بازدید 3092

25 میلیون تومان سهم هر استان از اعتبار خشکسالی

کد خبر: ۱۷۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۰ 15 July 2011
مدیر کل دفتر امور شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص 25 میلیون تومان اعتبار برای مقابله با پدیده خشکسالی برای هر استان توسط این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلیلی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که روز پنج شنبه در محل دائمی نمایشگاهها برگزار شد گفت: در حال حاضر برای 11 استان کشور که با بحران خشکسالی مواجه هستند اعتباری در حدود 10 میلیون تومان برای تامین آب و ساخت آبشخور برای حیات وحش از محل اعتبارات دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین برای تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش برای هر یک از 27 استان کشور که با مشکل خشکسالی مواجه هستند 15میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته خلیلی، یکی از راهکارهای حفاظت حیات وحش خروج دامداران از زیستگاههای طبیعی حیات وحش و خرید مستثنیات آنهاست که این کار احتمال ابتلای حیات وحش به بیماریهای مشترک بین حیوانات اهلی و حیات وحش را کاهش می دهد.

وی در خصوص اقدامات شرکت ملی مس ایران در زیستگاههای طبیعی ایران از جمله ارسباران تصریح کرد: بایستی تعاملی بین این شرکت و سازمان محیط زیست ایجاد شود تا در مناطقی که این شرکت قرار است از معادن مس بهره برداری کند از طرحهایی برای استفاده از خاکی که منظور خاکبرداری برای گمانه زنی مس توسط این شرکت انجام می شود در طرحهای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار