بازدید 4651

«شاعره انقلاب بحرين» آزاد شد

«آيات القرمزي» ظهر روز چهارشنبه پس از حدود يك ماه از صدور حكم حبس خود آزاد شد.
کد خبر: ۱۷۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲ 14 July 2011
آيات القرمزي شاعره بحريني كه با اشعار انقلابي خود خشم خاندان حاكم (ال خليفه) را برانگيخته و زنداني شده بود، پس از سه ماه حبس، در پي فشار افكار عمومي از زندان آزاد شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري روزنامه «الوسط» بحرين، «آيات القرمزي» ظهر روز چهارشنبه پس از حدود يك ماه از صدور حكم حبس خود آزاد شد.

اين شاعره بحريني به اتهام تجمع با هدف ارتكاب جنايت و تحريك عليه نظام بحرين بازداشت و محاكمه و به گذراندن يك سال حبس محكوم شده بود.

خانواده القرمزي ظهر روز گذشته از مركز پليس شهر عيسي تماسي تلفني دريافت كردند مبني بر اينكه دادستاني نظامي حكم آزادي وي را صادر كرده است.

با اعلام اين خبر ده‌ها نفر در روستاي صدد، زادگاه القرمزي به معابر عمومي ريختند و به شادي پرداختند.

بيت «نحن شعب يقتل الذل ويغتال التعاسة ... نحن شعب يهدم الظلم بسلم من أساسه» (ما ملتي هستيم كه خواري و نگون‌بختي را از پاي در مي‌آوريم ... ما ملتي هستيم كه بي‌خشونت، پايه‌ي ظلم را از اساس بر مي‌كَينم) از جمله اشعار اين شاعره انقلابي است.

پايگاه خبري المنار لبنان اعلام كرد كه اين شاعره بحريني سه ماه را در زندان آل خليفه به سر برد و در اين مدت آزار و اذيت و شكنجه شد.

روزنامه انگليسي اينديپندنت با اشاره به خبر آزادي اين شاعر بحريني در حالي كه مدت زمان زيادي از حكم حبس او باقي مانده است، در بيان علت آزادي وي نوشت كه به احتمال فراوان جنجال رسانه‌اي كه به دليل رفتار بد با آيات القرمزي 20 ساله شده است، و وي هنوز دانشجو و نماد مقاومت در برابر سركوب مردم بحرين است، سبب شده است تا دولت حاكم وي را آزاد كند.

آيات القرمزي به دليل سرودن شعري بازداشت و محكوم شد كه در آن حمد بن عيسي پادشاه بحرين را خطاب قرار داد و اشعاري تند عليه وي سرود.

«ما بر خواري و بدبختي غلبه مي‌كنيم... [شيخ حمد] آيا صداي فريادهايشان را نمي‌شنوي آيا صداي آه و ناله‌هايشان را نمي‌شنوي؟» بخشي از همين شعر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار