بازدید 5642
۳

لایحه حذف 4 صفر پول ملی به مجلس می‌رود

براساس برنامه ریزی های انجام شده، حذف چهار صفر از واحد پول ملی پس از تصویب جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی به صورت لایحه به مجلس تقدیم خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴ 12 July 2011
دولت قصد دارد لایحه حذف چهار صفر از واحد پول ملی را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس برنامه ریزی های انجام شده، حذف چهار صفر از واحد پول ملی پس از تصویب جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی به صورت لایحه به مجلس تقدیم خواهد شد.

این در حالی است که هیئت دولت در جلسه عصر روز یکشنبه خود با طرح پیشنهاد بانک مرکزی برای حذف 4 صفر از پول ملی موافقت کرده اند. در عین حال، مسئولان بانک مرکزی اجرای طرح حذف 4 صفر از پول ملی و جایگزین کردن یک واحد پولی جدید را نیازمند حداقل 3 سال زمان می دانند.

سید شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت در این زمینه گفت: دولت تصمیم گرفته است پس از بحث و بررسی ابعاد اصلاح واحد پول ملی و حذف چهار صفر از آن، جزئیات نحوه اصلاح واحد پول ملی را در کمیسون اقتصادی دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی بررسی کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به همین علت مقرر شد بانک مرکزی پیشنهادهای کارشناسی خود را در این باره تهیه و ارائه کند، افزود: در این باره از دیدگاه صاحب نظران و کارشناسان نیز استفاده خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه جمع بندی نظرها به صورت لایحه در دولت نهایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، اصلاح واحد پول ملی را برنامه ای زمان بر توصیف و اضافه کرد: مراحل عملیاتی اصلاح واحد پول ملی، پس از بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی و تائید آن در شورای نگهبان اغاز می شود.
 
سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: اصلاح واحد پول ملی پس از اطلاع رسانی کامل و در دوره بلند مدت اجرایی خواهد شد.
 
به گزارش مهر، با چراغ سبز هیئت دولت برای حذف 4 صفر پول ملی، یک ریال برابر یک دلار می‌شود، البته با طرح این موضوع در شرایط فعلی، مردم تصور می‌کنند پولی که در جیب آنها است، فردا چه می‌شود؛ بنابراین مضطرب می‌شوندوسعی می‌کنند دارایی خود را به نحوی از اسکناس به سمت سایر کالاها پرکنند.

دلایلی مانند ایرانی نبودن واژه ریال، انتخاب آن توسط رضاخان در سال 1307، تحقق انقلاب اسلامی، سند چشم انداز بیست ساله نظام و لزوم رسیدن به قله های رفیع اقتصادی، نام گذاری دهه چهارم انقلاب به دهه پیشرفت و عدالت و حذف صفر از پول همگی دلایلی بودند که شورای فرهنگ عمومی را بر آن داشت که به تغییر واحد پول از ریال به دیگر واحد پولی، اهتمام ورزد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
درسته وقتی جنسی از حالا به بعد 100 تومان گران شه 10 سنته چیزی که نیست
به نظر من بعد از حذف صفر های زائد یک واحد پول بزرگ طراحی کنند (مثل دلار) و اسم آن را مثلا (آریا - یاد آور قوم و ریشه اصلی ما ایرانی ها و در حقیقت پدرانمان ) بگذارند حال هر آریا را به صد قسمت مساوی تقسیم کرده (مثل سنت که یکصدم دلار است ) و نام آن را ایران بگذارند . بنابر این صد ایران مساوی یک آریا می شود . اسامی مسخره ریال و تومان را بردارید . واحد پول عربستان و سوریه ریال است و چه ارتباطی با فرهنگ ما ایرانی ها دارد این کلمه ظاهرا ریشه عربی دارد و بدتر از آن اینکه مردم در محاورات روز مره کلمه تومان را بکار می برند که معلوم نیست این کلمه من درآوردی از کجا وارد دهان مردم شده است باز جالب نیست . سالهای قبل پولی از افغانستان دیدم که روی آن نوشته بود 2 افغانی . می بینید ک ملل دیگر هم نام کشور خود را روی پولشان گذاشته اند چه اشکالی دارد ما هم واحد پولمان نام ایران را بخود بگیرد و از این طریق(پول) نام زیبای ایران در سرتاسر گیتی شیوع پیدا کند. اگر اینطور نام گذاری صورت گیرد هیچ ملی گرا و یا مذهب گرا مسلما مخالف آن نیستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر