بازدید 1927

مستمري مددجويان کميته امداد افزايش مي يابد

این نهاد امسال با سه رویکرد همت ، سلامت ، و توانمندی خانواده های تحت حمایت خدمات خود را ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵ 13 July 2011

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه مستمری مدد جویان افزایش می یابد ، گفت: این نهاد امسال با سه رویکرد  همت ، سلامت ، و توانمندی خانواده های تحت حمایت خدمات خود را ارائه می دهد.

آقای منصور قمشه معاضدت حقوقی و قضایی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) را با همکاری قوه قضائیه از جمله تشکیل شورای حل اختلاف و ایجاد مشاوره و مدد کاری حقوقی رایگان را از برنامه های حقوقی این نهاد بر شمرد.

وی یادآورشد: تاکنون 20 دفتر شورای حل اختلاف ویژه خانواده های کمیته امداد در استانهای کشور ایجاد شده است و تا پایان شهریور امسال در همه استانها دایر خواهد شد.

معاون حقوقی و امورمجلس کمیته امداد امام خمینی(ره)با اشاره به تصویب بودجه سال 90 درمجلس شورای اسلامی، افزایش 23 درصدی بودجه این نهاد را یادآورشد و گفت: درسال جاری بیش از20 هزار و 400 میلیارد ریال برای حمایت از خانواده های تحت حمایت، محرومیت زدایی ، بویژه توانمندسازی افراد مستعددر نظرگرفته شده است.

آقای قمشه افزود: بر اساس قانون بودجه، دانشجویان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به صورت رایگان درمراکز آموزشی عالی کشور ثبت نام خواهند شد. وی همچنین معافیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری، انشعاب آب و برق و فاضلاب و گاز را از دیگر مصوبات مجلس دانست.
 
معاون حقوقی و امورمجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات مهم مجلس درکمک به محرومان، اختصاص یک درصد از محل وصول عوارض ورود و صدورکالا و خدمات مناطق آزاد تجاری و سازمان های مناطق آزاد به محرومان و نیازمندان بومی این مناطق است.

وی خواستارتسریع دراجرایی شدن این ماده قانونی از بودجه سال90 شد.

آقای قمشه همچنین گفت: در لایحه بودجه سال 90 به کمیته امداد اجازه داده شد از محل منابعی که به علت توانمند شدن افرادی که ازتحت پوشش خارج می شوند به توانمندسازی نیازمندان و اشتغال در خانواده کمیته امداد امام (ره) اقدام نماید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار