بازدید 6791
اظهارات وزیر دفاع فرانسه پس از ماه ها بمباران لیبی

قذافی می تواند همچنان در کاخ خود در طرابلس بماند

روز یکشنبه هم وزیر دفاع فرانسه گفته بود که معمر قذافی، می تواند در کاخ خود در طرابلس زندگی کند. در این صورت، ناتو هم بمبارات لیبی را قطع خواهد کرد / در همین ارتباط، گاردین هم خبری منتشر کرده که بنا بر آن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در گفت وگوهای انتقال قدرت شرکت نخواهد کرد. حال پرسش اینجاست که گفت وگوها میان چه کسانی خواهد بود؟
کد خبر: ۱۷۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲ 13 July 2011
سرویس بین الملل ـ در حالی که جنگ ناتو با دیکتاتور لیبی، وارد پنجمین ماه خود می شود، گویا غرب هم از سرنگونی قذافی یا کشتن قذافی منصرف شده و به دنبال راهکاری برای پایان بخشیدن به بن بست موجود در لیبی شده است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، نخست وزیر فرانسه در مجلس این کشور اعلام کرد که تلاش ها برای پیدا کردن یک راهکار سیاسی در بحران لیبی قوت گرفته و احتمالا بحران لیبی با گفت وگوی سیاسی حل خواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه در این باره به روزنامه انگلیسی «گاردین» گفته است: اکنون دیگر صحبت از رفتن یا ماندن قذافی نیست، بلکه صحبت ها درباره زمان و چگونگی رفتن معمر قذافی است.

اما با وجود این، خبرهای متناقضی در این باره به گوش می رسد و ادعای نخست وزیر فرانسه ظاهرا برای اقناع نمایندگان مجلس این کشور برای موافقت با ادامه عملیات نیروهای فرانسوی در این کشور بوده که روز گذشته در مجلس این کشور به تصویب رسیده است.

این در حالی است که «گلف نیوز» گزارش داده که نخست وزیر لیبی به روزنامه «فیگارو» گفته است که معمر قذافی، هیچ برنامه ای برای گفت وگو با مخالفان مسلح ندارد.

در همین باره، گاردین هم خبری را منتشر کرده که بنا بر آن، معمر قذافی در گفت وگو های انتقال قدرت شرکت نخواهد کرد؛ اما گفته است که هر چه مردم در این باره بگویند، می پذیرد. این در حالی است که روزنامه دیگر انگلیسی، یعنی «دیلی تلگراف» از قصد مخالفان برای پیشروی به سوی طرابلس خبر داده است.

روز یکشنبه هم وزیر دفاع فرانسه گفته بود: معمر قذافی می تواند در کاخ خود در طرابلس زندگی کند. در این صورت، ناتو نیز بمبارات لیبی را قطع خواهد کرد تا گفت وگوها میان طرفین آغاز شود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که هم اکنون در لیبی هست، چگونگی انتقال قدرت در این کشور است، چرا که در این کشور، گروه ها و قبایل بسیاری هستند که اساسا با هم اختلاف نظرهای بنیادی دارند؛ بنابراین، نزدیک کردن این قبایل و گروه ها، کاری در حد عملیات غیر ممکن است.

در پایان باید گفت، طبیعی است که قذافی و همکاران وی از این اختلاف نظرها میان قبایل لیبی آگاه باشند؛ افزون بر اینکه چند قبیله از این قبایل، از قبایل نزدیک به معمر قذافی هستند که می توانند به دلیل برخورداری از منافع ابقای قذافی در تحولات مربوط به انتقال قدرت به نفع قذافی وارد شوند و نتیجه بازی را مغلوبه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی