بازدید 1344

صرفه‌جويي 6 تا 10درصدي در مصرف سوخت

بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در بخش سوخت اعم از نفت، گاز و بنزين بين شش تا 10 درصد كاهش مصرف داشتيم كه يك صرفه‌جويي ارزشمند براي كشور است.
کد خبر: ۱۷۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶ 15 July 2011

سرپرست وزارت نفت از كاهش 6 تا 10 درصدي مصرف نفت، گاز و بنزين در كشور بعد از اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها خبر داد و با انتقاد از سياستهاي عربستان در اوپك گفت: در حال حاضر هيچ نفت مازاد منتظر فروش نداريم.

محمد علي‌آبادي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در بخش سوخت اعم از نفت، گاز و بنزين بين شش تا 10 درصد كاهش مصرف داشتيم كه يك صرفه‌جويي ارزشمند براي كشور است.

رئيس سازمان اوپك خاطرنشان كرد: در حال حاضر وضعيت استحصال و فروش نفت در كشور مطلوب است به طوري كه ما هيچ نفت مازاد منتظر فروش نداريم.

علي‌آبادي به تصميم عربستان در خصوص تك قطبي كردن فروش نفت اشاره كرد و افزود: ما موضع خود را در اوپك اعلام كريم كه به هيچ وجه افزايش قيمت نفت در بازار صورت نمي‌گيرد.

اين مقام مسئول با يادآوري اينكه در حال حاضر 60 ميليون بشكه نفت بر روي درياهاي ايران موجود است، افزود: به دليل سياست‌هاي اقتصادي آمريكا و اروپا كشورهايي مانند چين و هند نيز با مشكل مواجه شدند.

وي گفت: التهابي كه در بازارهاي جهان وجود دارد ناشي از مشكلات اقتصادي اروپا و آمريكاست كه به نظر مي‌رسد هيچ افزايش قيمتي را در نفت شاهد نخواهيم بود.

سرپرست وزارت نفت بيان داشت: عربستان به خاطر برخي سياست‌هاست كه در همراهي با برخي كشورها قصد دارد قيمت نفت را كاهش دهد.

علي‌آبادي ادامه داد: امروز نفت يك كالاي تكي است كه قيمت آن را نه تنها ما تعيين نمي‌كنيم بلكه افزايش و كاهش قيمت‌ها منوط به قيمت بازار است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود استحصال نفت مغان را نيز يادآور شد و افزود: هر كجا كه نفت وجود دارد وزارت نفت بر آن حساس است چرا كه نفت جزو مايملك ملت ايران است و با وجود هزينه‌هاي گزاف استخراج و استحصال نفت قصد داريم در هر كجا كه نفت وجود دارد مطالعات خود را عملي كنيم.

سرپرست وزارت نفت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص پتروشيمي اردبيل، از تصويب وام براي ايجاد و راه‌اندازي پتروشيمي در اردبيل نيز خبر داد و بيان داشت: پروژه پتروشيمي هم در مصوبات سفر به ثبت رسيده و هم اينكه خوراك آن را دولت تعيين و تاييد كرده است.

وي عنوان داشت: بخش خصوصي ساماندهي لازم را براي آغاز كار انجام داده و مقرر شده ميزان وامي را كه قرار است اختصاص يابد تخصيص دهيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل