بازدید 8564

واکنش آمریکا به برنامه روسیه درباره ایران

«سرگي لاوروف» (13 ژوئيه) پس از مذاكرات خود با باراك اوباما و هيلاري كلينتون رئيس‌جمهور و وزير خارجه آمريكا از طرح مسكو براي برنامه هسته‌اي ايران خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱ 16 July 2011
وزير خارجه آمريكا در واكنش به طرح جديد روسيه براي برنامه‌ هسته‌اي ايران بر مسير دوگانه كشورش مقابل ايران تاكيد كرد و از اعزام كارشناسان به روسيه در اين خصوص خبر داد.

به گزارش فارس، «سرگي لاوروف» (13 ژوئيه) پس از مذاكرات خود با باراك اوباما و هيلاري كلينتون رئيس‌جمهور و وزير خارجه آمريكا از طرح مسكو براي برنامه هسته‌اي ايران خبر داد.

لاوروف با بيان اينكه هدف كشورش احياي مذاكرات [غرب با ايران] است، اعلام كرد كه كشورش يك طرح "گام به گام " براي ترغيب دولت ايران به پاسخ دادن به سؤالات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مقابل كاهش تحريم‌هاي بين‌المللي عليه تهران ارائه كرده است.

به گزارش رويترز، اما هيلاري كلينتون كه در كنفرانس خبري لاوروف حضور داشت نظر خود را در خصوص كاهش شدت تحريم‌هاي ايران اعلام نكرد.

رويترز افزود: آمريكا اساساً موافق كاهش تحريم‌هاي ايران نيست. كلينتون تأكيد كرده است كه «ما به [سياست] مسير دوگانه خود كه بر اساس فشار [تحريم] و تعامل است ادامه مي‌دهيم و قصد داريم كه با روس‌ها راه‌هايي را بررسي كنيم كه [از طريق آن] بتوانيم راهبردهاي فعالتري در تعامل (با ايران) بيابيم».

وزير خارجه آمريكا افزود: ما گروهي از كارشناسان را براي رايزني با كارشناسان روس اعزام مي‌كنيم تا راه‌هاي حركت رو به جلو را بررسي كنند.

بنا بر اين گزارش، علي‌ اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران، روز سه‌شنبه بر در پيش گرفتن يك «روش خلاقانه» براي تعامل با آژانس تاكيد كرده بود. وي در عين حال گفته بود كه آژانس بايد ابتدا اعلام كند ايران به تمام سؤال‌هاي مربوط به برنامه هسته‌‌اي خود پاسخ داده است كه اين درخواست از سوي يوكيا آمانو، مديركل آژانس رد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر