بازدید 7992

هشدارهای آیةالله صافی در آستانه نیمه شعبان

مبادا این جشن‌ها و شادی‌ها که از شعائر دین و اعلام وجود و افتخار به ولایت ائمه طاهرین علیهم‌السلام است، به گناه و لهو و لعب و غنا و طرب آلوده گردد.
کد خبر: ۱۷۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹ 13 July 2011
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی با تقبیح و محکوم نمودن استفاده ابزاری از ظهور و نام مقدس امام زمان(عج)، اظهار داشت: باید در حوزه‌ی امام‌شناسی، همه وارد شوند و مقالات و سخنرانی‌ها بسیار باشد. کتاب‌های مستند تألیف گردد که دیگر مثل این صحنه‌ی اخیر تجدید نشود و اسم ظهور و قرب ظهور، وسیله‌ی نیل به مقاصد شخصی و ریاست‌طلبی نگردد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در پیامی به مناسبت دهه مهدویت و نیمه شعبان آورده است: شایسته است میلاد آن عزیزی که قهرمان این ظهور و به امر خدا، سازنده‌ی جهان نوین و عصر طلائی اسلام است را همه جشن بگیرند و به هم تبریک بگویند و از خداوند، تعجیل ظهور آن حضرت را مسالت نمایند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌اللّه الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله

اللّهم صل علی محمد و آل محمد. اللّهم و إن ابلیس المتمرد اللعین قد عشّش و کثرت جنوده و ازدحمت جیوشه و انتشرت دعاته فی اقطار الارض فاضلّوا عبادک و افسدوا دینک و حرّفوا الکلم عن مواضعه و جعلوا عبادک شیعاً ‌متفرقین و احزاباً ‌متمرّدین و قد وعدت نقض بنیانه و تمزیق شأنه؛ فأهلِک أولادَه و جیوشَه و طهّر بلادَک من اختراعاته و اختلاقاته و اَرِحْ عبادک من قیاساته و مذاهبه و اظهر دینک و عجّل فرج ولیک و اجعلنا من انصاره و من العاملین لمرضاته فی غیبته.
(قسمتی از دعاء بعد از زیارت حضرت امام حسن عسکری‌علیه‌السلام)

خداوند متعال را بر نعمت ولایت حضرت خاتم الاوصیاء و شمس آسمان اِصطفا، ‌بقیة‌الله فی الارضین، الخلف الهادی المهدی مولانا الامام الثانی عشر ارواح العالمین له الفدا سپاسگزاریم.

دهه مبارکه مهدویت و عید بزرگ الهی و جهانی ولادت با سعادت آن حضرت را به عموم مردم عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز، خصوصاً شیعیان و منتظران روز بزرگ و عصر ظهور آن حضرت تبریک عرض می‌نماییم؛ ظهوری که هر چه بشر، دوران‌ها را پشت سر بگذارد و عصرهای بسیار بر جهان بگذرد، ‌عالم سپری نخواهد گشت تا آن ظهور تحقق یابد.

همه مسلمانان؛ از سنی و شیعه، بر این اتفاق دارند که بر حسب حدیث قطعی الصدور از حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و‌آله و سلم: اگر از دنیا باقی نماند مگر یک روز، ‌خداوند متعال آن روز را آن‌قدر طولانی می‌فرماید که حضرت مهدی آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین ظهور فرماید و عالم را پر از قسط و عدل نماید، چنان‌که پر از ظلم و جور شده باشد.

آری! شکی نیست که دنیا چنین دوره و عصر و زمانی را در پیش دارد، و سیر شب و روز و حرکت ماه و خورشید، بسوی آن روز است. و اگر چه مثل قیامت دور باشد، به مضمون (اقتربت الساعة) در حساب‌های الهی نزدیک است، و اگر هرچه به تأخیر افتد و عصر غیبت طولانی شود جز مؤمنان قوی الاعتقاد و ثابت الایمان -که خدا دل آنها را به ایمان، امتحان فرموده است- کسی به ایمان به امامت آن حضرت باقی نماند؛ و اگر چه در عصر غیبت، دشواری‌ها پیش می‌آید و افراد ریاست‌خواه، دعاوی باطله می‌نمایند و خود یا اوضاع و احوال را به شرایط خاص ظهور آن حضرت جلوه می‌دهند و گمراهی‌ها زیاد می‌شود و تصرفات و تحریفات در احکام صورت می‌گیرد و بطور کلی، حلال خدا حرام و حرام خدا حلال، و اختلاط زن و مرد و ملاهی و مناهی و لهو و لعب رایج می‌شود و منکر، معروف و معروف، منکر می‌گردد؛ اما در عین حال، سیر حقیقی به‌سوی آن روز کمال و عدل جهانگیر است. عکس‌العمل جهالت‌ها و ضلالت‌ها و ظلم و ستم‌ها، چنان دوران عزیز است.

عصر غیبت، عصر تمحیص و تخلیص است. همه امتحان می‌شوند؛ زمامداران و حکومت‌‌ها یکی پس از دیگری آن‌قدر امتحان می‌شوند که اکثریت ناامید می‌گردند و با یک صدای الهی و صیحه آسمانی بیدار و هشیار می‌شوند. این ظهور، بشارت انبیاء گذشته و کتب آسمانی قبل از اسلام و بشارت قرآن مجید است.

شایسته است میلاد آن عزیزی که قهرمان این ظهور و به امر خدا سازنده‌ی جهان نوین و عصر طلائی اسلام است را، همه جشن بگیرند و به هم تبریک بگویند و از خداوند، تعجیل ظهور آن حضرت را مسئلت نمایند.

این ظهور، روز پایان استضعاف و روز حکومت صالحان است؛ نظامی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام با کمال تأکید، آن را بشارت داده است.

مطالب و مسائل مهمی که باید در این ایام فرخنده و مجالس جشن و سخنرانی عنوان شود زیاد است که در این مقاله، مجال عرض و بیان آن نیست. تنها به مواردی از آن اشاره می‌کنم:

1. بر حسب حدیث مشهور و مسلم بین الفریقین (من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة ‌جاهلیة)، ‌معرفت امام، اعتبار و اهمیت بسیار بالایی دارد که اگر کسی بمیرد -در هر عصر و زمانی- امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.

تأکیدی از این بالاتر نیست. پیام‌های این اعلام، آموزنده و معرفت‌بخش است. همه باید امام زمان را بشناسند و به او معرفت داشته باشند تا به مردن جاهلیت نمیرند و به مثل آنچه در السنه و افواه بین عوام و افراد بی‌معرفت مطرح می‌شود، از قربِ ظهور و تطبیق بعض روایات بر اشخاص، اعتنا نکنند و این زمزمه واهی در جامعه‌ی ولایی و صاحب معرفت مطرود و محکوم گردد.

بنابراین باید در حوزه‌ی امام‌شناسی، همه وارد شوند و مقالات و سخنرانی‌ها بسیار باشد. کتاب‌های مستند تألیف گردد که دیگر مثل این صحنه‌ی اخیر تجدید نشود و اسم ظهور و قرب ظهور، وسیله‌ی نیل به مقاصد شخصی و ریاست‌طلبی نگردد.

2. این ایام مبارک و جشن و عید نیمه شعبان را همه مخصوصاً نسل جوان، باید غنیمت بدانیم و آن را فرصتی برای تجدید عهد با آن حضرت و بررسی حال و وضع خود، جامعه و زن و مردِمان و مسئولان بدانیم؛آیا به آن حضرت نزدیک‌تر شده و انتظارات ایشان را از خودمان و از نظام برآورده کرده‌ایم؟ در امر به‌معروف و نهی از منکر و حفظ سنت‌های الهی و هویت اسلامی، قضاء حوائج عبادالله، خصوصاً طبقه محروم و احیاء دین و استقلال و قطع نیاز از بیگانگان چه پیشرفت‌هائی داشته‌ایم؟ به امور و ارزش‌های اخلاقی و حقیقی اهمیت می‌دهیم یا مطالب بی‌ارزش را ترویج می‌کنیم؟! در مبارزه با تهاجم فرهنگی و غرب‌گرائی -که به زبان می‌گوئیم- در عمل چگونه‌ایم؟

3. شب نیمه‌ی شعبان، مثل شب‌های قدر یکی از شب‌های مقدسه سال است که باید غنیمت شمرد؛ شب دعا و توجه به خداوند متعال و توبه و استغفار و اعمال خیر و احسان است، و شب پاک‌سازی دل‌ها از غلّ و غش و کینه‌توزی و افکار و نیّات پلید می‌باشد. در این شب، همه با نیت پاک،‌ دست انابه و تضرع به درگاه خداوند متعال برداشته و فرج موفور السرور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

مبادا این جشن‌ها و شادی‌ها که از شعائر دین و اعلام وجود و افتخار به ولایت ائمه طاهرین علیهم‌السلام است، به گناه و لهو و لعب و غنا و طرب آلوده گردد.

در پایان از خداوند برای همه عزیزان؛ برادران و خواهران، توفیق الهی و دعا و عنایات حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا را مسألت می‌نمایم. لطف الله صافی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان