بازدید 13926

اعلام رسمی دستیابی ایران به یک فناوری مهم

دستيابي به اين فناوري توسط محققان مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران با هدف درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج انجام شده است.
کد خبر: ۱۷۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴ 13 July 2011
دكتر محمود احمدي‌نژاد، عصر امروز در ديدار با دست‌اندركاران دستيابي به فناوري فرآوري سلول‌هاي جنيني، با اشاره به فرارسيدن ايام نيمه شعبان گفت: با ظهور حضرت مهدي(عج)، يك دنياي بسيار زيبا در انتظار جامعه بشري است و اين وعده‌ي تمام انبياي الهي است كه البته از راه‌هاي رسيدن به اين موضوع كار علمي، توليد فناوري، علم و خدمت به انسان‌هاست.

به گزارش ايسنا در اين مراسم كه به صورت رسمي دستيابي ايران به اين فناوري اعلام شد، رييس‌جمهور با تشكر از دست‌اندركاران اين پروژه اظهار داشت: كارهاي خوبي در اين زمنيه صورت گرفته است؛ ورود به دنياي سلول‌هاي جنيني ورود به دنياي جديدي است و بايد با همين جديت كار را ادامه دهيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه از همه ظرفيت‌ها در سلول‌هاي جنيتي بايد در درمان بيماري‌ها استفاده كرد، ادامه داد: سرعت كار علمي در كشور بسيار بالاست و دولت نيز از پروژه‌هاي علمي در كشور حمايت‌هاي لازم را به عمل مي‌آورد.

وي گفت: بايد اين پيشرفت‌ها و دستاوردها در اختيار بيماران قرار بگيرد.

رييس‌جمهور ظرفيت كار علمي را نامحدود دانست و گفت: ما هنوز در ابتداي راه علم هستيم، گرچه بشر به دستاوردهاي زيادي دست پيدا كرده اما هنوز بخش كوچكي از استعدادها شكوفا شده است و ما راه طولاني در پيش داريم ولي سرعتي كه در پيش گرفته شده سرعت روزافزوني است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اهميت علم و فناوري گفت: انسانيت انسان بدون علم بي‌معناست و تحقق بسياري از آرزوهاي انسان در سايه‌ي پيشرفت‌هاي علمي امكان تحقق دارد.

وي با بيان اين كه بالاترين خدمت به جامعه، كار علمي است، گفت: اگر دروازه علم بر روي انسان بسته شود انسان از ساير موجودات پست‌تر خواهد بود.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تبريك فرا رسيدن نيمه شعبان و تولد حضرت مهدي (عج) افزود: در زمان ظهور، انسان يك حيات طيبه و زندگي سعادتمند را تجربه مي كند، زندگي‌اي كه در آن غم و غصه، بي‌عدالتي و نگراني نيست و تمام استعدادها و توانمندي‌ها بروز و ظهور پيدا مي‌كنند.

احمدي‌نژاد، بستر تحقق اين آرزو را عدالت عنوان كرد و گفت:‌ البته مفهوم عدالت بسيار گسترده است.

وي با بيان اينكه اگر انسان بخواهد سعادتمند زندگي كند بايد حتما جسم سالم داشته باشد، ادامه داد: بيماري و ناسلامتي زماني عارض مي‌شود كه بخشي از سلول‌ها كاركرد مناسب خود را نداشته باشند و از حالت تعادل خارج شوند و اين عدم تعادل و اثرات در پي آن بيماري توليد مي‌كند.

رييس‌جمهور با تاكيد به اين‌كه زماني سلامت برقرار است كه اجزاي بدن انسان در حالت تعادل پايدار قرار بگيرد، گفت: يكي از مفاهيم عدالت اين است كه هر چيزي سر جاي خود قرار بگيرد و عدالت‌گستر حقيقي، كاري مي‌كند كه تك تك اجزاي عالم در نقطه‌ي تعادل قرار بگيرند و كاركرد مناسب خود را داشته باشند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بخشي از مشكلات جامعه بشري به خاطر اين است كه روح‌ها و قبل از آن عقل از حالت تعادل خارج مي‌شود،‌ گفت: وقتي انسان به طور كامل از تمام عقل خود به درستي استفاده كند، سوء‌رفتاري ايجاد نمي‌شود و ما در رفتار شاهد تعادل هستيم؛ زماني مشكل ايجاد مي‌شود كه عقل‌ از تعادل خارج شود و در اين صورت افرادي براي پر كردن جيب خود و توسعه اهداف سلطه‌طلبانه خود دست به كشتار مي‌زنند.

وي ادامه داد: نقل است كه وقتي امام عصر (عج) مي‌آيند، عقل‌ها را كامل مي‌كنند و به تعادل مي‌رسانند و زماني هم كه عقل‌ها در نقطه تعادل قرار مي‌گيرد رفتارها اصلاح مي‌شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: يك دنياي بسيار زيبا در انتظار جامعه بشري است و اين وعده‌ي تمام انبياي الهي است و آن اتفاق مي‌افتد و يكي از راه‌هاي رسيدن به اين موضوع كار علمي، توليد فناوري، علم و خدمت به انسان‌هاست.

وي در پايان بار ديگر از دست‌اندركاران اين پروژه قدرداني كرد و گفت: انتظار داريم كه هر روز و هر هفته خبرهاي اميدآفريني از پيشرفت‌هاي علمي كشور و تلاش‌هايي كه شما انجام داده‌ايد به گوش مردم برسد.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور، دستجردي وزير بهداشت، سلطان‌خواه معاون علمي رييس‌جمهور و دكتر باقر لاريجاني رييس دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران سخنراني كردند و با حضور اين افراد از تنديس ويژه اين مراسم رونمايي شد.

گفتني است دستيابي به اين فناوري توسط محققان مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران با هدف درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج انجام شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان