بازدید 3219
صفارهرندي:‌

در عصر انتظار معروف مقابل مشهور قرار مي‌گيرد

وي تصريح كرد: عامه مردم طالب ظواهر و مشهورات هستند، ولي اولياء خدا به دنبال معروف‌ها و دورانديشي بودند. در روايات آمده است كه در سايه‌ تبعيت از مشهور، ‌حق و باطل جايشان را عوض خواهند كرد و در نتيجه جامعه از بين خواهد رفت، ولي در عصر مهدويت بديهيات حاكم مي‌شوند.
کد خبر: ۱۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴ 14 July 2011
مشاور فرهنگي فرمانده سپاه اظهار كرد: در عصر انتظار معروف در مقابل مشهور قرار گرفته و عدالت به همه جهان تعميم خواهد يافت.

به گزارش ايسنا صفارهرندي، در هفتمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت با اشاره به خطبه 168 نهج‌البلاغه، اظهار كرد: در اين خطبه آمده است كه بعد از استقرار حكومت عدل تغييراتي در شرايط رخ خواهد داد، مثلا معروفات بر مشهورات غلبه خواهد كرد.

وي گفت:‌ آنچه امروزه به عنوان سنت رسانه‌هاي عصر مدرن مطرح مي‌شود، برتري بخشيدن به مشهورات در مقابل معروفات است. زيرا مشهور كاملا آشكار است ولي معروفات آنقدر شناخته شده نيستند.

صفارهرندي افزود: عصر مدرن، عصر غلبه مشهورات بوده و رسانه‌ها نيز به دنبال عادي‌سازي مشهورات هستند. زيرا اينگونه امور ظواهر، زيبايي و مخاطب بيشتري دارند، ولي لزوما مرادف با خوبي‌ها نخواهند بود و چه بسيار اموري كه تنها ظاهر زيبايي دارند ولي در باطن نازيبا هستند.

وي تصريح كرد: عامه مردم طالب ظواهر و مشهورات هستند، ولي اولياء خدا به دنبال معروف‌ها و دورانديشي بودند. در روايات آمده است كه در سايه‌ تبعيت از مشهور، ‌حق و باطل جايشان را عوض خواهند كرد و در نتيجه جامعه از بين خواهد رفت، ولي در عصر مهدويت بديهيات حاكم مي‌شوند.

مشاور فرهنگي فرمانده سپاه‌، اظهار كرد: ارتباطات ميان مردم حكم رسانه را خواهد داشت و بايد گستره‌ي رسانه را نيز فراتر در نظر بگيريم، زيرا بسياري از رسانه‌ها به چشم نمي‌آيند ولي عملكرد آنها كاملا عميق است. براي مثال مي‌توان به منبرها اشاره كرد. اگر حرف هايي كه از منبرها منتقل مي‌شوند نيز به رواج مشهورات دامن بزند واقعا جاي تأسف خواهد داشت.

وي با انتقاد از اينكه سليقه مردم بيشتر به سمت حوادث و وقايع ناگوار رفته است، گفت: در مكتب ژرناليسم منحط روزنامه‌ها به سمت انتشار اخباري كه در آنها اخلاقيات منكوب شده‌اند پيش مي‌روند كه به دليل الويت بخشي مشهورات در جامعه است.

هرندي تأكيد كرد: براي به دست آوردن دل مخاطبان نبايد حريم‌ها را زير پا بگذاريم و اصالت را به هواي نفس بدهيم، زيرا در آيات قرآن نيز آمده است كه اگر از نفسانيات پيروي كنيم ديگر نبايد بر حمايت هاي الهي حساب كنيم.

وي با اشاره به انتشار CD ظهور بسيار نزديك است، تصريح كرد: پخش دانش‌هاي آميخته با جهل درباره مسائل مهدويت باعث احساس خطر علما و واكنش آنها شده است، زيرا انتشار چنين مطالبي باعث تزلزل اعتقادات مردم خواهد شد. در همين CDها از مقام معظم رهبري به اسم سيد خراسان ياد شد كه ايشان نيز چنين اعمالي را زشت و نادرست دانستند.

هرندي اظهار كرد: در عصر انتظار معروف در مقابل مشهور قرار گرفته و عدالت نيز به هر جهان تعميم خواهد يافت و آنقدر معروف‌ها گسترش مي‌يابند كه ديگر نشانه‌اي از فتنه به جا نخواهد ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل