بازدید 9291

2 كودك خردسال قرباني مصرف مواد مخدر

من و دوستانم در حال مصرف كراك بوديم كه پسرم به سمتمان آمد و گريست. هركاري مي‌كردم آرام شود بي‌فايده بود. كمي مواد مخدر به خورد او دادم تا آرام شود كه دقايقي بعد بيهوش شد.
کد خبر: ۱۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۴ 13 July 2011
جام جم: 2 مرد معتاد كه در دو رويداد جداگانه با خوراندن مواد مخدر كراك و شيشه به فرزندان 4 ساله و 11 ماهه‌شان، آنها را روانه بيمارستان كرده بودند، دستگير شدند.

با تلاش پزشكان بيمارستان يكي از كودكان از مرگ حتمي نجات يافته است، اما كودك ديگر همچنان با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كند.

يكي از كودكان قرباني مواد مخدر پسري به نام «محمدپويا» 4 ساله است كه والدينش چند روز پيش او را به اورژانس بيمارستان فوق‌تخصصي كودكان بهرامي تهران منتقل كردند.

پرستاران با ديدن زن جوان كه كودكش را بغل كرده و استمداد مي‌طلبيد، به كمك او شتافته و تلاش كادر درماني براي نجات اين پسر 4 ساله آغاز شد.

با اين حال، مسوولان بيمارستان با ظنين شدن به استفاده كودك از مواد مخدر روان‌گردان، با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتند و ماجرا را خبر دادند.

در همين موقع ماموران حراست، مانع از خروج مادر كودك و شوهر وي از بيمارستان شدند.

با حضور ماموران انتظامي در بيمارستان، زن و مرد جوان بازداشت و براي تحقيقات به كلانتري منتقل شدند.

متهم: شوهر معتادم مقصر حادثه است

زن جوان در اظهاراتش به پليس گفت: شوهرم مواد مخدر كراك مصرف مي‌كند و دوستانش را نيز براي مصرف مواد مخدر به خانه‌مان مي‌آورد. در جريان اين رفت و آمدها بود كه شوهرم مرا معتاد كرد و من نيز مواد مصرف مي‌كنم.

وي اضافه كرد: شب حادثه شوهرم بار ديگر دوستان معتادش را به خانه آورده و در حال مصرف مواد مخدر (كراك) بودند.

مادر كودك ادامه داد: دقــايــقي بعد چــنــد بار پسرم ـ محمدپويا‌ـ را صدا زدم، ولي پاسخي نداد. با ظنين شدن به اوضاع از آشپزخانه به سمت اتاق نشيمن رفتم. در اين موقع ديدم شوهرم به سر و صورتش مي‌كوبد و محمدپويا بيهوش كناري افتاده است.

اعتراف به خوراندن كراك به كودك

درپي اظهارات زن جوان، شوهرش بازجويي شد و گفت: من و دوستانم در حال مصرف كراك بوديم كه پسرم به سمتمان آمد و گريست. هركاري مي‌كردم آرام شود بي‌فايده بود. كمي مواد مخدر به خورد او دادم تا آرام شود كه دقايقي بعد بيهوش شد.

مرد معتاد اضافه كرد: دوستانم با ديدن اين وضعيت پسرم وحشت كرده و از خانه فرار كردند و ما با انتقال كودك به بيمارستان، از سوي پليس دستگير شديم.

با تشكيل پرونده قضايي در اين زمينه، تحقيقات ادامه پيدا كرد تا اين‌كه در مرحله بعدي مشخص شد، اين كودك 4 ماه پيش نيز درپي خوردن مواد مخدر (كراك) بدحال شده و در بيمارستان بستري بوده است . والدين وي در آن زمان ادعا كرده بودند كودك آنها كراك را به جاي شكلات خورده است و با بهبود يافتن كودك، وي را به خانه‌‌شان برده و به مسوولان اورژانس اجتماعي تعهد داده بودند از فرزندشان به خوبي مراقبت كنند.

جدال كودك با مرگ

با مشخص شدن اين موضوع، پدر كودك در جريان اين حادثه مقصر شناخته شد و با قرار قانوني به زندان افتاد و اين در حالي است كه محمد پويا دچار مرگ مغزي شده و علائم حياتي‌اش رو به تحليل است و فقط به كمك دستگاه مصنوعي تنفس مي‌كند.

دومين كودك آزاري

در دومين كودك‌آزاري پسر 11 ماهه‌اي به نام عليرضا بر اثر خوردن مواد مخدر (شيشه) مسموم شده و چند روزي بي‌هوش بود.

والدين عليرضا وي را وقتي براي درمان به بيمارستان فوق تخصصي كودكان بهرامي آوردند، ادعا كردند مواد مخدر (شيشه) درون بطري شير كودك افتاده و ناخواسته شير آلوده به مواد مخدر را به وي خورانده‌اند كه فرزندشان بي‌هوش شده است.

تلاش پزشكان براي نجات جان عليرضا آغاز شد و با گذشت دو روز وي از مرگ نجات يافت.

با حضور ماموران در بيمارستان، والدين خطاكار بازداشت و به كلانتري منتقل شدند.

در تحقيق از مادر كودك وي ادعا كرد شوهر معتادش به اشتباه مواد مخدر (شيشه) را به فرزندشان خورانده است.

اعتراف پدر شيشه‌اي

در پي اظهارات زن جوان، شوهرش بازجويي شد و گفت: شب حادثه مواد مخدر (شيشه) را روي كمد گذاشته بودم تا پيش از خواب آن را مصرف كنم. وقتي همسرم از من خواست تا شير كودك را درون بطري بريزم و برايش بياورم به گمان اين‌كه نبات را درون بطري شير مي‌اندازم، به اشتباه مواد مخدر (شيشه) را درون شير حل كرده و به خورد فرزندم دادم كه به يكباره بدحال شد و با آوردن وي به بيمارستان متوجه شدم او را با مواد مخدر (شيشه) بدحال كرده‌ام.

بنابراين گزارش، اين پدر معتاد نيز به اتهام كودك‌آزاري روانه زندان شده است و تحقيقات تكميلي از آنها در حالي ادامه دارد كه محمد پويا دچار مرگ مغزي شده و كودك ديگر ـ عليرضا ـ پس از بهبودي تحويل بهزيستي شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل