بازدید 27747

علت باندپيچي کردن درختان در تهران

وي با بيان اينكه برخي حشرات و آفات به رنگ زرد علاقه دارند، اظهار كرد: چسبي كه بر روي نوارهاي زرد وجود دارد مانع حركت حشرات و آفات روي تنه درختان مي‌شود.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸ 15 July 2011
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران ضمن توضيح علت نصب نوارهاي زردرنگ بر تنه درختان وليعصر(عج)، از نصب احتمالي اين نوارها بر تنه همه درختان خيابان وليعصر(عج) در آينده نزديك خبرداد.

علي‌محمد مختاري در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه درختان همواره در معرض آفات و حشراتي همچون زنجره و كنه هستند، اعلام كرد: سازمان پارك‌ها و فضاي سبز در قالب يك طرح پايلوت، 1500 اصله درخت چنار در خيابان وليعصر(عج) تهران به وسيله نوار زردرنگي از اين آفات حفاظت مي‌كند.



وي با بيان اينكه برخي حشرات و آفات به رنگ زرد علاقه دارند، اظهار كرد: چسبي كه بر روي نوارهاي زرد وجود دارد مانع حركت حشرات و آفات روي تنه درختان مي‌شود.

مختاري تاكيد كرد: اين موضوع موجب حفاظت از درختان در برابر آفات و جلوگيري از خزان زودرس آنها مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين طرح به صورت پايلوت در خيابان وليعصر(عج) اجرا شده است، افزود: در صورتي كه پاسخ مثبتي از اجراي آن دريافت كنيم، طرح در كليه درختان خيابان وليعصر(عج) تسري مي‌يابد.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران در ادامه، با اشاره به تشكيل كميته صيانت از درختان خيابان وليعصر(عج)، مي گويد: شهرداري تهران كميته اي تحت عنوان مديريت و حفاظت از درختان و فضاي سبز خيابان وليعصر(عج) اظهار كرد: اين كميته با رويكردي فرابخشي و نيز، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مديريت شهري اقدام به هماهنگ‌سازي بخش‌هاي فعال در اين حوزه مي‌كند.

مختاري برخي رئوس برنامه‌هاي كميته صيانت از درختان خيابان وليعصر(عج) را اين طور تشريح كرد: زمينه‌سازي براي ايجاد مديريت واحد در خيابان وليعصر(عج)، برنامه‌ريزي براي ارتقاي اثربخشي اقدامات مديريت شهري در خصوص درختان، بسترسازي براي مشاركت‌هاي مردمي و تشكل‌هاي مردم نهاد در زمينه حفاظت از فضاي سبز و درختان پايتخت، بررسي و شناسايي مسايل و مشكلات و نيازهاي فضاي سبز خيابان و ارايه راهكارهاي لازم در زمينه حل اين مسائل، از وظايف پيش‌بيني شده براي اين كميته است.



وي در پايان با بيان اينكه شناسنامه درختان تهران تقريبا به روز است، خاطرنشان كرد: كليه درختان مثمر و غيرمثمر شهر تهران در معابر، پارك‌ها و خيابان‌هاي اصلي داراي شناسنامه هستند و اين كار براي فضاهاي سبز جديدي كه شهرداري ايجاد مي‌كند نيز انجام مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی