بازدید 3011

ديدار رييسان‌جمهور ايران و پاكستان

دكتر محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز (شنبه) در ديدار آصف علي زرداري، همتاي پاكستاني‌اش برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف از جمله كشاوزي، صنعت و انرژي تاكيد كرد و گفت: افزايش مبادلات ميان دو كشور، در بخش‌هاي مختلف موجب گسترش روابط ايران و پاكستان نسبت به گذشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰ 16 July 2011
رييسان‌جمهور ايران و پاكستان با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور بر گسترش همكاري‌هاي دوجانبه در حوزه‌هاي مختلف از جمله آب، برق، انرژي و بازرگاني تاكيد كردند.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز (شنبه) در ديدار آصف علي زرداري، همتاي پاكستاني‌اش برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف از جمله كشاوزي، صنعت و انرژي تاكيد كرد و گفت: افزايش مبادلات ميان دو كشور، در بخش‌هاي مختلف موجب گسترش روابط ايران و پاكستان نسبت به گذشته خواهد شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين با تاكيد بر اين كه توافقات صورت گرفته ميان تهران ـ اسلام‌آباد بايد هر چه سريع‌تر عملياتي شود، بر افزايش تبادلات اقتصادي به بيش از يك ميليارد دلار تاكيد كرد و افزود: عمليات اجرايي خط لوله انتقال گاز ايران به پاكستان در حال انجام است كه اميدواريم تا پايان سال 2012 به مرز دو كشور برسد.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه سيستم‌هاي مديريتي در جهان سال‌هاي متمادي با يك روال خاص پيش رفته و نيازمند تغييرات گسترده است، انجام اين تغييرات را كاري سخت و دشوار دانست و افزود: بروكراسي‌هاي موجود در مقابل اين تغييرات مقاومت مي‌كنند اما هنگامي كه تغيير اعمال شد كارها به سرعت رو به جلو پيش خواهد رفت.

آصف علي زرداري ـ رييس‌جمهور پاكستان ـ نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس‌جمهور ايران بر گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و نيز سفر و ملاقات‌هاي مقامات دو كشور با يكديگر تاكيد كرد و گفت: اگر مبادلات ايران و پاكستان با ارز رايج دو كشور صورت گيرد و از دلار استفاده نشود، قاچاق كالا كاهش يافته و مبادلات به درستي انجام خواهد شد.

او هم‌چنين به تلاش مخالفان و دشمنان براي بي‌ثبات نشان دادن دولت در پاکستان با ايجاد اغتشاش و آشوب اشاره و ابراز اميدواري كرد كه دستگاه قضايي كه به تازگي در اين کشور فعاليت خود را آغاز كرده بتواند با قدرت با ناآرامي‌هاي موجود مقابله كند.

وي هم‌چنين از احمدي‌نژاد براي سفر به پاكستان و ديدار از اين كشور دعوت كرد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر