميان او و سناتور ميچ مك كانل رهبر اقليت جمهوري خواه در سنا پيوسته است تا برنامه اي اضطراري را طرح ريزي كنند كه در صورت شكست مذاكرات براي افزايش سقف بدهي كشور به مورد اجرا گذارند.

رويارويي جمهوري خواهان با بيل كلينتون در سال ۱۹۹۵ كه منجر به تعطيل موقت دولت شد به اعتقاد بسياري يكي از عوامل مهم در انتخاب مجدد وي به رياست جمهوري بود.

به عقيده كارشناسان يكي از دل نگراني هاي امروز جمهوري خواهان كه تلاش مي كنند از انتخاب مجدد اوباما جلوگيري كنند بيم از تكرار تاريخ است . اوباما پس از مقاومت شديد جمهوري خواهان در ارتباط با افزايش سقف بدهي ها در مصاحبه هاي متعددي كه داشته متذكر شده كه چك ماهيانه مستمري گيران ممكن است در موعد مقرر از طرف دولت ارسال نشود و انجام بسياري ديگر از تعهدات مالي دولت هم به دليل نداشتن پول متوقف خواهد شد. روز سه شنبه تد پو نماينده جمهوري خواه مجلس نمايندگان در پاسخ به اين پرسش كه در صورت عدم توافق تا ۱۱ مرداد چه خواهد شد گفت كسي نمي داند كه در ۱۱ مرداد چه اتفاقي رخ خواهد داد و اگر در آن تاريخ سقف بدهي ها را بالا نبرده باشيم دنيا به آخر نمي رسد و كشور به پرداخت تعهدهاي خود بر اساس اولويت ها ادامه خواهد داد و در نهايت قادر خواهيم بود تا با كاستن از هزينه ها درآمد كشور را بالا ببريم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار