بازدید 4126

جریمه سنگ پراکنی برای کودکان فلسطینی

فخري أبو دياب " عضو کميته دفاع از اراضي و املاک سلوان درقدس اشغالي گفت دادگاه هاي رژيم اشغالگر اسرائيل با تحميل کردن جريمه هاي مالي سنگين بر کودکان و نوجوانان درقدس پس از بازداشت آنان ، فلسطینی ها را تحت فشار قرارداده و آنان را وادار مي کنند که براي آزادي فرزندانشان جريمه را بپردازند.
کد خبر: ۱۷۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳ 14 July 2011
روند گرفتن جريمه هاي مالي از کودکان فلسطینی ساکن قدس از سوي مسئولان صهيونيست به بهانه سنگ پراکني به سوي نظاميان اشغالگر اين رژيم تشديد شده است.

" به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم فخري أبو دياب " عضو کميته دفاع از اراضي و املاک سلوان درقدس اشغالي گفت دادگاه هاي رژيم اشغالگر اسرائيل با تحميل کردن جريمه هاي مالي سنگين بر کودکان و نوجوانان درقدس پس از بازداشت آنان ، فلسطینی ها را تحت فشار قرارداده و آنان را وادار مي کنند که براي آزادي فرزندانشان جريمه را بپردازند.

وي گفت : مجموع جريمه هاي پرداختی به صهیونیست ها  در 9 ماه گذشته به بيش از 900 هزار دلار می رسد.

ابودیاب افزود : بسياري از اهالي قدس ، براي پرداخت اين جريمه هاي سنگين مجبور مي شوند که از ديگران پول قرض کنند و برخي ديگر از آنان که توان پرداخت اين جريمه ها را ندارند ، فرزندانشان در داخل زندان مي مانند

 

فعالیت های غیر انسانی صهیونیست ها علیه کودکان فلسطینی در شرایطی انجام می شود که آخرین گزارش سازمان ملل تاييد کرده است که در 10 سال گذشته بيش از هزار و سیصد کودک فلسطيني در حملات نظاميان اسرائيلي کشته شده‌اند.

 

دفتر کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در گزارشي اعلام کرد، از زمان شروع انتفاضه دوم در سال 2000 ميلادي تاکنون يک هزار و 335 کودک فلسطيني بر اثر حملات زميني و هوايي نيروهاي اسرائيلي کشته شده‌اند.

بر پايه اين گزارش، بيشتر اين کودکان زماني هدف حملات اسرائيل قرا گرفتند که در حال بازي، رفتن به مدرسه يا استراحت در خانه خود بودند.

امجد الشوا رئيس شبکه سازمان هاي مدني در غزه با اشاره به اين موضوع گفت: "جامعه جهاني بايد از کودکان فلسطيني حفاظت کند تا آنان بتوانند شرايط اجتماعي و آموزشي بهتري داشته‌ باشند."

بر پايه اعلام وزارت بهداشت فلسطين، تنها از زمان آغاز سال 2011 ميلادي تا پایان اردیبهشت ماه  18 کودک فلسطيني در نوار غزه کشته شدند که 3 نفر از آنان هنگام حمله اسرائيلي ها، مشغول بازي در مقابل منزل خود بودند.

به گفته اعضاي خانواده قربانيان، اين سه کودک همانند هميشه مشغول بازي در مقابل منزل خود بودند که راکتي از سوي نيروهاي اسرائيلي به محل بازي آنان برخورد مي کند و موجب کشته شدن آنان مي شود.

نيروهاي اسرائيلي در سال 2006 در يکي ديگر از حملات کور خود، خانه‌اي را در شمال غزه هدف گلوله‌هاي خمپاره قرار دادند و 16 تن از اعضاي يک خانواده فلسطيني از جمله 7 کودک را به قتل رساندند.

در جنگ 22 روزه رژيم اسرائيل به غزه که ژانويه 2009 پايان يافت، بيش از هزار و 400    فلسطيني کشته و هزاران تن زخمي شدند که بيشتر آنان را زنان و کودکان تشکيل مي‌دادند.

مهمات به جا مانده از گلوله باران‌ها و بمباران‌هاي بي‌امان اين حملات همچنان در نقاط مختلف غزه قرباني مي‌گيرد.

سازمان‌هاي حامي حقوق بشر نيز از جمله نهادهايي هستند که به کرات سياست‌هاي اسرائيل را در بي‌توجهي به جان کودکان بي‌گناه فلسطيني محکوم کرده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل "يونيسف" در گزارش خود هشدار داده است سياست‌هاي رژيم اسرائيل جان 1.9 ميليون کودک فلسطيني را در معرض خطر قرار داده است.

اين سياست‌ها همچنين موجب شده است کودکان فلسطيني علاوه بر خطر مرگ و معلوليت به طور دائم، در معرض آوارگي، دستگيري، آسيب‌هاي رواني و محروميت از تحصيل قرار گيرند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان