بازدید 2785

بیمارستان امام گرمسار تجهیز شد

کد خبر: ۱۷۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۳ 11 July 2011
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه ۴۰۰ میلیونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز و راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی گرمسار خبر داد.

"عبدالرضا ترابی" در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه کویر درخصوص نتایج جلسه حضوری خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  دکتر مرضیه وحید دستجردی در این دیدار موافقت کرد مبلغ 400 میلیون تومان برای راه‌اندازی و تجهیز دانشگاه پیراپزشکی گرمسار کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با ابراز امیدواری در تسریع روند دریافت کمک هزینه ساخت و تجهیز این دانشکده از سوی این وزارتخانه گفت: امیدواریم بتوانیم طی چند روز آینده این کمک هزینه را از طرف این وزارتخانه بگیریم و با تجهیز و راه‌اندازی آن در مهر ماه سال‌جاری این دانشکده آغاز به فعالیت کند.

نماینده مردم گرمسار درخصوص راه‌اندازی این دانشگاه بحث تامین اساتید را عنوان کرد و در این باره گفت: برای تامین اساتید مورد نیاز این دانشگاه از طریق  رئیس سابق دانشکده پیراپزشکی دانشگاه شهید بهشتی تیمی از اساتید پیراپزشکی این دانشگاه به همراه رئیس و معاونان این دانشکده هفته گذشته به شهرستان گرمسار سفر و از این دانشگاه بازدید کردند. در این سفر قرار شد تعدادی از اساتید مورد نیاز این دانشگاه از دانشکده پیراپزشکی شهید بهشتی و تعدادی هم از طریق اساتید دانشگاه سمنان تامین شود.

ترابی همچنین با ابراز امیدواری از طی روند مناسب مراحل ساخت، تجهیز و تامین نیروی انسانی این از طرح تاسیس دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی در شهرستان گرمسار خبر داد.

نماینده شهرستان گرمسار همچنین از تجهیز بیمارستان امام این شهرستان خبر داد و گفت: بیمارستان امام گرمسار که تنها بیمارستان فعال این شهرستان است همواره با کمبود امکانات و تجهیزات لازم و حیاتی روبه‌رو بوده است. برای مثال از ۴ اتاق عمل موجود در این بیمارستان تنها یک اتاق آن مجهز و قابل استفاده بود و ۳ اتاق دیگر این بیمارستان به‌دلیل نداشتن تجهیزات بیهوشی لازم قابل استفاده نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برای تجهیز بخشی از این بیمارستان به یک دستگاه برای انجام رادیولوژی و ۳ دستگاه بیهوشی برای اتاق عمل نیاز داشتیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحویل این امکانات قول مساعد دادند اما متأسفانه زمان تحویل این دستگاه‌ها کمی به تعویق افتاد و با تاخیر روبه‌رو شد که با کمک انجمن خیرین بهداشت و درمان که یکی از انجمن‌های فعال شهرستان گرمسار است و کمک و مساعدت وزارت بهداشت توانستیم هزینه خرید و نصب این دستگاه‌ها را که بیش ۲۰۰ میلیون تومان بود تهیه کنیم. خوشبختانه این دستگاه‌ها اکنون در این بیمارستان نصب و قابل استفاده است.

وی افزود: همچنین خرید ۱۱ عدد تخت در بخش‌ ای‌سی‌یو به مبلغ ۱۱ میلیون تومان، خرید ۱۲ عدد مانیتور برای بخش‌ ای‌سی‌یو با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون از دیگر امکانات و تجهیزات این بیمارستان است که برای رفاه حال بیماران فراهم شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خود ابراز امیدواری کرد که به‌ زودی بودجه لازم برای تجهیز و خرید دستگاه‌های دیالیز در این بیمارستان فراهم شود و افزود: در حال حاضر بخش دیالیز این بیمارستان ۷ دستگاه دیالیز دارد که بیش از ۲۴ هزار ساعت کار کرده‌اند که این میزان بیش از ساعات استاندارد کارکرد این دستگاه‌هاست و با توجه به این‌که حدود ۴۰ نفر بیمار دیالیزی در این شهرستان زندگی می‌کنند نیاز به خرید و نوسازی دستگاه‌ها احساس می‌شود و امیدواریم وزارت بهداشت این بار هم ما را در این زمینه کمک کند.

ترابی در پایان از نیاز ۵۰۰ میلیون تومانی بیمارستان امام شهرستان گرمسار به‌عنوان اصلی‌ترین بیمارستان این شهر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به‌زودی بتوان بودجه لازم برای تجهیز این بیمارستان را تامین کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس