بازدید 1620

تهدید جدید برای چنارهای خیابان ولیعصر

کد خبر: ۱۷۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶ 17 July 2011
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر معتقد است: بلندمرتبه سازی اطراف درختان در دو سوی خیابان ولیعصر آفت جدی برای دوام و بقای درختان این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری بابیان این که درختان ولیعصر شناسنامه تاریخی و هویت این خیابان اند گفت: تلاش های ما بر این بوده تا سلامت فیزیکی این درختان کهن سال حفظ شود اما عوامل مختلفی در ادامه حیات و زندگی این درختان تاثیرگذار اند که از جمله آن می توان به ساخت و سازهای حاشیه خیابان ولیعصر به ویژه در بخش های شمالی این خیابان اشاره کرد.

به گفته وی، علاوه بر مسائلی نظیر این مسئله، عواملی چون آلودگی هوا، شرایط نامناسب زیستی و طرح‌های عمرانی از برجسته‌ترین عوامل آسیب دیدن و کاهش چنارهایی خیابان ولیعصر به شمار می آیند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر با اشاره به قطع در ختان در شمال شهر تهران گفت : اغلب گزارش های ارایه شده به سازمان پارک ها و فضای سبز مربوط به قطع درختان و یا وارد آمدن آسیب به درختان و باغ های شمال شهر تهران بوده است.

وی ادامه داد:تهران نسبت به سال های گذشته از انبوه درختان و باغ ها خالی شده و متاسفانه سیاست های شهرداری نیز نتوانسته جلوی این روند را بگیرد اما خوشبختانه این روزها حساسیت شهروندان به قطع و آسیب رسیدن به درختان افزایش یافته و شاهدیم که به خوبی در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

مختاری در ادامه از افزایش 25 درصدی فضای عمودی شهر تهران خبر داد و افزود: برنامه ها به شکلی بوده تا تمام ساختمان های دولتی برای نهادینه ساختن فرهنگ فضای سبز عمودی نسبت به توسعه فضاهای عمودی سبز خود در مناطق مختلف توجه کنند.

به گفته وی، ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان در سرانه فضای سبز عمودی فاصله داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل