بازدید 2570

طرح آموزش بازيافت به خانه‌ها مي‌آيد

به منظور ارتقا سطح فرهنگ عمومي در برخورد با پسماندها، حفظ محيط زيست و جلوگيري از انتشار آلودگي طرح بازيافت در خانه‌ها به اجرا در مي‌آيد.
کد خبر: ۱۷۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴ 10 July 2011
سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران در نظر دارد با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و توزيع كتابچه‌، شيوه‌هاي جداسازي و تفكيك زباله از مبدا را به شهروندان آموزش دهد.

به گزارش ايلنا اين طرح كه "بازيافت در منازل" نام گرفته، همزمان با دومين جشنواره "مشاركت شهروندي و خدمات شهري"، در بوستان گفتگو اجرا مي شود.
اهداف اصلي اين طرح شامل ارتقا سطح فرهنگ عمومي در برخورد با پسماندها،حفظ محيط زيست و جلوگيري از انتشار آلودگي ها، بهبود روش ذخيره سازي،خالص سازي پسماندهاي تر براي توليد كمپوست مرغوب،جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي و كمك به اقتصاد جامعه معرفي شده است.
سازمان بازيافت با شعار "بازيافت مواد حافظ منابع طبيعي براي نسل هاي آينده" ، كتابچه هاي آموزشي را در اختيار شهروندان حاضر در اين جشنواره مي گذارد،در واقع بازديد كنندگان مي توانند با حضور در كارگاه هاي آموزشي يا دريافت و مطالعه اين كتابچه ها با انواع پسماندهاي تر كه به آساني در طبيعت قابل تجزيه هستند آشنا شوند.
كارشناسان سازمان بازيافت با معرفي گونه هاي مختلف پسماندهاي تر و تاكيد بر قرار گرفتن اين پسماندها راس ساعت 9 هر شب در داخل مخازن مكانيزه نصب شده شهروندان را با اين روش آشنا مي كنند.
افزون بر اين در اين كارگاه‌ها با تشريح انواع زباله خشك و معرفي پسماندهايي كه در طبيعت پايدارند يا به سختي و در مدت بسيار طولاني تري تجزيه مي‌شوند روش هاي توليد كمتر اين گونه از پسماندها به شهروندان آموزش داده مي‌شود.
در اين كتابچه ها آدرس غرفه هاي بازيافتي كه شهروندان مي توانند زباله هاي خشك را به آنها تحويل بدهند معرفي شده است.

كارگاه‌هاي آموزشي و توزيع اين دفترچه ها هر شب از ساعت 17 تا24 تا بيست و چهارم تيرماه در بوستان «گفتگو»واقع در اتوبان چمران نرسيده به پل گيشا برگزار مي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل