بازدید 15912

ادعای وزیر خارجه لیبی درباره امام موسی صدر

کد خبر: ۱۷۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲ 16 July 2011
وزیر امور خارجه اسبق لیبی و نماینده سابق اين كشور در سازمان ملل متحد ، از احتمال به شهادت رسيدن امام موسی صدر در ليبي خبر داد . 

به گزارش شبکه خبر عبدالرحمن شلقم ؛ در گفتگو با روزنامه " الحیات " ، با بيان اينكه امام صدر به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شده است ، گفت چندين گزارش مربوط به پيش از قیام کنونی مردم لیبی و در دوره پس از این قیام درباره ناپديد شدن امام صدر وجود دارد .

وي با اشاره به دوره حضورش در رم ايتاليا به عنوان سفیر لیبی در سال 1987 ، گفت ، زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد ، حاج یونس بلقاسم ، مدیر اطلاعات لیبی بود .

بلقاسم بعدها در ايتالیا در حضور ابراهیم البشاری ، وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ، در خصوص شهادت امام موسي صدر به دست ابو نزال ابراز ترديد كرده بود .

بلقاسم همچنين روايت ديگري را تعریف کرد و گفت : صدر بیش از دو میلیون دلار کمک از لیبی دریافت کرد و این کمک در این سفر تحویل صدر شد .

با وجود اين ، یک نفر در ایتالیا ، وی را لو داد و به مافیای ایتالیا خبر داد این شخص حامل مبلغ فراوانی پول است . مافیا وی را ربود و کشت و پول را از آن خود کرد !

شلقم همچنين از روايت سوم درباره سرنوشت امام موسي صدر سخن گفت ، مبني بر اينكه پس از قیام کنونی در ليبي شنيده است كه امام صدر در لیبی کشته شده است ؛ زیرا امام موسي صدر در آخرین دیدار با قذافی ، به او گفته بود ، تو از اسلام چیزی نمی فهمی . در نتيجه به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شد و مخفیانه در طرابلس دفن شد .

وزير امور خارجه سابق ليبي ، با بيان اينكه قذافي هر آنكه را عليه او اقدام يا موضع گيري مي كرد ، از سر راهش بر مي داشت ، گفت : قذافي  چنین كاري را با سرهنگ حسن اشکال ، پسر عمویش نیز صورت داد .

همچنین هر کس به شخص قذافی جسارت می کرد در فهرست مقتولان قرار می گرفت . افزون بر این ، هر کس که به خانواده اش اهانت می کرد ، کشته می شد .
    

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار