بازدید 1742
حسینی دولت آبادی:

مدعیان ظهور با مفهوم انتظار بیگانه‌اند

کد خبر: ۱۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰ 10 July 2011
عضو فراکسیون روحانیون مجلس بر لزوم نظارت جدی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سلامت و صحت جریان اعتقادی مهدویت تاکید کرد.

به گزارش خانه ملت، "سید محمود حسینی دولت آبادی" اعتقاد به امام عصر (عج) را جز اعتقادات بنیادی شیعه دانست و گفت: مفهوم انتظار و مهدویت در جامعه ما دارای قداست بالایی است و باید به هر طریق از آمیخته شدن آن با خرافه و یا تبدیل به تفکرات عامیانه جلوگیری کرد.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اعتقاد و علاقه مسلمانان به حضرت ولی عصر (عج) را زمینه‌ای برای سو استفاده افراد سودجو توصیف و تصریح کرد: با توجه به اعتقاد و علاقه قلبی مردم جامعه ما، در سال‌های اخیر شاهد قوت گرفتن جریان‌هایی هستیم که برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) زمان تعیین می‌کنند و یا مدعی ارتباط با حضرت حجت هستند که این افراد بر طبق و سفارش روایات باید به شدت تکذیب شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: شکی نیست که هر زمان حضرت ولی عصر اراده کنند و مصلحت ببینند می‌توانند با هرفردی ارتباط برقرار کنند اما این باور امروز به صورت دستاویز جریان‌ها و افراد خاص برای تحقق اهداف خودشان در آمده است و باعث شیوع عامه گرایی و خرافه در حوزه اعتقادات مذهبی مردم می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بخش‌های فرهنگی برسلامت اعتقادی جامعه خاطرنشان کرد: گروه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز پژوهش‌های اسلامی و دانشگاه‌ها باید با آموزش صحیح مردم، باور‌های آن‌ها را مستحکم سازند و با نظارت جدی از سواستفاده از فلسفه مهدویت جلوگیری کنند چرا که مدعیان تعیین وقت ظهور با مفهوم مهدویت و انتظار بیگانه‌اند و تنها در پی تامین اهداف خود هستند.

حسینی دولت‌آبادی ادامه داد: آموزش صحیح جامعه به خصوص نسل جوان و نظارت جدی بر مسائل و فعالیت‌های حوزه اعتقادی مهدویت مانع از سو استفاده از این اصل بزرگ اسلامی می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع اساتید و فارغ التحصیلان تخصصی مهدویت با اشاره به اهمیت بسیار بالای موضوع مهدویت به عنوان هدف حرکت و مجاهدت انبیاء در طول تاریخ، یکی از موارد مهم و ضروری در مقوله مهدویت را افزایش کارهای عالمانه، دقیق به دست اهل فن و متخصصان واقعی این موضوع و پرهیز از کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمعتبر و براساس تخیلات و توهمات اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها