بازدید 3761
مدير عامل بورس كالاي ايران:

معاملات فيوچرز نفت ايران راه‌اندازي مي شود

در صورتي كه فيوچر نفت پس از معاملات نقدي آن و چندين معامله موفقيت آميز نقدي آن، انجام شود، آينده نفت همانند سكه آينده روشن خواهد شد و هيج بازار نمي تواند چنين آينده‌اي از نفت يا سكه را در اختيار دولت قرار دهد.
کد خبر: ۱۷۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۶ 15 July 2011

مدير عامل بورس كالاي ايران از ورود نفت سفيد پس از مدتي در بورس نفت خبر داد و گفت: شروع معاملات فيوچرز نفت و ارز همانند سكه مي‌تواند آينده روشني را از اين كالاها در اختيار دولت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري فارس، سيدعلي اكبر هاشميان در مراسم افتتاح رسمي بورس نفت كه امروز انجام شد، اظهار داشت: پس از راه‌اندازي فاز نخست بورس نفت در سال 86 و ورود بنزين و نفت كوره در سال جاري امروز نوبت عرضه نفت خام سنگين بوده و پس از آن تنها نفت سفيد باقي مي‌ماند كه بلافاصله پس از اينكه معاملات نفت خام پس از چند بار عرضه معاملات آن با موفقيت انجام شد، در بورس نفت عرضه مي شود.

وي افزود: پس از سال 86 كه فاز نخست بورس نفت راه اندازي شد ايران به عنوان مرجع قيمت گذاري فرآورده‌هاي نفتي در منطقه شد و با ورود نفت خام ايرام مركزيت قيمت در منطقه خواهد شد زيرا پيش از اين بحرين با ميزان توليد كمتري ملاك قيمت گذاري بود در حالي كه ايران ظرفيت هاي بيشتري داشت و با اقدامي كه امروز انجام شد ابران جايگاه اصلي خود را بدست آورد.

مدير عامل شركت بورس كالاي ايران خاطر نشان كرد: با عرضه امروز ايران پس از عربستان به عنوان دومين توليد كننده اصلي در منطقه مرجع اصلي قيمت گذاري در خليج فارس مي‌شود. همچنين، مرجعيت شدن قيمت هاي بورس از خواص بورس است زيرا در مسئله سكه نيز شاهد آن هستيم.

هاشميان ادامه داد: با توجه به اينكه قيمت گذاري سكه يكي از مشكلات بانك مركزي است، دو سال از شروع معاملات آتي سكه مي‌گذرد و قيمت بورس از نرخ بازار 3 هزار تومان و بانك ملي 600 تومان ارزان تر است.با فروش معاملات آتي سكه دولت مي تواند تصويري از 7 ماه آينده ديگر قيمت هاي سكه داشته باشند.

وي تصريح كرد: در صورتي كه فيوچر نفت پس از معاملات نقدي آن و چندين معامله موفقيت آميز نقدي آن، انجام شود، آينده نفت همانند سكه آينده روشن خواهد شد و هيج بازار نمي تواند چنين آينده‌اي از نفت يا سكه را در اختيار دولت قرار دهد.

مديرعامل بورس كالاي ايران به آزادسازي بازار كالا ، پول و سرمايه اشاره كرد و گفت: آزاد سازي بازار كالا از طريق بورس كالا انجام شده و تنها آزادسازي بازار پول و سرمايه باقي مانده كه دولت با تورم زدايي از بازار پول اين مرحله را نيز كليد زد.

به گفته وي، بازار فيوچر ارز تصوير چندماهه‌اي از آينده اين كالا را اختيار دولت قرار داده كه به آزادسازي بازار پول و سرمايه كمك مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها