بازدید 7219

خانه مطبوعات ايران تعطيل شد + تکذیب

وي افزود: پس از تشكيل جلسه هيئت مديره و انتخاب اعضاي هيئت رئيسه و مدير عامل بايد رئيس هيئت مديره با همكاري مديرعامل براي تعيين بازرس مجمع برگزار مي‌كردند كه اين امر تا كنون محقق نشده است و يكي از عوامل مهم تعطيلي خانه مطبوعات ايران نيز همين موضوع است.
کد خبر: ۱۷۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲ 16 July 2011
دبير خانه مطبوعات ايران گفت: به دليل انجام ندادن وظايف قانوني و بي‌تفاوتي اعضاي خانه مطبوعات ايران، اين تشكل تعطيل شد.

ابراهيم بهمني‌جلالي امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت درباره تعطيلي خانه مطبوعات ايران اظهار داشت: نخستين مجمع خانه مطبوعات ايران با حضور نمايندگان خانه مطبوعات استان‌ها در آذر 88 و در استان هرمزگان تشكيل شد و اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات ايران طبق اساسنامه انتخاب شدند.

وي افزود: پس از تشكيل جلسه هيئت مديره و انتخاب اعضاي هيئت رئيسه و مدير عامل بايد رئيس هيئت مديره با همكاري مديرعامل براي تعيين بازرس مجمع برگزار مي‌كردند كه اين امر تا كنون محقق نشده است و يكي از عوامل مهم تعطيلي خانه مطبوعات ايران نيز همين موضوع است.

دبير خانه مطبوعات ايران گفت: با گذشت 20 ماه از آغاز فعاليت اين خانه تا كنون بازرسان انتخاب نشدند و از ابتداي سال جاري تا كنون اين خانه هيچ‌گونه جلسه‌اي را تشكيل نداده است.
وي با قدرداني از حمايت‌هاي مجموعه وزارت ارشاد و به‌ويژه معاونت مطبوعاتي آن، اظهار داشت: هيئت مديره با تمام حمايت‌هاي ارشاد به دنبال مسائل حاشيه‌اي رفت و نتوانست كارآمدي عملي داشته باشد.

بهمني‌جلالي با انتقاد از عملكرد ضعيف خانه مطبوعات ايران اظهار داشت: اين خانه كوچك‌ترين خدمتي به خبرنگاران ارائه نداد و همه ما بايد در محضر خداوند متعال پاسخگوي اين كم‌كاري باشيم.

* خانه مطبوعات از جهاد اقتصادي جا ماند

وي با اشاره به فرمان مقام معظم رهبري در باره جهاد اقتصادي اظهار داشت: خانه مطبوعات ايران با شعار رسيدگي به معيشت خبرنگاران راه‌اندازي شد ولي عملا هيچ عملكردي در اين زمينه ندارد.
عضو هيئت رئيسه خانه مطبوعات ايران افزود: اين خانه بايد با حمايت‌هايي كه وزارت ارشاد و دولت از آن انجام داده است با فعاليت‌هاي برنامه‌محور شكوفا مي‌شد و مشكلات معيشتي، رفاهي، آموزشي و ديگر مسائل را طبق اساسنامه پيگيري و به سرانجام مي‌رساند كه چنين نكرد.

وي گذشت 20 ماه از آغاز فعاليت و ناكارآمدي خانه مطبوعات در اين مدت را در شان مطبوعات كشور ندانست و گفت: بايد تلاش كنيم اين خانه با تشكيل مجمع دوباره احيا شود.

بهمني‌جلالي شعارزدگي و تفكر شخصي‌سازي خانه مطبوعات كشور را از بزرگ‌ترين آفاتي دانست كه موجب تعطيلي خانه مطبوعات ايران شده است.

وي افزود: ولايت‌مداري به شعار نيست و بايد در عمل حب ولايت داشت و بايد بدانيم فاصله بصيرت و بي‌بصيرتي كه موجب گمراهي بسياري در طول تاريخ شد، يك تارمو است.

عضو هيئت رئيسه خانه مطبوعات ايران خاطرنشان كرد: خانه مطبوعات در برنامه‌ريزي براي تحقق جهاد اقتصادي از اقدام‌هاي مطبوعات در اين زمينه جا ماند و مطبوعات خود به‌درستي و با ولايت‌پذيري در اين راستا فعال هستند.

* احياي خانه مطبوعات ايران ضروري است

وي با اشاره به ضرورت احيا و برنامه‌ريزي خانه مطبوعات كشور در حوزه‌هاي فرهنگي بيان داشت: دشمن با تمام توان براي منحرف كردن جوانان و كمرنگ كردن اعتقادات ديني مردم وارد ماجرا شده و ما به عنوان متوليان امور فرهنگي بايد از تمام ظرفيت‌هاي موجود در اين راستا استفاده كنيم.

بهمني‌جلالي با اشاره به اينكه حفظ و صيانت از انقلاب اسلامي جزو ويژگي‌هاي برجسته خبرنگاران متعهد است، تصريح كرد: شناخت ضرورت‌ها و مقتضيات زمان و مكان موقعيت‌هاي سياسي و اجتماعي از ويژگي‌هاي يك خبرنگار برجسته و بصير است.

وي با اشاره به نقش موثر خانه مطبوعات در ساماندهي و انسجام هر چه بيشتر فعاليت‌هاي مطبوعاتي و خبرنگاران، اظهار داشت: پيگيري امورات محوله و مرتبط، نگاه تخصصي و عمليات به حوزه مطبوعات، آموزش خبرنگاران، عدم وابستگي به جريانات سياسي و همگامي با اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي مسيري است كه به اعتلا و بالندگي خانه مطبوعات كمك مي‌كند.

مدير عامل خانه مطبوعات گيلان افزود: خانه مطبوعات ايران بايد در دست اعضاي آن باشد و تمام اعضا در اين خانه فعاليت داشته باشند كه اگر اين فعاليت انجام گيرد، خانه مطبوعات مي‌تواند از تعطيلي خارج شده و دوباره زنده شود.

وي با بيان اينكه كاركرد رسانه‌ها در عصر ارتباطات در تمام عرصه‌ها انكارناپذير است، بيان داشت: توسعه اقتصادي و فرهنگي به آموزش و آگاه‌سازي و آماده كردن افكار عمومي براي بهره‌برداري از امكانات مادي و معنوي نياز دارد و نقش مطبوعات به عنوان يكي از پارامترهاي مهم توسعه فرهنگي آشكار است.

بهمني‌جلالي با بيان اينكه كار خبرنگاري جزو مشاغل سخت و حساس محسوب مي‌شود،‌ خواستار توجه بيشتر مسئولان و مديران كشور نسبت به امور و مشكلات اين قشر قدرشناس و كم‌توقع جامعه شد.


تکذیب:

مديرعامل خانه مطبوعات ايران گفت: خانه مطبوعات ايران در راستاي برنامه‌ريزي صنفي همچنان با قوت به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد.

محمد‌كريم كاظم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بيان اين مطلب اظهار داشت: خانه مطبوعات ايران به نمايندگي از خانه مطبوعات‌ استان‌هاي كشور سال گذشته توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور مسئولان بلندپايه كشوري رسماً افتتاح شد.

وي افزود: خانه مطبوعات ايران در راستاي برنامه‌ريزي صنفي خود همچنان با قوت به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد.

مديرعامل خانه مطبوعات ايران با اشاره به وجود برخي مشكلات صنفي و تشكيلاتي در مسير فعاليت‌هاي خانه مطبوعات ايران خاطرنشان كرد: با توجه به نوپا بودن خانه مطبوعات ايران، بروز برخي مشكلات طبيعي است و از طرفي تنوع سلائق در تركيب خانه مطبوعات باعث شده كه اين خانه نيز مانند هر مجموع و تشكل صنفي ديگر با برخي حواشي همراه باشد.

كاظم‌پور تصريح كرد: به طور حتم خانه مطبوعات ايران در راستاي فعاليت‌هاي صنفي و در راستاي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و هماهنگي و تعامل بسيار مناسبي نيز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت مطبوعاتي داشته و دارد.

وي يادآور شد: اخيراً رايزني‌هاي بسيار گسترده‌اي براي دريافت امكانات مناسب براي اهالي مطبوعات و خبرنگاران و ارتقاي جايگاه خبرنگاران توسط خانه مطبوعات ايران صورت گرفته است.

مديرعامل خانه مطبوعات ايران درباره برخي اظهارنظرهاي غيرمسئولانه درباره ادامه فعاليت اين خانه متذكر شد: به‌طور مسلم، هر مجموعه صنفي داراي يك چارت تشكيلاتي از جمله هيئت مديره، سخنگو، مديرعامل و ... است و برخي از اظهارنظرها از سوي برخي از اعضاي خانه مطبوعات نمي‌تواند هيچ جايگاه قانوني داشته باشد.

كاظم‌پور ادامه داد: ‌احتمالاً اظهارنظرهاي اخير ناشي از تأخير در برگزاري جلساتي بوده كه به‌صورت دو ماه يك‌بار برگزار مي‌شود و با توجه به اينكه هر يك از اعضا در يكي از استان‌هاي كشور هستند تأخير در برگزاري اين جلسات چندان نمي‌تواند دور از ذهن باشد.

مديرعامل خانه مطبوعات ايران تصريح كرد: تنها مقام مسئولي كه در رابطه با كليت و فعاليت‌ خانه‌ مطبوعات‌ ايران حق اظهارنظر دارد، مديرعامل يا رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات ايران است و ساير اظهارنظرها در اين خصوص هيچ محمل قانوني ندارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار