بازدید 9221

رومن آبراموویچ اسراییلی شد!

رومن آبراموویچ كه از خانواده ای یهودی الاصل است، این سال ها به دلیل فساد اقتصادی و اخلال در نظام مالی روسیه، از این كشور متواری شده و اجازه ورود به آن را ندارد. وی متعلق به مشهورترین خانواده یهودیان این سرزمین پهناور جهان است.
کد خبر: ۱۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶ 11 July 2011
مالك صهیونیست باشگاه چلسی انگلیس، این روزها فعالیت گسترده ای را در اراضی اشغالی رژیم صهیونستی از سر گرفته است.

به گزارش مشرق، چندی است رومن آبراموویچ وارد فوتبال شده و می توان وی را نماد سرمایه داری در این حیطه دانست. هزینه های هنگفت وی در این تیم آبی پوش موجب شد تا وی فردی مطرح در رسانه ها باشد؛ اما همه چیز درباره این مرد روس، به همین اتفاقات ختم می شود؟ وقتی زندگی وی بررسی می شود، شاهد نكات جالب توجهی هستیم.

رومن آبراموویچ كه از خانواده ای یهودی الاصل است، این سال ها به دلیل فساد اقتصادی و اخلال در نظام مالی روسیه، از این كشور متواری شده و اجازه ورود به آن را ندارد. وی متعلق به مشهورترین خانواده یهودیان این سرزمین پهناور جهان است.

البته، تلاش های دولت روسیه و رایزنی با رژیم صهیونیستی برای عدم همكاری با وی نیز به جایی نرسیده است. دلیل آن هم نزدیكی خاص وی به این رژیم و پیوندهای این دو با بكدیگر است. نگاهی به فعالیت های اخیر مالك چلسی كه رسانه ای شده، بیان كننده بسیاری از ناگفته هاست.

* انتقال زندگی رومن به اراضی اشغالی
این روزها، مالك روس تلاش گسترده ای را شروع كرده تا خانه ای در اراضی اشغالی بخرد. این تصمیم از سال 2007 گرفته شده؛ اما بررسی ها ادامه دارد تا آنچه مورد نظر دارد، اجرایی شود. اكنون، دو شهر تل آویو و حیفا، بیشترین بخت را برای پذیرایی از میلیونر یهودی دارند كه می خواهد از این به بعد، بیشتر در این سرزمین باشد.

در این راستا، آورام گرانت (سرمربی یهودی سابق جلسی) كه دوستی نزدیكی با آبراموویچ دارد، نقش ویژه ای در این موضوع دارد. شنیده ها حاكی از آن است، آخرین گزینه پیشنهادی، مبلغی معادل 16 میلیون دلار قیمت شده كه هنوز رضایت خود را اعلام نكرده است.

البته رفت و آمد وی به اراضی اشغالی در این ماه ها افزایش چشم گیری داشته است. وی حتی تعطیلات اخیر را هم به این سرزمین با بوئینگ 767 اختصاصی اش انجام داد. در این سفر، یازدهمین ثروتمند جهان، هزینه فراوانی كرد كه با تعجب رسانه های عبری زبان نیز همراه شد.

* كرایه 36 اتاق و 16 سوئیت برای آبراموویچ!
وی كه تعطیلات اخیر خود را به این سرزمین رفت، در سواحل سلطنتی ایزروتل ساكن بود. وی 36 اتاق و 16 سوئیت را در اختیار خود قرار داد تا به نوعی، بخش بزرگی از سواحل این منطقه را به صورت اختصاصی داشته باشد.

اما درخواست ویژه این مرد روس از مسئولان این بخش اراضی اشغالی چه بود؟ سخنگوی منطقه ای عنوان كرد: "او علاوه بر اختصاصی بودن امكانات و سواحل، خواستار یك صفحه نمایش بزرگ بود تا بتواند بازی چلسی را به صورت زنده و با كیفیت خوب تماشا كند."

نكته جالب توجه این است كه این منطقه بسیار به معبد حضرت سلیمان نزدیك است كه همین هم مورد نظر رومن آبراموویچ بوده است. وی به اماكن مذهبی و مقدس یهودیان در اراضی اشغالی توجه وافری دارد و از این مناطق بازدید مستمر دارد.

* برگزاری مسابقاتی با جایزه میلیون دلاری
اما هزینه ها و سفرهای آبراموویج به همین تعطیلات و برنامه تفریحی ختم نمی شود. وی سرمایه گذاری های اقتصادی و خیریه ای فراوانی هم در این سرزمین ها داشته است.

به عنوان نمونه، سالیانه مسابقات فوتبالی با حضور تیم هایی از روسیه، اوكراین و رژیم صهیونیستی برگزار می شود كه حامی مای آن، وی است. نكته قابل توجه این است كه این دیدارها در سال جاری هنوز برگزار نشده كه دلیل آن نامعین است. البته برخی علت آن را بحران های مالی جهانی اعلام كرده اند كه به صورت رسمی نبوده است.

البته این رفت و آمدها، سال هاست كه وجود دارد؛ اما این روزها افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل هم وی قصد دارد تا برای همیشه در این سرزمین ها ساكن شود. این در حالیست كه وی گران ترین خانه جهان را در سواحل فرانسه با رقمی معادل 500 میلیون دلار خریداری كرده است.

* مردی برای صهیون
 در حالی كه رسانه ها درباره آبراموویچ و رفت و آمدهای وی به اراضی اشغالی سكوت كرده اند، باید منتظر اخبار بیشتری درباره زندگی و رفتارهای وی بود. كالبدشكافی رفتار وی می تواند كمك بیشتری در شناخت ابعاد و واقعیت های زندگی وی كند.

رومن آبراموویچ كه بخشی از یك خاندان بزرگ صهیونیستی است، علاوه بر درآمدزایی در فوتبال توسط چلسی، اقدامات جدی در تلطیف چهره صهیونیست ها در جهان داشته است. از سویی، به دلارهای وی كه بخشی از آن به تل آویو و حیفا و ...، سرایز می شود هم باید توجه داشت.  به راستی، فوتبال و مردانش آنی نیستند كه به نمایش درمی آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل