بازدید 10752
مصباخی مقدم:

اصلاح قیمت ها دو مرحله دیگر دارد

مصباحي مقدم در مورد اصلاح قيمت ها افزود: اصلاح قيمت ها دو مرحله ديگر دارد و قيمت حامل هاي انرژي بالاتر مي رود و از آن طرف تعداد كارخانه هاي ما بيشتر وهمچنين تعداد اشتغال براي جوانان زياد تر مي شود.
کد خبر: ۱۷۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲ 16 July 2011
رييس كمسيون اقتصادي مجلس گفت: الگوي پيشرفت در غرب الگوي ليبراليسم است ولي ما الگوي خاصي نداريم و چون الگوي بومي و اسلامي و ايراني نداريم از الگوي ديگران تبعيت مي كنيم.

به گزارش ايسنا حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در چهارمين دوره آموزش فرهنگي انديشه هاي آسماني در بين مديران كانونهاي فرهنگي مساجد كشور مشهد اظهارداشت: انسان در شرايط عادي كمتر از 10درصد ظرفيت خود را به كار مي گيرد ولي اگر اين انسان صابر به معناي مجاهد باشد ظرفيت اين فرد 10برابر افزوده مي شود.

وي با بيان اينکه هرچه راندمان بالاتر باشد نشان دهنده توانايي بالا است، در عين حال در مورد نرخ رشد انسان و طبيعت ابرازداشت: امكانات زندگي بشر نه تنها نسبت به جمعيت كم نيست، بلكه زياد هم هست و اضافه مي آيد؛ به طور مثال امريكا براي اينكه قيمت جهاني گندم كاهش پيدا نكند مازاد توليد گندم خود را به دريا مي ريزد و يا خوراك دام مي كند البته خيلي از كشورهاي عقب مانده جهان هستند كه قدرت توليد ندارند كه اينها علل استعماري دارند.

رييس كمسيون اقتصادي مجلس با اعتقاد به اينكه در شرايط عادي از امكانات، اوقات، منابع، نيروي انساني كم استفاده مي شود ادامه داد: اگر قرار باشد جهادي استفاده كنيم تا 10برابر بيشتر مي توانيم از اين امكانات بهره ببريم. رستو يكي از اقتصاددانان توسعه مي گويد براي دست يافتن يك كشور به توسعه اقتصادي نيازمند يك دوران شتاب و خيز بلند است اين دورا ن شتاب حدود 10سال است.

وي ابرازداشت: امروز كشور ما در شرايطي است كه اين خيز بلند را لازم دارد و براي آن ضروري است؛ انقلاب اسلامي 32سال است كه در كشور ما رخ داده است، از نظر سياسي كشور ما و انقلاب ما به سرمشق و الگو تبديل شده است و خواه ناخواه خيزش هاي منطقه از انقلاب اسلامي الگو گرفته اند.

مصباحي مقدم ادامه داد: البته از نظر اقتصادي به جايگاه قابل قبولي دست نيافتيم كه بايد اظهار تاسف كرد؛ ما ميتوانيم اكنون و هر زمان و هر لحظه از راه غلط بر گرديم و از ضرر و زيان آن مصون باشيم.

وي خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در نامگذاري شعار هر سال به سمت مسايل اقتصادي مي رود؛ ايشان يك سال را سال اصلاح الگو مصرف نام گذاشتند كه معنا و مفهوم آن اين بود كه مصرف ما بي رويه و زياد است؛ تمام امارها نشان مي دهد كه مصرف آب، برق، گاز، بنزين، گازوييل، گوشت و ميوه و شكر سرانه مصرف در ايران بالاي ميانگين جهاني است.

رييس كمسيون اقتصادي مجلس بيان داشت: وقتي مقام معظم رهبري اين سال را نامگذاري كردند، حركت هاي خوبي در جهت اصلاح الگو مصرف انجام شد؛ نامگذاري سال همت مضاعف و تلاش مضاعف نيز به اين علت بود كه تلاش‌ها دوچندان شود و امسال را هم سال جهاد اقتصادي نام نهادند يعني ما بايد آن همت را 10برابر كنيم.

وي گفت: در ايران پس از انقلاب اسلامي پيشرفت‌هاي علمي خيلي خوبي داشته‌ايم؛ اينها جايي است كه متفكران و دانشمندان ما كار كرده‌اند و در منطقه جايگاه اول را كسب كرده‌اند ولي در مسايل اقتصادي اين كار اتفاق نيافتاده است، به همين خاطر رهبر انقلاب قدم به قدم انتظارات خودش را از مردم در هر سال بيان كرده است.

مصباحي مقدم ابرازداشت: تصور مي كنم علت نامگذاري امسال به نام سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري اين بود كه درسال 88 و 89 ملت ايران حركتي راشروع كرد كه توانايي هاي نهفته يك ملت رانشان داد.

نماينده تهران در مجلس، با اشاره به اينکه ملت ايران نشان داد كه زمان يك حركت جهادي است، ابرازداشت: هدفمند سازي يارانه ها درسال 87 توسط رياست جمهور مطرح شد و همان سال مجلس كميسيون ويژه اي تشكيل داد و خوشبختانه طي يك سال كار از مجلس به دولت ارايه شد و دولت هم سال گذشته شروع به اجرا كرد.

رييس كمسيون اقتصادي مجلس افزود: درسال 85 روزانه 75ميليون ليتر بنزين مصرف مي كرديم، اگر رشد طبيعي باتوجه به افزوده شدن تعداد خودرو را در نظر مي گرفتيم امسال يعني در سال 90 اين مقدار به 120ميليون ليتر درروز مي رسيد و در سال 85 و86 حدود 7ميليارد دلار واردات بنزين داشتيم اما اكنون با توجه به افزايش5ميليون خودرو از سال 85 اولا با افزايش قيمت بنزين و ثانيا با سهميه بندي بنزين توانستيم مصرف بنزين را به روزانه60ميليون ليتر برسانيم.

وي بيان داشت: به نقطه اي رسيده ايم كه ظرفيت هايمان را افزايش داده ايم و امروز توليد بنزين را در داخل كشور انجام مي دهيم؛ تهديد امريكا در قضيه تحريم بنزين تبديل به فرصت شد و ما به جايي رسيده ايم كه بنزين را صادر مي كنيم البته اين يكي از تهديدات بود، در قضيه گازوييل و برق وگاز به همين گونه بوده است.

مصباحي مقدم تصريح کرد: زمستان هاي گذشته براي رسيدن گاز به خانواده ها صادرات گاز به تركيه متوقف شد؛ همچنين تزريق گاز به پالايشگاه ها را متوقف كرديم و حتي مقداري گاز از تركيه وارد كرديم ولي سال گذشته با اصلاح قيمت گاز صادرات گاز به تركيه و همچنين تزريق گاز به پالايشگاه ها استمرار پيدا كرد.

مصباحي مقدم در مورد اصلاح قيمت ها افزود: اصلاح قيمت ها دو مرحله ديگر دارد و قيمت حامل هاي انرژي بالاتر مي رود و از آن طرف تعداد كارخانه هاي ما بيشتر وهمچنين تعداد اشتغال براي جوانان زياد تر مي شود.

وي بيان داشت: فناوري هاي جديدي وجود دارد كه با كمترين امكانات بيشترين بازدهي را دارند و ما تاكنون به سراغ آن نرفتيم ولي در قضيه هدفمندي حركت هايي شده است و به سوي فناوري هاي جديد رفته ايم؛ با اين كار هزينه ها كاهش پيدا مي كند، اشتغال براي جوانان فراهم مي شود و توليدات رشد مي كند و اين كار مهمي است كه دارد شكل مي گيرد.

مصباحي مقدم در ادامه گفت: اصلاح قيمت ها در كشور ما در هيچ كشوري سابقه نداشته است؛ در كشور تركيه قيمت بنزين و گاز در يك سال اصلاح شد ولي شورش هايي رخ داد كه سبب شد ارتش كشور تركيه به ميان بيايد درحالي كه در كشور ما 9 قلم اصلاح قيمت شد و در بعضي اقلام اصلاح شده تا 10برابر افزايش قيمت داشته ايم و با لطف خدا وهوشياري مردم اتفاقي نيافتاد.

وي تاکيد کرد: دومين كشور از نظر ذخاير گازي هستيم و سالانه درآمد ارزي از اين طريق خواهيم داشت در حالي كه قيمت مشتقات نفتي و گازي حدود 10 الي 100برابر قيمت نفت خام است و ما مي توانيم اين ذخاير را به مشتقات آن تبديل نموده و آنها را بفروشيم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
یعنی الان کارخونه ها بیشتر و اشتغال هم بیشتر شده؟!
آقا تا میتونید قیمت ها روبالا ببرید اصلا هم توجه نکنید که مردم چه بلایی سرشون میاد.پشت سر هم وعده بدید که میخوایم اشتغال ایجاد بشه.فقط خدا به داد مردم برسه....
خب مرحله اولش این بود احتمالا دو مرحله دیگه کلا ایران میشه دو طبقه:
1- طبقه خیلی خیلی مرفه
2- طبقه زیر فقر
درآمد در سطح فقیر ترین کشور دنیا و هزینه ها در سطح گران ترین کشور دنیا
آقا اینهمه از پول بنزین و عدم واردات و کاهش مصرف میگید سود کردید
حرف خودتونه
پس چرا وضع ما عوض اینکه بهتر بشه بدت و بدتر میشه؟
بله شما قیمت رو بکن 5000 تومان هر لیتر مصرف میشه روزانه 1 میلیون لیتر!
ملاک با مقدار مصرف و عدم واردات هست یا رضایت و آسایش مردم؟
ايكاش ايشان ميگفتند در همين يك مرحله چقدر تعداد كارخانه ها و اشتغال جوانان زياد شده....
چه طوری میشه که قیمت حامل های انرژی بالا بره ولی تعداد کارگران بیشتر بشه!؟؟
برای اینکه آمارما واقعی باشد یادمان نرود مقدار گازی که روزانه مصرف می شود هم معادل سازی شود و به آمار بنزین اضافه شود.
همینجوریش مردم هزار بار آرزوی مرگ می کنند حالا قیمتها 2-3 برابر قیمتهای حالا بشه همه با هم خودکشی می کنیم تموم میشه
مردم می گویند طرح یارانه ها را متوقف کنید و به قیمت قبل برگردانید. بعد مقامات می گویند انرژی 2 بار دیگر گرانتر می شود!

برعکس گفته ایشان تعداد بیکاران از مرحله اول بشدت افزایش یافته و تعداد زیادی از کارخانه ها و دامپروری ها و کشاورزان به مرحله ورشکستگی و بیکاری رسیده اند.
يعني بدبختي ها هنوز ادامه داره؟ تورم اجاره خونه تا چقدر همچنان بايد بر گرده ي مردم سنگيني كنه؟!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار