بازدید 2992

یک راهکار عدم دو لیستی شدن اصولگرایان

وی با اشاره به برخی اخبار درباره تشکیل کمیته 15 نفره از اصولگرایان برای تصمیم گیری درباره لیست های انتخاباتی مجلس، افزود: ما هم به دوستان این نکته را منعکس کردیم که این اسامی همه طیف ها را در بر نمی گیرد و باید چتر اصولگرایی گسترده شود.
کد خبر: ۱۷۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲ 11 July 2011
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: نباید تشکلی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری در کنار تشکل هایی قرار دهیم که فقط سرو صدا دارند.

علی عباسپور تهرانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم راهکار جلوگیری از دو لیستی شدن اصولگرایان را «گسترده شدن چتر اصولگرایی» دانست و گفت: قطعا چتر اصولگرایی گسترده تر از نام کسانی است که الان به عنوان اصولگرا مطرح هستند.

وی با اشاره به برخی اخبار درباره تشکیل کمیته 15 نفره از اصولگرایان برای تصمیم گیری درباره لیست های انتخاباتی مجلس، افزود: ما هم به دوستان این نکته را منعکس کردیم که این اسامی همه طیف ها را در بر نمی گیرد و باید چتر اصولگرایی گسترده شود.

عباسپور با اشاره به انتخابات مجلس هشتم، ادامه داد: اصولگرایان در جریان انتخابات مجلس هشتم هم با همین مشکل مواجه بودم و در نهایت هم لیست دیگری در آستانه انتخابات منتشر شد.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی اصولگرایان وحدت آنان است، تصریح کرد: ما جامعتین را محور اصلی حرکت اصولگرایان می دانیم و معتقدم در کنار این موضوع باید همه طیف‌های اصولگرا مد نظر قرار بگیرند.

عباسپور با بیان اینکه ممکن است تشکلی در مجلس اصولگرا باشد ولی سر و صدای زیادی داشته باشند، اظهار داشت: در عین حال اصولگرایانی هستند که در مجموعه فراکسیون اصولگرایان قرار می گیرند، اما چون سرو صدای ندارند از قلم می افتند، ولی مشخص است که ایده آنها در  جامعه نماینده دارد. بنابراین نباید این گونه باشد که ما تشکلی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری را در کنار تشکل هایی قرار دهیم که فقط سرو صدا دارند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم جامعتین و کمیته سه نفره خودشان را محدود به 15 نفر نمی کنند چرا که این عدد یک مدل است و ممکن است به دلیل اینکه همه تشکلهای اصولگرا در این جمع باشند، ساختار دیگری برای وحدت اصولگرایان مد نظر قرار گیرد.

وی بر این نکته هم تاکید کرد که ممکن است پیشنهاد کمیته 15 نفره از سوی برخی از جریانها از اصولگرایان دامن زده شود، ولی مدلهای دیگری هم وجود دارد و نباید خودمان را به 15 نفر محدود کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکل گیری کمیته سه نفره رئیس جمهور، شکل گیری آن را با هدف پیگیری ادامه جلسات برای وحدت اصولگرایان دانست.

وی با بیان اینکه شان اعضای کمیته سه نفره فراتر از آن است که بخواهند نماینده آقای احمدی نژاد باشند، ادامه داد: ضمن اینکه بعد از اضافه شدن چهار نفر به اعضای این کمیته عملا اعضای این کمیته نمایندگان اصولگرایان هستند که تلاش می کنند وحدت اصولگرایان را حفظ کنند.

وی به وجود آمدن شائبه درباره نمایندگی این سه تن از سوی رئیس جمهور را بی مورد دانست و گفت: این سه تن در قابل نمایندگان رئیس جمهور نمی گنجند و خود این آقایان هم قطعا خودشان را نماینده رئیس جمهور نمی دانند و رئیس جمهور هم نباید دخالتی در بحث انتخابات داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس