بازدید 19632

آیا مقامات ما هم به اشتباهات خود اعتراف می کنند؟

به همین دلیل است که اصولا در کشور ما هر شکستی ناشی از سنگ اندازی دیگران تلقی می شود و تاکنون کسی اعتراف نکرده که برنامه ریزی اش، اجرا و حتی ارزیابی اش از برنامه ای به دلیل اشتباه شخصی در برنامه ریزی، اجرا و مراحل دیگر بوده است.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴ 10 July 2011
یکی از مولفه هایی که در کشورهایی که از نظر مدیریت، مدیریتی قدرتمند دارند، اعتراف به اشتباهات و تلاش برای جبران این اشتباهات حتی در شرایط بسیار سخت و زمان هایی است که مقامات به دلایل مختلف تحت فشار هستند. هم اکنون کشورهای زیادی وجود دارند که علی رغم شکست در برخی از برنامه های  اقتصادی خود با قبول اشتباه و تصحیح برنامه های قبلی روند رو به رشد کشورهایشان را ادامه داده اند.

به  گزارش «تابناک»، اما کمتر مسئولی را در تاریخ ایران می توانید بیابید که زمانی که در یک رقابت انتخاباتی بوده و همزمان برای اجرای برنامه هایش زیر فشارهای زیادی است، برنامه اصلی اعلام شده خود را شکست خورده معرفی و اعلام کند که در این باره، اشتباه کرده است.

به همین دلیل است که اصولا در کشور ما، هر شکستی ناشی از سنگ اندازی دیگران تلقی می شود و تاکنون کسی اعتراف نکرده که برنامه ریزی، اجرا و حتی ارزیابی اش از برنامه ای به دلیل اشتباه شخصی در برنامه ریزی، اجرا و مراحل دیگر بوده است.

همچنین حتی اگر نهادهای نظارتی در این میان تخلفاتی را پیدا کنند و نهادهای گوناگون را به خاطر وجود این تخلفات، بازخواست کنند، کار آنان سنگ اندازی و ایجاد توطئه در کشور ارزیابی خواهد شد و شگفت تر آن که نه تنها بسیاری از مسئولان حکومتی در ایران به اشتباه خود اعتراف نمی کنند و دیگران را متهم به سنگ اندازی می کنند، بلکه اطرافیان با توجیهاتی عجیب و غریب تا آخر بر سر همان موضع می ایستند!
 
و البته جالبتر از همه اینکه در نهادی چون مجلس که باید چشم بینای مردم باشد، با وابستگی های جناحی، نه تنها به تصحیح و هشدار درباره سیاست های نادرست نمی پردازد، بلکه خود را در کنار یک سیاست اشتباه و هم راستا با آن قرار می دهند.
 
برای نمونه، در اوایل دولت نهم، تصمیم دولت در تزریق نقدینگی به جامعه، بهای مسکن را نزدیک سه تا چهار برابر افزایش داد؛ صرف نظر از اینکه هشدارهای لازم در این باره پیشاپیش داده شده و البته توجهی هم نشده بود، دولت آن تصمیم را درست می دانست؛ اما پس از سونامی قیمت ها، هیچ کس نگفت که تصمیم اشتباهی گرفته شده است؛ تصمیمی که بی گمان، تعداد بی شماری را به معنای واقعی کلمه بیچاره کرد. آیا کسی شنیده است که کسی به اشتباهش اعتراف کرده باشد؟
 
در بحث مسکن، دولت نهم و دهم، منابع عظیمی را برای مسکن مهر گذاشته اند، اما اکنون رئیس دولت به انتقاد از فرهنگ آپارتمان نشینی پرداخته و به دنبال ویلانشین کردن مردم است؛ آن هم با هزار متر زمین برای هر ایرانی که قرار است در 180 متر آن ساختمان بنا و بقیه اش هم کدو، بادمجان و گوجه فرنگی کاشته شود؛ اما ظاهرا باز هم کسی نیست بگوید آیا تصمیم مسکن مهر و آپارتمان نشین کردن مردم اشتباه بوده که اینک رویکرد دولت عوض شده است؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۸
کار خوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
من کلمه "مرده" را به "ضم م" میخوانم.
مگر اوباما مربي ماست اگر ايشون به اشتباهش.ن اعتراف كردند ما بايد برعكسش عمل كنيم!مرگ بر امريكا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
نکته‌ی ظریفی داشت :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
اين حرف شما اشتباه دوم و عناد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
الله الله فی القرآن
مربی نیست ولی آقای طرفدار کدوم یکی از مسئول های مملکت جلوی دوربین تلویزیون اومدن بگن این کار ما اشتباه بوده!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
واقعا همین امثال تو، مردم کشور را بیچاره کردن. یعنی واقعا تو برداشتت از خبر همین بود؟؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
اعتراف به اشتباه باعث رفع اشکال می شود ولی اعتراف نکردن به آن منجر به دروغ گفتن که از گناهان محسوب می شود.
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
به قول دکتر شریعتی: علت اصلی تمام بدبختیها، نه استبداد است نه استکبار و نه استثمار، علت دوتاست، اول استحمار و دوم هم استحمار و استحمار نیز خود بر دو گونه است، استحمار نو و استحمار کهنه!
باقی با شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
تابلو شما خودت طرفدار آمریکا هستی و به عمد همچین نظری دادی
ما خودمون سیاه کاریم داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
من كه فكر كنم جمله ي ايشون جنبه ي مسخره كردن داشته . ظاهرا شما علامت تعجب را نديديد
خیلی ها بیچاره شدند ولی صاحبخونه ها هم یه دفعه میلیاردر شدند
شما خودتان به اشتباهتان اعتراف مي كنيد ؟ فرهنگ كي يود كي بود من نبودم در ايرانيان نهادينه شده است . مسئولين حكومت كه از اونور آب نيستند از بين خودما برخاسته اند . از ماست كه برماست
احسنت . خود یک مسئول که هیچ ، حتی اگر کسی انتقاد هم کند به خود موضوع انتقاد شده توجهی نمی کنند بلکه می گویند اصلاً چرا انتقاد کردی؟
هر چند که من به احمدی نژاد رای ندادم ، اما هر چی ثانیه ها می گذرن من بیش تر عاشقش می شم
خبر های خوشی برای من و تو در راه است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
الهی به پای هم پیر شین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
منفی ندین این آقا منظوره دیگه ای دارن فقط باید بفهمید این حرف کنایه است
وقتی یک کارگر ساده (صرفنظر از نوع شغل وی) وقتی که اشتباه می کند، هیچگاه به خطای خود اعتراف نمی کند و غالبا در صدد جبران بر نمی آید چطور از دیگران چنین انتظاری داریم؟
کارگر با اعتراف به اشتباه خود ، باعث ایجاد حق برای صاحب کار نسبت به استرداد دستمزد پرداختی یا اصلاح وضعیت موجود به حالت بهینه بدون دریافت دستمزد مجدد می گردد. یعنی دوباره کاری ولی با یک بار دریافتی و راضی به این کار نمی شود(هر چند مقصر باشد) پس عمل خود را توجیه می کند تا بهای خطایش را نپردازد. اگر در مسئله فوق جای کارگر را با یک مدیر دولتی عوض کنیم و به جای مزد روزانه ، صندلی ریاست و حقوق بسیار مکفی قرار دهیم پس مدیر با اعتراف به اشتباه خود اول صندلی اش به خطر می افتد و دوم آب باریکه ممکن است قطع شود.
چند نفر از ما حاضریم " سخن حق را بگوییم هر چند به زیانمان باشد " و چه تعدادی حاضریم به نفع افراد شایسته تر از خود ، از مقام پیشنهادی صرفنظر کنیم؟ آنوقت خرج خانه و اهل منزل و ... در این شرایط متورم (تورم پیشرفته!) چه کنیم؟؟؟
اصلا تو کشور ما مگر کسی اشتباه می کند؟
خدا پدر و مادرت را بیامرزد
دليلش اينه كه اگه مسئولي به اشتباهاتش اعتراف كنه سريع كله پاش ميكنن - اگه طرف مقابل هم انصاف داشته باشه و اشتباه رو بپذيره و مهمتر از همه اهنمايي و حمايت كنه راحت تر ميشه اشتباهات رو پذيرفت
آی گفتی
چه عجب یه حرف درست حسابی زدین...
از معدود مقالات صحیح و بدور از حانبداری بود که در سایت تابناک خوانده ام. عده ای در طول 5 سال گذشته در اثر افزایش بدون دلیلل قیمت مسکل بیچاره شده اند ولی خوب عده ای هم بر اثر همین افزایش قیمت یک شبه دارای میلیاردها تومان ثروت شده اند. هیچ از خودتان سوال کرده اید که این ماشبنهای 200 تا 500 میلیون تومانی در شهر چرا از 5 سال پیش به اینور اینقدر زیاد شده اند ؟
متن بسیار خوبی بود. حرف ما رو زدید
اشتباه نکنید اعتراف به اشتباه بخشی ازکارهای انسانهای مومن وصادق میباشد
من فقط این سوال برایم مانده که ما نمایندگان مجلس را به عنوان نماینده ملت انتخاب میکنیم یا نماینده دولت
اگر این موضوع روشن شود الباقی کارها راحت تر قابل درک است
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
برادر یا خواهر من اصولا کار نمایندگی مجلس سیاسی است و سیایت در ایران یعنی هر جا منفعت بود نمونه کامل آن شرط فوق لیسانس برای کاندیدا توری برای دیگران ونه برای مجلسیان
جالب تر از آن اين است که بلاي سونامي افزايش ملک در دولت نهم حتي باعث طرح سئوال از رئيس جمهور نيز نشد چه برسد به استيضاح وزير و خود رياست جمهوري در حالي که بروز چنين مشکلاتي در خارج از کشور موجبات استعفاي وزير يا رئيس جمهور کشور مي شود و نيازي به استيضاح سياسي نمي باشد .
نویسنده محترم این مطلب اساساً نمیداند مسئول مسلمان آنهم از نوع ایرانی اصلا و ابداً اشتباهی نمی کند که بخواهد عذرخواهی کند احیانا اینکار شجاعت می خواهد که همه مسئولین دارند اما متاسفانه اشتباه نمی کنند که بخواهند از این شجاعتشان استفاده کنند
بي تعارف شرم وحيا درسطح اكثرسياست پيشگان كشور جايي ندارد.همه اين مصائب نتيجه مستقيم عملكردمسئولين محترم كشوردراين 32 سال گذشته است.همين ديروزمقام نهم اقتصاددنيارا كسب كرديم آن هم ازآخر ! حيا يعني چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
یادت باشه برای دنیا برنامه داریم و فقی ما می توانیم نه تنها مردم را از رفاه دنیایی بهره مند کنیم که به منتهی مرتبه انسانیت هم می رسانیم!!!!!!1
اعتراف به اشتباه به سواد معرفت صداقت و صفات خاص انسانى دارد.
خداخيرت دهد حرف حساب جواب نداره
مسئولین ما مگه اشتباه دارن؟
دو کلمه حرف حساب
خدا پدر و مادرت و بيامرزه كه حرف درست و زدي. اي ول
"با این وجود شرایط اخیر جامعه آمریکا باعث نشده است که اوباما ناکامی هایش را نادیده بگیرد و صادقانه از شکست ها و اشتباهاتش گفته است"

آخر او مسلمان نيست و تقيه نميداند!
شما يادت نمي اد (كسي كه الان داره اين كامنت منو ميخونه) از بابا بزرگت سئوال كن تا همين 10 سال پيش هر جا مشكلي بود هم مي گفتند ميراث بجا مانده از رژيم پهلوي يعني تمام بي عرضه گي هاي مسئولين را به گردن ديگران مي انداختند و حالا هم آمريكا و اسرائيل
با سلام ، لطف کنید این مطلب در کلیه رسانه های جمعی اعم رادیو ، تلویزیون ، مطبوعات و کلیه سایت های خبری ایران درج گردد.
با تشکر
بنظر من ايراد شما به مسئولين اجرائي وارد نيست بلكه مستقيما به خود شما به عنوان اصحاب زسانه ايراد اساسي وارد است. چرا؟
آيا تا كنون شما ديده ايد كه در صدا و سيما و يا كنفرانس هاي خبري از مسئول مملكتي اينگونه سئوالي پرسيده شود؟ و يا اينكه هميشه سئوالات از قبل با مسئولين هماهنگ ميشود و پاسخ ها نيز كليشه اي داده ميشود؟
آيا تمام گناه فقط به گردن مسئولين است!!!!!
كسي كه بگويد من اشتباه كردم بسيار شجاع مي باشد،بر عكس در كشور ما فردي مثل رئيس جمهور حرف مي زند و عمل نمي كند و ترسو است و فردي كه اين حالت را دارد و با دروغ پردازي كارهايش را جلو مي برد،فاقد هر گونه شجاعتي مي باشد.
تابناك از خودت شروع كن
آخه مرد حسابي توي مملکتي که همه پيشرفتهامون فقط به خاطر اينکه لج آمريکا و نوچه هاش را دربياريم نه به خاطر اينکه خودمون پيشرفت کنيم و مردممون شادي کنند. همه حرفهامون در جهت اينکه بزنيم توي دهن آمريکا نه اينکه چهار نفر توي ايران را از فلاکت نجات بديم و همه راي دادنها و ندادنهامون به خاطر اينکه آمريکا و اصلاح طلبان خوشحال نشن ديگه دنبال عذرخواهي هستي و اعتراف به اشتباه؟
از تابناك عزيز جاي تعجب دارد كه چرا زود تر از اين موضوع به بحث پيرامون نحوه برخورد دو مسئول در ايران و ژاپن نپرداخته است ومنظورم برخورد سراسر توهين آميز و مغرورانه آقاي بقايي با خبرنگاران كه به آنها ميگفت شما بايد دنبال من بدويد تا مصاحبه كنيد و هيچ مقامي در ايران از اين حركت سخيف ودور از اداب اسلامي و ايراني سخن نگفت اما در ژاپن بخاطر اينكه وزير در بازديد از يك محل از دست دادن به فرماندار آنجا امتناع كرده او را بركنار واين كار را بي ادبي مي دانند.
راستي اسلام كدام را قبول و توصيه كرده آيا وقت آن نرسيده برخي از مسئولان از قله فخر و غرور و اينكه اين پست را از اموال آبا اجدادي و حق خود دانستن پائين بيايند و علي(ع) وار فقط فكر خدمت و احترام به مردمي باشند كه آنها را امانت دار خود قرار داده اند.
اينكه اوباما عذرخواهي كند آيا او را خفيف كرده و مسئولان ما را كه اگر اشتباهي كردهه و عذرخواهي نكنند را بالاتر برده جاي سوال دارد.
بهتر است به طرح هاي گذشته عمراني و اقتصادي كشور در سي سال گذشته نگاهي كنيم كه مردم را همچون موش آزمايشگاهي هر چند صباحي به چالش مي كشاند نگاه كرده و ميزان اعترافات به اشتباهات را هم ديد. خدا روز قيامت را براي همين قرارداده تا حساب و كتاب هر حقي در آنجا مشخص و احياء شود.
اشتباهات بزرگ مسئولین آمریکایی را با اشتباهات کوچک مسئولین ما با هم قیاس نکنید، این قیاس قیاس مع الفارق است.
احسنت تابناک
در كشورهاي ديگر هم مشكلاتي مانند تورم ، گراني و بيكاري وجود دارد مثلاً همين ركود اقتصادي اروپا و آمريكا را در نظر بگيريد كه در آن دست و پا مي زنند و خودشان هم اعتراف مي كنند. اما ما بايد از دولت و مجلس و نمايندگان زحمت كش تقدير و تشكر كنيم و به فكر آينده مملكت و ايران اسلامي باشيم. مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل
اگه اوباما به اشتباهش اعتراف ميكنه، ديگه كسي جرات نداره ازش حساب بكشه و ببرش زير سوال و هزارتا ايراد ديگه هم ازش بگيره، يا اينكه توي كارش اختلال ايجاد بكنه. اگه رئيس جمهور ما بخواد در يه مورد كوچيك هم معذرت خواهي بكنه اون موقع است كه كساني كه از رئيس جمهور خوششون نمياد زبون در ميارن يك كيلومتر، نه براي خدا فقط براي اينكه طرف رو به خاك سياه بنشونن. ميگن از كسي معذرت خواهي بكن كه ظرفيتش رو داشته باشه. رئيس جمهور دلش ميخواد از مردم معذرت خواهي بكنه ولي يكسري آقايون مسئولين مخالف ايشون حسابي از اين قضيه بهره برداري به نفع خودشون مي كنند نه به نفع ايران اسلامي. تابناك جان تو خودت هم يكي از اونهايي هستي كه از احمدي نژاد نه براي اسلام و ايران بلكه چون خودت نميخواي دوستش نداري. سعي كن حب و بغضت براي ملت و اسلام باشه.
اصولا کسانی که نترس هستند و قدرت مند و جوانمرد هستند یا اشتباه نمی کنند و یا اگر هم اشتباهی کنند صریحاو با جرات اشتباه خود را گفته و به آن اقرار می کنند. باید ان مسایل را دید و سر لوحه خود قرار داد که اگر اشتباهی در قبال دیگران مرتکب شده ایم سریعا آن را قبول کنیم و انکار نکنیم. متاسفانه در کشور ما مهر کسی اشتباه کنه ... .
مي تونيد رقابت آقاي اوباما و خانم كلينتون را در انتخابات رياست جمهوري ببينيد اگه مسئولان ما جاي او بودند حتما به رابطه شوهرش بيل كلينتون و منشيش اشاره مي كردند!
راستی از کفاشیان چه خبر؟؟؟
اعتراف به اشتباه كه خوبه اما ماها ظرفيتشو نداريم اگه يه نفراز رجال سياسي اشتباهي مرتكب شده واعتراف كنه برابر با بركناريشه!!!!!
کسی که فکر کنه هیچوقت اشتباه نمی کنه همین یک اشتباه برای تمام عمرش بس است.
خوب قبول کردن اشتباه اگر عواقب جانبی نداشت که مسئولی کشور ما به اشتباهاتشان اعتراف می کردند. ولی فعلا مصلحت این است که کسی اشتباه نکند.
الحمدلله کشور ما غنی از بصیرت است و هرکس منتقد باشد فاقد بصیرت.
آقا مگه ایران هم مثل امریکا شهر هرته که مسئولین آن هر روز دچار اشتباه باشند. دیگه از این حرفها نباشه.
اگر مسئولین ما اشتباه می کردند که الان اسرائیل با خاک یکسان شده بود.
صبح به خير تابناك
پس باید برای اوباما بخاطر جراتش کف زد در غیر این صورت بخیل وغیر اصولی هستیم .
لاقل تو آمار غیر قابل انتشار نظراتی رو که چاپ نمی کنید بزارید
آخه شما هم با این همه دورویی و دورغ کاری چرا این مقاله رو چاپ می کنید؟
حرف حق رو که نمی زارید تو نظرات بماند، اینقدر تلخه که حتی تو آمار غیر قابل انتشار هم نمی زارید؟
شما ها که از مشئولین بی اشتباه ایران عزیز بی اشتباه ترید
تابناک تمام فعالیتهای این دولت کارشناسی شده است دروغ نگو زنده باد احمدی نژاد مرگ بر حاشیه سازان
پاسخ ها
ansarolzahra.blogfa.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
دوست عزیز تابناک هم نگفت مرگ بر کس خاصی
ولی شما معتقدی آقای احمدی نژاد معصومه؟ یعنی هیچ اشتباهی تو این دو دولت نکرده؟ و اون اشتباه جای معذرت خواهی نداره؟
قبول اشتباه خوب است حالا هر کسی و در هر مقامی اما از آن بهتر بیان آن است
نه آقا مسئولین ما که نباید به اشکالاتشون اعتراف کنند مردم که نباید بدونند ما اشتباه داریم.اصلا مگر مسئولین ما اشتباه دارند؟ هیچ معلوم هست چی دارید میگید؟

بابا اوباما اشتباه میکنه پس معذرت خواهی میکنه ولی مگه دولتهای کریمه ی ما اشتباه هم می کنند؟
فقط میشه گفت ملت ها بدبختند
آمدی نسازی ها!!!! آخه مگه مسئولین ما مثل اوباما خائنن که با اعتراف به اشتباه خود امنیت ملی و ایدوئولوژی
انقلاب را بخطر بینازند.
مسئولین ما فقط مسئول حفظ .... خودشان هستند.
قبول كردن اشتباه فقط توسط انسانهاي داراي روح بلند انجام مي شود كار هر كسي نيست
بزرگترین شرافت هر انسانیمیزان اعتراف به نادانی اوست سقراط
اين رو به 20.30بگو.!!!
در مملكت اسلامي هيچ كدام از مسئولين اشتباه نمي كنند وكليه برنامه ها نيز درست است اگر هم هست حتما" دست هاي بيگانگان در كار بود هاست شاعر در اين باره مي گويد من از بي گانگان هرگز ننالم كه هرچه بامن كرد همين اشنا بود، متاسفانه از اول انقلاب تا كنون فرهنگ معذرت خواهي و تلاش براي بهبود كارها از مسئولين دور بوده است به طوري كه هر اشتباه وسهلنگاري مسئولين را به بي گانگان نسبت داده ايم واگر كسي مي خواست از كارهاي مسئولين انتقاد كنه اورا وابسته به بيگانگان قلمداد كرده ومجازات هاي سنگين براي او در نظر مي گيريم براي همين است كه بعد از گذشت سي وسه سال به پشرفتهاي چشم گير دست نيافتيم وهر سال فاصله مان از ديگر كشورها بيشتر وبيشتر مي شود حال اگر چارهاي نيانديشم شايد در اينده نزيك به يك كشور عقب مانده كه نيازي نيست كشورهاي ديگر مارا استسمار كنند ما خود مستعمره انها مي شويم تا مردم از گرسنگي و فلاكت از دنيا نروند
اصولا شرایط رئیس جمهور ایران و امریکا در داشتن اختیارات یکی نیست. اوباما طبق قانون بالاترین فرد در نظام سیاسی امریکاست، و در انجام هر سیاستی آزاد است، اما در ایران، رئیس جمهور تنها بخشی از قدرت است، و نهادهای فراوانی در سیاست گذاریها دخالت دارند. افزون بر این رئیس جمهور در ایران ان اختیاری که اوباما در امریکا برای اجرای سیاست های خود دارد را هیچ گاه ندارد.
اشتباه مال خره!!!!!!! آدم اشتباه نمی کنه.
همه شما نظر دهندگان اشتباه میکنید و با این حرف ها فتنه درست میکنید . این مشکلات به خاطر تنبلی ما (شما) مردم است.
اگر به اشتباهات رسيدگي نشود ديگر مردم از دولت واسلام خسته مي شوند وباخود مي گويند اين هم انقلاب اسلامي كه تا ثير منفي فراواني بر مردم مي گذارد به قول استاد درس معارفمان مي گفت بهترين تبليغ براي اسلام اين است كه بگوييم ما مسلامان نيستيم، واقعا" متاسفا" گروها وجناها بدون در نظر گرفتن وضعيت نامطلوب اقتصادي بجاي فكري براي بهبود جامعه دست به حمله به ديگر جناها يا به ديگر كشورها تهمت زده . اينها حرف اول اقتصاد جامعه را ناديده ميگيرندمي خواهند اقتصاد را بهبود ببخشند حرف اول اقتصاد در جهان ايجاد روابط خوب با ديگر كشورها است كه فكر نمي كنم ديگر كشوري باشد كه با ايران مراوده داشته باشد مگر كشورهايي كه از ايران وضعيتشان بتر است و فقط براي امتياز گرفتن از ايران به ايران مراوده دارند .
هر انسانی را باید به واسطه عملش ارزیابی کرد. اوباما هم رییس جمهور ایران نیست و ربطی به ما ندارد ولی از حق گویی ایشان استقبال می کنیم.
چون اوباما ریس جمهور امریکا است ونمی تواند تقصیر را گردن آمریکا بیاندازد
بهتر است برای تذکر به مسئولان در باره اقرار به اشتباه های احتمالی آنان که احیانا زیانهای جبران ناپذیری را هم به مردم وهم به کل نظام وکشور تحمیل می نماید از توصیه های قران کریم وپیامبر اکرم(ص) واهل (ع) الگو بگیرید چون مسئولان همیشه مدعی پیروی از این توصیه ها هستند ونه پیروی از اوباما وسران جهان استکبار .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار