بازدید 1884

فرهنگ‌سازی؛راهکاری‌مهم برای کاهش‌تلفات‌جاده‌ای

کد خبر: ۱۷۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳ 10 July 2011
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فرهنگ سازی در جامعه را مهمترین زیرساخت برای کاهش تلفات و جرائم جاده ای در کشور ذکر کرد.

به گزارش خانه ملت، سلیمان جعفرزاده با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی راهکاری مهم برای کاهش تلفات جاده ای به حساب می آید گفت: اگر خواهان کاهش تلفات جاده ای در کشور هستیم لازم است فرهنگسازی به عنوان یک اولویت مهم مد نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور قرار گیرد.
 وی تصریح کرد: از روزی که مصوبه جدید قوانین راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده، نه تنها اتفاق خاصی درکاهش تلفات جاده ای مشاهده نشده بلکه تخلفات هم به نحو بی سابقه ای افزایش یافته است.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در قالب جلسه های متعدد سعی کرد در هنگام بررسی قوانین راهنمایی و رانندگی به صورت ویِژه این قوانین را مورد اصلاح و بازنگری قرار دهد و مجازات ها تا اندازه زیادی کاهش یابد، اما به نظر می رسد لازم بود بیشتر به فرهنگسازی توجه می شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به آموزش و فرهنگسازی در جامعه را، موثرتر از استفاده از قوه قهریه دانست و  برنامه های جدید آموزشی پلیس راهنمایی و رانندگی را در کاهش تصادفات و جرائم رانندگی مثبت ارزیابی کرد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه بهتر است قبل از آنکه قانونی به تصویب مجلس برسد از طریق رسانه ها و صداوسیما مورد بررسی  قرار گیرد افزود: اگر اقدام های آموزشی پیش از تصویب یا هنگام بررسی قانون صورت گیرد حاصلش آگاه سازی جامعه و مردم نسبت به این مقوله است.

وی به انتقاد از پخش تبلیغات بیش از حد برخی کالاها در رسانه ملی پرداخت و تصریح کرد: پخش آگهی برخی اقلام و کالاها، صدا و سیما را به یک نهاد درآمدزا تبدیل کرده تا نهادی سازنده. صدا سیما به عنوان یک رسانه ملی باید به بحث آموزش و فرهنگسازی در جامعه توجه ویِژه ای داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمایش صحنه های دلخراش رانندگی تاثیرات منفی برروان مردم باقی نمی گذارد گفت: خیر، به نظر می رسد مزایای چنین برنامه هایی از اثرات منفی آن که کوتاه مدت هستند بیشتر است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار