بازدید 1246

توليد روزانه 50ميليون کيلو زباله

وی افزود: هر ایرانی روزانه 700 گرم زباله تولید می کند و تنها 5 درصد این زباله تولیدی بازیافت می شود که این غیر از زباله های صنعتی و کشاورزی است.
کد خبر: ۱۷۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱ 10 July 2011
نایب رئیس صنایع بازیافت ایران از تولید روزانه 50 میلیون کیلو زباله خانگی توسط شهروندان ایرانی خبر داد و افزود: تنها 5 درصد زباله های کشور بازیافت می شود.

کامیار فیلسوفی از تعطیلی بسیاری از واحدهای بازیافت کشور به دلیل حمایت نشدن از سوی دولت خبر داد و افزود: طرح ادغام چند وزارتخانه کلید خورده است ولی آیا در این در وزارتخانه‌های جدید که قرار است در بخش بازرگانی و صنایع فعالیت کنند برنامه و نقشه ای غیر از ورود و تولید کالا برای بازگرداندن کالاهای مصرف شده هست؟

وی افزود: هر ایرانی روزانه 700 گرم زباله تولید می کند و تنها 5 درصد این زباله تولیدی بازیافت می شود که این غیر از زباله های صنعتی و کشاورزی است.

نایب رئیس صنایع بازیافت ایران با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه توجه ویژه ای به بازیافت شده است گفت: این درحالی است که هنوز برنامه چهارم توسعه در بخش بازیافت به درستی اجرا نشده است.

فیلسوفی گفت: در این برنامه سازمان حفاظت محیط زیست باید بر عملکرد 13 وزارتخانه و سازمان نظارت داشته تا در پایان سال 90 تمامی واحدهای مسکونی و صنعتی وضعیت پسماند خود را تعیین و تکلیف کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه در ایران به اندازه یکهزار ساختمان 5 طبقه به مساحت 500 متر زباله انباشت می شود و این یک فاجعه است زیرا صنعت بازیافت به هیچ عنوان در این مورد حمایت نمی شود.

فیلسوفی گفت: متاسفانه کالا در ایران متولی ندارد مثلا ورود یک رایانه و یا یک ماشین باید طوری مدیریت شود تا پس از مصرف در چرخه بازیافت قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار