بازدید 1881

سرمایه گذاری 2900 میلیاردریالی درحوزه اکتشافات

با این میزان سرمایه گذاری ،حجم ذخایر و مواد راهبردی معدنی به طور چشمگیری افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴ 10 July 2011

سرپرست ایمیدرو خبر داد: در طول برنامه پنجم توسعه 2900میلیارد ریال در حوزه اکتشاف معادن سرمایه گذاری می شود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، اقای سمیعی نژاد تصریح کرد: با این میزان سرمایه گذاری ،حجم ذخایر و مواد راهبردی معدنی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

وی همچنین از سرمایه گذاری 291میلیارد ریالی این سازمان برای اکتشاف ذخایر معدنی در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری فوق 126هزار متر حفاری در سراسر کشور صورت گرفت.

وی به برنامه های اجرا شده در طول برنامه چهارم اشاره کرد و گفت: در طول برنامه پنجساله چهارم فعالیت های اکتشافی به طور موثری اجرا شدند که سبب شد میزان ذخایر آهن کشور 11درصد ، ‌مس 6 / 11 درصد ،‌زغالسنگ 6 / 11 درصد و طلا 4 / 8 درصد افزایش یابد.

سمیعی نژاد ادامه داد: با رشد عملکرد در بخش اکتشاف معادن،‌میزان ذخایر آهن به بیش از 4 میلیارد و 735، ‌مس به یک میلیارد و 816 ، ‌زغالسنگ به 622 میلیون و طلا به 2 / 79 تن رسید.

سرپرست ایمیدرو همچنین یادآور شد: انجام اکتشافات همچنین نشان داد میزان ذخایر بوکسیت با افزایش 3 میلیون تنی به 19 میلیون و فلز با ارزش مولیبدن با رشد 268میلیون تنی به یک میلیارد و 268 میلیون تن ارتقا یافت.

سمیعی نژاد در عین حال اظهار داشت:‌ در حال حاضر تعداد زیادی پروژه های اکتشافی در دست انجام است که با مشخص شدن نتایج آن، ذخایر معدنی کشور پیش از بیش افزایش خواهد یافت.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل