بازدید 2317

کاتوزیان: دولت بعدی مشکلات زیادی خواهد داشت

کد خبر: ۱۷۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷ 17 July 2011
پرداخت یارانه ها و سهام سود عدالت ، برای دولت بعدی اگر بخواهد شفاف عمل کند و نخواهد خلاف قانون و فرا قانونی کار کند، مشکل و نارضایتی ایجاد خواهد کرد

به گزارش اعتدال، حمید رضا کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی مجلس هشتم و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم ، تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از کارخانه ها و شرکت های واگذار شده در طرح سهام عدالت در سالهای گذشته نه تنها سود نداشتند ، بلکه ضرر هم داده اند.

نماینده مردم تهران ادامه داد:  برخی کارخانه های فولاد ها، ریخته گری، آلمینیوم و ... سودی نداشته و ضرر داده اند و علی رغم این موضوع به شکل صوری اعلام سود کرده اند و به مردمی که سهام عدالت این کارخانجات را در اختیار داشتند، سود پرداخت شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این عملکرد خطرات بزرگی برای اقتصاد کشور دارد ؛ یعنی ما به شکل صوری پرداخت هایی به مردم می کنیم و انتظاراتی ایجاد می کنیم و بعد نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی افزود: بعد از این دولت هر دولتی بیایید و بخواهد شفاف عمل کند، با این روند عملکرد دولت فعلی ، مشکلات خیلی زیادی خواهد داشت ، از جمله در بحث سهام عدالت است و انتظار و توقعی که در صاحبان این سهام ها به وجود آمده و اینها انتظار دارند هر چند وقت یک بار سودی به آنها پرداخت شود و این سهام نیز گسترده توزیع شده است؛ در حالیکه این مساله عملی نیست.

نائب رییس کمیسیون صنایع مجلس هفتم ادامه داد: اگر این کارخانه ها و شرکتها سود دهی داشته باشند حرفی نیست ، اما واقعیت این است که آنها نه تنها سود ده نیستند بلکه زیان ده هم هستند .

کاتوزیان در ادامه گفت: مشکل بعدی دولت بعدی بحث یارانه ها است ؛ چون منبع یارانه های پرداخت شده در قانون نیامده ، برای نمونه از محل صادرات برق و بودجه پارس جنوبی به مردم یارانه پرداخت می شود.

وی افزود: این دو موضوع برای دولت بعدی اگر بخواهد شفاف عمل کند و نخواهد خلاف قانون و فرا قانونی کند، مشکل و نارضایتی ایجاد خواهد کرد .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل