بازدید 1911

جهاد اقتصادی در گروه امنیت اقتصادی است

باید تلاش کنیم تا فساد در محیط های اداری کاهش یابد و همه در این راستا مسئولیت داریم.
کد خبر: ۱۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۲ 15 July 2011
قائم مقام معاون اقتصادی وزیر اطلاعات با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: اگر امنیت اقتصادی نباشد زیر ساخت و پایه جهاد اقتصادی محقق نخواهد شد و برای جهاد اقتصادی باید در کشور امنیت اقتصادی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای تقوی در نوبت عصرگاهی همایش ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد گفت: اگر فساد گسترش پیدا کند قطعا امنیت اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فساد در محیط های اداری کاهش یابد و همه در این راستا مسئولیت داریم.

قائم مقام معاون اقتصادی وزیر اطلاعات بیان داشت: اولین تاثیر فساد در جامعه این است که توان دولت در زیر ساخت ها کاهش می یابد و باید برای سالم نگه داشتن آن هزینه کرد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد امنیت اقتصادی باید با فساد اقتصادی مبارزه کرد و اگر به دنبال امنیت هستیم باید فساد را کاهش دهیم.
تقوی تصریح کرد: برای مبارزه با فساد راهکارهای بسیاری است که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به موضوع شفاف سازی در قوانین گفت: باید شفاف سازی به صورت گسترده دنبال شده و قوانین و مقررات در اختیار مردم قرار گیرد و این شفاف سازی موجب کاهش فساد خواهد شد.

قائم مقام معاون اقتصادی وزیر اطلاعات اذعان داشت: اگر اطلاعات به صورت شفاف در دسترس مردم قرار گیرد، طبیعتا فساد اداری کاهش یافته و همه با اطلاعاتی که از قانون دارند اجازه نمی‌دهند فساد ایجاد شود.

وی در ادامه به مبارزه با پولشویی در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در مبارزه با پولشویی به دنبال این هستیم که احتمال کشف تخلف را افزایش دهیم.

تقوی در ادامه گفت: ارگان های دولتی در عقد قراردادها توجه داشته باشند که باید تمامی مشخصات قراردادها، ثبت شده و در دسترس باشد.

وی با اشاره به خرید و فروش ارز گفت: این مسئله در حال ساماندهی است و سامانه ای برای این امر طراحی شده که باید تمام معاملات ارز در این سامانه ثبت شود.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل