بازدید 1684
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبرداد:

احتمال معرفی علی‌آبادی برای تصدی وزارت نفت

کد خبر: ۱۷۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 17 July 2011
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت که به احتمال زیاد محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت برای تصدی این وزارتخانه و اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش فارس، سیدعماد حسینی نماینده مردم قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  از احتمال معرفی محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت برای تصدی این وزارتخانه به مجلس به منظور اخذ رأی اعتماد از سوی دولت خبر داد.

وی افزود: تاکنون به صورت رسمی فردی برای تصدی وزارت نفت معرفی نشده اما به صورت غیررسمی و در گفت‌وگوهایی که با نمایندگان دولت داشته‌ایم و شواهد امر، نشان می‌دهد که به احتمال زیاد محمد علی‌آبادی برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید وضعیت علی‌آبادی و برنامه‌ها و شرایط او در مجلس در صورت معرفی وی برای وزارت نفت مورد بررسی قرار گیرد، گفت که بهتر است در این زمینه پیش از معرفی وزیر، رایزنی با مجلس و کمیسیون تخصصی وزارت نفت یعنی کمیسیون انرژی صورت گیرد، چراکه کمیسیون انرژی نقش مهمی در رأی‌آوری یا عدم رأی‌آوری وزیر معرفی شده دارد و عدم رایزنی در مجلس در این زمینه هزینه‌های زیادی هم به دولت و هم به مجلس تحمیل می‌کند.


به گفته وی، در کمیسیون انرژی مقرر شد فعلاً ظرف مدت چند ماه علی‌آبادی به عنوان سرپرست در وزارت نفت فعالیت کند و سپس کمیسیون در صورت معرفی وی به عنوان وزیر به ارزیابی فعالیت‌ها و اقداماتش در وزارتخانه مزبور بپردازد.



سیدعماد حسینی بر همین اساس متذکر شد: وزارت نفت یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم کشور است و از این جهت نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون انرژی دغدغه‌های فراوانی در خصوص مشکلات این وزارتخانه دارند، از این‌رو باید فرد معرفی شده برای تصدی این وزارتخانه‌ها، برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف برای رفع دغدغه نمایندگان برای رأی‌آوری ارائه دهد.



وی در خاتمه از احتمال معرفی محمد عباسی سرپرست فعلی وزارت ورزش برای تصدی این وزارتخانه، مهدی غضنفری برای تصدی وزارت جدیدالتأسیس "صنعت، معدن و تجارت " و عبدالرضا شیخ‌الاسلام برای وزارتخانه جدید "کار، تعاون و رفاه اجتماعی " به مجلس برای اخذ رأی اعتماد خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان