بازدید 2854
انتقاد عضو کمیسیون عمران درباره ویلا باغ های 1000 متری

رییس‌جمهور وعده‌جدید‌ندهد،برنامه‌های‌قبلی‌را‌اجرا‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وعده جدید احمدی‌نژاد برای اعطای باغ ویلاهای ۱۰۰۰ متری به هر خانوار ایرانی گفت: رییس جمهور بهتر است به جای طرح وعده‌های جدید که دسترسی به آن هم غیر ممکن است و تنها در حد شعار باقی خواهد ماند به فکر اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده برای تحقق سند چشم انداز باشد.
کد خبر: ۱۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲ 10 July 2011
محمود احمدی‌نژاد گویا قرار نیست اعطای باغ ویلاهای ۱۰۰۰ متری به هر خانوار ایرانی را از فکر دور کند و مصر به اجرای این وعده است.

رئیس جمهور در چهاردهمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به ۲۹ میلیون هکتار زمین قابل استفاده برای شهرسازی در کشور گفت: می‌توان با این اهرم شیوه شهرسازی در کشور را عوض کرد و به ۲۰ میلیون خانوار ایرانی هر کدام ۱۰۰۰ متر زمین بدهیم تا ۱۰ درصد آن را زیر ساختمان برده و الباقی آن را به باغ تبدیل کنند. احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرد که یک خانه ۱۰۰۰ متری برای خانواده‌ای ۶۰ میلیون تمام می‌شود.

فکر تازه‌ای که به ذهن احمدی‌نژاد رسیده و در پی اجرا و تحقق آن است تاکنون نه تنها مورد استقبال قرار نگرفته بلکه با اعتراضات و واکنش‌های بسیاری همراه شده است و برخی آن را حتی بدون آنکه جدی بگیرند همانند شعار و وعده ایجاد ۲. ۵ میلیون شغل ارزیابی کرده‌اند.

در همین حال محمد تقی بختیاری نماینده مردم بافت، در گفتگو با فرارو با بیان اینکه «آرزو بر جوانان عیب نیست» گفت: ما هم امیدواریم که به هر حال هر ۷۰ میلیون ایرانی که قرار است با ۳ برابر شدن به ۲۱۰ میلیون نفر هم برسد صاحب باغ ویلاهای ۱۰۰۰ متری حتی با متراژی بیشتر شوند و در کنار کسب و کار مایحتاج غذایی خود را در باغ‌هایشان تامین کنند و یا بتوانند کسب و کار خود را خانگی کنند و با فروش محصولات تولیدی به امرار معاش بپردازند.

وی با بیان اینکه اما آرزو یک بحث است و واقع بینی بحث دیگری گفت: پیش از آنکه بخواهیم این مباحث را مطرح کنیم باید برگردیم به واقعیت‌های جامعه و اینکه برای تحقق وعده‌های اینچنینی آیا ابزارهای لازم را دراختیار داریم یا خیر.

عضو کمیسیون عمران گفت: دوستان بهتر است حال که به نظرات کار‌شناسان و صاحب نظران اهمیتی نمی‌دهند در ابتدا خودشان به تنهایی بررسی‌های لازم ر انجام دهند و ببینند ابزار لازم را در اختیار دارند یا نه و بعد این وعده‌ها را مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ابزار‌ها تحقق وعده اعطای باغ ویلاهای ۱۰۰۰ متری به هر خانوار ایرانی در اختیار داشتند آب و خاک است گفت: متاسفانه با عدم مدیریت صحیح دیگر آب و خاکی برای کشور باقی نمانده است.

بختیاری افزود: کشور در حال حاضر حتی برای تامین آب شرب خانوارهای با مشکلات جدی روبرو است و بماند که آب برای مصارف صنعتی، تولیدی و کشاورزی درچه شرایطی قرار دارد.

وی با بیان اینکه با شعار و حرف نمی‌توان کشور را اداره کرد گفت: ایران در یک منطقه خشکی از جهان قرار گرفته است که نه اکنون بلکه از سال‌های دور با مشکل آب روبرو بوده است و بر همین اساس در دوره‌های مختلف مدیریت منابع آب یکی از مهم‌ترین اصول برای اداره کشور محسوب می‌شده است. با این حال در دوره کنونی این مدیریت به درستی انجام نگرفته است و مشکلات آن بیش از پیش احساس می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین آب مورد نیاز کشور شاهد هستیم که به منابع آبی که میلیون‌ها سال در سفره‌های زیرزمینی وجود داشته است هجوم برده شده و این منابع در حال از بین رفتن است.

بختیاری با تاکید بر اینکه «جدا از در اختیار داشتن ابزارهای لازم برای تحقق چنین وعده و شعاری باید ببنیم آیا اهداف و برنامه‌های پیشین در کشور اجرایی شده که هدف جدیدتری ترسیم می‌کنیم» گفت: در کشور برای پیشرفت و توسعه سند چشم انداز تعریف شده است که برای دستیابی به اهداف آن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است که تاکنون اکثر برنامه‌های توسعه‌ای کشور به اهداف از پیش تعیین شده حتی نزدیک نشده‌اند چه برسد که به طور کامل محقق شده باشد.

وی افزود: برنامه چهارم توسعه کمتر از نصف محقق شده و برنامه پنجم توسعه نیز تاکنون اجرایی نشده است همچنین در برنامه بودجه سالانه کشور نیز طی سال‌های اخیر انحرافات بسیاری مشاهده شده است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در خاتمه گفت: از این رو رییس جمهور بهتر است به جای طرح وعده‌های جدید که دسترسی به آن هم غیر ممکن است و تنها در حد شعار باقی خواهد ماند به فکر اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده برای تحقق سند چشم انداز باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار