بازدید 1369

دستگیری 75 هزار فروشنده و قاچاقچی

کد خبر: ۱۷۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸ 12 July 2011
رئیس پلیس مبارزه با مخدر با اشاره به کشف 112 تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال گفت: در این رابطه 75هزار نفر از سوی پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمیدرضا حسین آبادی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با رئیس پلیس مبارزه با مخدر قطر اظهار داشت: ماموران تا کنون 112 تن انواع مخدر را کشف و ضبط کرده اند. از این میزان 87 تن تریاک، 6 تن هروئین  و 15 تن حشیش است. همچنین 75 هزار نفر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اقدامات موثر در مرز سیستان افزود: امسال بیش از 40 تن مواد مخدر در این منطقه کشف شد که نسبت به مدت مشابه افزایش 90 درصدی را نشان می دهد. همچنین امسال موفقیتهای خوبی را در مرزها داشتیم.

وی از تقویت ایست و بازرسی در مرزهای شرقی خبر داد و تصریح کرد: امسال ایست و بازرسی ها در استانهای سیستان، فارس، کرمان، یزد و حتی اصفهان تقویت شدند و کشفیات خوبی داشتیم. از سوی دیگر امسال سگهای موادیاب نسبت به سال قبل  دو برابر افزایش یافته است و همین امر توان پلیس را در کشف مواد مخدر افزایش داده است.

 حسین آبادی تصریح کرد: بدنبال تقویت و توسعه سگ های مواد یاب هستیم. ضمن  اینکه در مرزهای خروجی و ورودی کشور بار مسافران از طریق سگها کنترل می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مخدر با اعلام کشف بیش از چهار کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاهها تاکید کرد: امسال در بحث حج اقدامات خوبی صورت گرفت و ماموران توانستند 4 کیلوم و 700 گرم مواد مخدر را کشف کنند. در حج امسال یک نفر نیز در عربستان دستگیر نشد.

حسین آبادی با اشاره به رشد کشفیات مواد مخدر صنعتی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ماموران موفق شدند 566 کیلو مواد مخدر و سه میلیون قرص روانگردان را کشف و ضبط کنند. همچنین 30 لابراتوار تولید خانگی مواد مخدر کشف و متلاشی شد.

وی ادامه داد: با همکاری خوب پلیس کشورهای جنوب شرقی آسیا، باندهای بزرگی شناسایی و منهدم شد. همچنین پلیس بسیاری از قاچاقچیان شناخته شده را دستگیر کرد.

وی از کاهش قاچاق شیشه از فرودگاهها خبر داد و  گفت: خوشبختانه روند قاچاق شیشه از فرودگاهها به حداقل رسیده است و پلیس با استفاده از دستگاه بادی اسکنر  و اقدامات اطلاعاتی فرودگاهها را به شدت کنترل می کند.

وی با اعلام هشدار به جوانان برای عدم همکاری باندهای قاچاق مواد مخدر تاکید کرد: پلیس کشورهای شرق آسیا روی اتباع ایرانی حساس هستند و زنان را نیز بازرسی می کنند. به جوانانی که بیشتر در مناطق حاشیه ای هستند هشدار می دهم که فریب قاچاقچیان را نخورند. متاسفانه قاچاقچیان پس از حمل مواد مخدر صنعتی به اربیل عراق از آنجا با استفاده از طعمه های خود مواد را به کشورهای جنوب شرق آسیا ترانزیت می کند. این در حالی است که تاکنون چندین هموطن توسط پلیس این کشورها دستگیر شده اند.

وی با اشاره به روش های جدید ترانزیت مواد مخدر تصریح کرد: متاسفانه قاچاقچیان با مراجعه به مسافرانی که دارای بارکم هستند از آنها می خواهند به دلیل اضافه بار کوله یا ساک آنها را این افراد از گیت ها عبور دهند. قاچاقچیان پس از انتقال مواد اگر بار از گیت های پلیس عبور کرد آن را از طعمه می گیرند و اگر بار توسط ماموران کشف شد بدون اینکه کسی متوجه آنها شود از فرودگاه فرار می کنند. هموطنان نباید بار و محموله اضافی کسی را با خود حمل کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مخدراز دستگیری بیش از 9 هزارو 500 فروشنده مواد مخدر صنعتی پس از ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر خبر داد و تاکید کرد: پس از اصلاح قانون افراد در تولید شیشه دستگیر و شبکه های ترانزیت منهدم شد. خوشبختانه رسیدگی به پرونده این افراد در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی حکم آنها صادر می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر