بازدید 2022
نگرانی اروپا از سرایت بحران یونان به کل منطقه یورو

نشست اضطراری در بروکسل برگزار شد

دقیقا پس از تصویب کمک این اتحادیه به یونان برای رویارویی با بحران بدهی در دوازده روز گذشته، بار دیگر هفته پیش، این موضوع در دستور نشست مسئولان اقتصادی اتحادیه اروپا قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵ 12 July 2011
سرویس اقتصادی ـ بحران اقتصادی یونان، مسئولین اقتصادی منطقه یورو را کاملا درمانده کرده، زیرا دقیقا پس از تصویب کمک این اتحادیه به یونان برای رویارویی با بحران بدهی در دوازده روز پیش، بار دیگر و هفته گذشته، این موضوع در دستور نشست مسئولان اقتصادی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، بحران بدهی یونان این روزها، کار را به هشدارهای بین المللی کشانده، زیرا روزی نیست که خبر از بروز شرایطی چون یونان در دیگر اقتصادهای منطقه یورو بروز نکند.

در این راستا، صدور نسخه های متفاوت اقتصادی تا جایی متنوع شده که حتی پیشنهاد فدرال شدن منطقه یورو نیز در هفته جاری از سوی کارشناسان اروپایی مطرح شد.

امروز سه شنبه حتی وزیر اقتصاد ژاپن ـ که خود این روزها اقتصاد بحران زده ای را تجربه می کند ـ به ابراز نگرانی پرداخت.

وی گفت که به شدت نگران بحران بدهی اروپاست که از یونان به ایرلند، پرتغال و اسپانیا در حال گسترش است.
 
در این باره، «کائورو یوسانو»، وزیر اقتصاد ژاپن پس از نشست دولت ژاپن به خبرنگاران گفت: سیاستگذاران نمی توانند فراموش کنند که اشتباه یک کشور، می تواند به راحتی بر اقتصاد دیگر کشورهای جهان نیز تأثیر بگذارد.

نشانه های سرایت بحران یونان به اروپا

روسای اتحادیه اروپا، کمیسیون و بانک مرکزی اروپا در حال از دست دادن تحملشان هستند و این در حالی است که نشانه های سرایت بحران بدهی های یونان به دیگر کشورهای اروپایی، بیش از پیش دیده می شود.

«هرمن وان رومپوی«، رئیس اتحادیه اروپا، رهبران اروپا را برای یافتن راهکاری سریع برای طرح دوم نجات اقتصادی یونان احضار کرد.

وی خواستار این است که پیش از سرایت بحران بدهی ها به ویژه به ایتالیا، کشورهای اروپایی درباره کمک به یونان، مواضع خود را هماهنگ کنند.

هنوز از محتوای دقیق بحث ها، خبری به بیرون راه نیافته است

آنچه مسلم است، این که این نشست به نام نشست هماهنگی، با توجه به خطر سرایت بحران بدهی ها، به نشست اضطراری بیشتر شبیه است.

این گزارش می افزاید، اگر ایتالیا با این بحران روبه رو شود، اوضاع بدتر از گذشته خواهد شد، زیرا اقتصاد ایتالیا، به تنهایی بیش از دو برابر اقتصاد پرتغال، یونان و ایرلند ارزش دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار