بازدید 18843

اطلاعات مهمی که زرداری به احمدی نژاد داد

در حالی که گفته می شود"آصف علی زرداری" رئیس جمهور پاکستان اخیرا در دیدار با "محمود احمدی نژاد" همتای ایرانی اش، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه، اطلاعات مهمی را در اختیار وی قرار داده است، منابع آگاه افغان از طرح مسئله ای مهم در کاخ سفید طی این روزها خبر می دهند.
کد خبر: ۱۷۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸ 17 July 2011
یک روزنامه عرب زبان به نقل از منابع آگاه افغانی و پاکستانی، از طرح ایجاد دفتر سیاسی طالبان در یک کشور اسلامی و بررسی جدی طرح واگذاری کنترل امنیت جنوب افغانستان به نیروهای طالبان در واشنگتن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، در حالی که گفته می شود"آصف علی زرداری" رئیس جمهور پاکستان اخیرا در دیدار با "محمود احمدی نژاد" همتای ایرانی اش، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه، اطلاعات مهمی را در اختیار وی قرار داده است، منابع آگاه افغان از طرح مسئله ای مهم در کاخ سفید طی این روزها خبر می دهند.

منابع دیپلماتیک پاکستانی به الحیات اطلاع دادند که زرداری اطلاعات مهمی به رئیس جمهوری ایران در زمینه آخرین تحولات افغانستان و پاکستان ارائه کرده که بیشتر مرتبط با زمان خروج کامل نظامیان بیگانه از افغانستان در سال 2014 است.

این منابع همچنین با اشاره به اقدام اخیر طالبان در اعلام جدایی از القاعده، آن را در راستای فراهم کردن شرایط برای گفتگو با آمریکا ارزیابی می کنند. بر این اساس، اخیرا توافقی نیز در زمینه گشایش یک دفتر از سوی طالبان در یک کشور اسلامی که احتمالا در قطر، ترکیه یا ترکمنستان باشد به دست آمده تا برقراری ارتباط با این نیروها به دور از فشارهای دولت افغانستان تسهیل شود.

گفته می شود "عبدالسلام ضعیف" نماینده سابق طالبان در پاکستان نقش مهمی در متقاعد کردن واشنگتن به ایجاد دفتر سیاسی طالبان در خارج از افغانستان داشته است.

از سوی دیگر، منابع افغان از بررسی جدی طرح واگذاری کنترل جنوب افغانستان به نیروهای طالبان از سوی واشنگتن خبر می دهند. بر این اساس، آمریکا در نظر دارد از تجربه "شوراهای بیداری" (الصحوات) در عراق که کنترل امنیت بخشهایی از این کشور قبل از ورود رسمی به بدنه دولت را پذیرفتند، استفاده کرده و کنترل نوار جنوبی افغانستان در امتداد شهر هلمند تا لغمان را به نیروهای طالبان واگذار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار