بازدید 1790

فرهنگی: سئوال از رئیس جمهور تابوشکنی است

کد خبر: ۱۷۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲ 09 July 2011

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با تفکیک جنسیتی دانشگاه ها مشروط بر اینکه به فعالیت های علمی دانشگاه و دانشجویان آسیب نزند موافقم.

به گزارش مهر، محمد حسین فرهنگی ظهر شنبه در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: تفکیک جنسیتی دانشگاه ها از مدت ها قبل در دستور کار وزارت بهداشت و وزارت علوم قرار داشت اما آنچه اکنون مسلم است اینکه در برخورد با این طرح باید منطقی و سنجیده عمل کرد.

وی با بیان اینکه در صورت حفط سطح علمی، اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اتفاقی درست است، تصریح کرد: نمونه هایی در گذشته بوده که طرح تفکیک جنسیتی را با موفقیت اجرا کرده اند ولی اکنون اجرای آن مستلزم لطمه ندیدن فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه هاست.

نماینده تبریز با تاکید بر اینکه به صلاح دانشجویان آقا و خانم است که با کمترین محدودیت موضوعات علمی را تعقیب کنند، اظهار داشت: اصل قضیه تفکیک جنسیتی، منطقی است اما باید در اجرای آن بیشترین مزایا و کمترین معایب مورد توجه باشد.

ارشاد در مقوله مطبوعات تحرک قابل توجهی نداشته است

نماینده تبریز همچنین با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقوله مطبوعات، اضافه کرد: انتظار می رفت که وزارت ارشاد و به تبع آن ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها برای تامین امکانات مورد نیاز مطبوعات به ویژه مطبوعات محلی درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی را ارائه دهند اما این اتفاق دیده نشد.

فرهنگی، موضوع مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه را یکی از بزرگ ترین دغدغه های خود عنوان و تاکید کرد: با وجود اینکه برای مرتفع شدن این مشکل، اعلام آمادگی کرده ام اما کارها با سرعت به پیش نمی رود.

وی همچنین عملکرد وزارت ارشاد در بحث رفع انحصار از اعطای آگهی ها را غیرقابل قبول دانست و افزود: مرتباً قول هایی داده می شود که انحصار اعطای آگهی را از رونامه ایران خارج خواهند کرد اما کاری عملی در این زمینه صورت نمی گیرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: مطبوعات به ویژه مطبوعات محلی به شدت نیازمند پذیرش و درج آگهی برای ادامه حیاتشان هستند و باید وزارت ارشاد در این خصوص احساس مسئولیت بیشتری کند.

محاسبه اشتغال با میزان تسهیلات اعطایی روش نادرستی است

نماینده تبریز در بخش دیگری از این نشست خبری محاسبه فرصت های شغلی جدید ایجاد شده به تناسب میزان تسهیلات اعطایی را روشی نادرست خواند و گفت: اینکه میزان تسهیلات اعطایی را با روش های مختلفی محاسبه کرده و اصل را در اشتغال زایی بر این مبنا قرار دهیم غیرقابل قبول است.

عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی با بیان اینکه اغلب تسهیلات به مشاغل موجود اختصاص می یابد، تصریح کرد: دولت باید زیرساخت هایی مانند شهرک های صنعتی را ایجاد و از ارائه آمارهایی که با روش های آمارگیری نادرست بدست می آید خودداری کند.

اکثریت مجلس نهم اصولگرا خواهد بود

عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تحلیل وی درباره آرایش سیاسی انتخابات آتی مجلس، صحبت کردن در این زمینه را بسیار زود ارزیابی کرد و در عین حال گفت: با توجه به مجموع شرایط، اکثریت مجلس آینده متشکل از اصولگرایان خواهد بود.

فرهنگی افزود: افکار عمومی به این جمع بندی رسیده است که جریان اصولگرایی برخلاف سایر جریان ها که به مسایل حاشیه ای و یا اقداماتی که منافع عمومی کشور را به خطر می اندازد، بر روی مسایل اصلی و اولویت دار کشور متمرکز می شود.

وی با بیان اینکه نمی توان درباره آرایش آینده مجلس پیشگویی کرد یا تخیمن زد، افزود: مردم تعیین کننده نهایی راه یافتگان به مجلس خواهند بود و صحبت کردن در این خصوص زودهنگام است.

فرهنگی در عین حال به جریانات سیاسی فعال در کلانشهر تبریز توصیه کرد فهرست واحد در قالب ائتلاف های مختلف ارائه دهند تا تمرکز مردم نه بر روی افراد که بر روی یک جریان باشد.

وی همچنین تاکید کرد: مردم نباید در برابر آزمون مهمی مانند انتخابات بی تفاوت باشند بلکه با حضور حداکثری، آینده کشور را با دست خودشان رقم بزنند.

جریان انحرافی فاقد پایگاه اجتماعی است

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ سوالی درباره جریان انحرافی نیز گفت: جریان انحرافی فاقد ریشه و پایگاه اجتماعی مشخص و تعریف شده است.

وی افزود: افراد معدودی در دولت وجود دارند که اندیشه های ائدیولوژیک، سیاسی و اجتماعی خود را اعلام کرده اند اما هرگز از سوی جریانات سیاسی و نیز مردم با اقبال عمومی مواجه نشده اند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه جریان انحرافی انسجام لازم و مبانی تئوریک مشخصی را ندارد، تصریح کرد: نباید به این جریان وزن داد و فضای جامعه را به این سمت هدایت کرد.

نماینده تبریز اضافه کرد: آذربایجان شرقی در طول تاریخ انقلاب، تابع جریانات سیاسی مرکز نشده و اکنون نیز این جریان فعالیتی در استان ندارد و لذا نمی توان از افرادی که جریان انحرافی را در آذربایجان شرقی نمایندگی کنند، نام برد.

وی درباره بازداشت های اخیر و موضع مجلس در این خصوص، گفت: اطلاعات زیادی از این پرونده ها در اختیار نیست و قوه مقننه صلاحیت لازم برای ورود به این موضوع را ندارد ضمن اینکه در شرایطی که هنوز اتهام بازداشت شدگان به اثبات نرسیده است، نمی توان به صورت جزئی صحبت کرد.

فرهنگی، با تاکید بر اینکه مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات دستگری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نبوده است، بر خروج ارس از حالت بلاتکلیف فعلی تاکید کرد و گفت: در عین حال باید سرپرست و یا مدیرعامل جدید برای این منطقه انتخاب و معرفی شود که در این زمینه با استاندار آذربایجان شرقی صحبت خواهم کرد.

ملت و مسئولان آذربایجان علاقمند به ارتباط با ایران هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره ارزیابی او از برخی شائبه ها درخصوص مرتبط بودن سفر هیئت پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان و بروز درگیری مرزی اظهار داشت: داخل جمهوری آذربایجان تحرک خاصی برعلیه کشورمان وجود ندارد ولی مجموعه های ضدانقلاب ساکن در کشورهای اروپایی با بهره گیری از رسانه های مغرض درصدد تیره کردن روابط دو کشورند.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل مجموعه های ضدانقلاب فتنه گری و ایجاد اختلاف هاست، گفت: برعکس آنچه درباره مطرح می شود، ملت و مسئولان جمهوری آذربایجان علاقمند به توسعه و تعمیق ارتباط با کشورمان هستند.

فرهنگی درباره عوامل کمرنگ شدن ارتباط دوجانبه ایران و آذربایجان علیرغم وجود علقه های فرهنگی و تاریخی میان دو کشور و دو ملت تصریح کرد: آذربایجان بر این باور بود که با نزدیک شدن به گروه اعضای گروه مینسک مسایل موجود مرتفع خواهد شد که اتفاقاً در مذاکرات دو جانبه هیئت پارلمانی در سفر اخیر به جمهوری آذربایجان به این موضوع نیز پرداخته شد.

وی با تاکید بر مفید بودن نتایج دیدارهای صورت گرفته در جریان سفر هیئت پارلمانی ایران به آذربایجان، دستیابی به دو توافق مهم در جریان این سفر را یادآور شد و افزود: برگزاری اجلاس سران دو دولت ایران و آذربایجان در جمهوری خودمختار نخجوان و نیز برگزاری اجلاس گروه های دوستی پارلمانی سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه دو توافق مهم بود.

در برخورد با ماهواره ها بیش از ناجا رسانه ملی مقصر است

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره نظر مجلس در جمع آوری ماهواره ها و نیز اجرای قانون عفاف وحجاب اظهار داشت: دو قانون برخورد با دارندگان ماهواره و حجاب و عفاف وجود داشته و اکنون باید منطقی عمل شود.

وی اظهار داشت: بهتر است ناجا در برخورد با قانون شکنان مربوط به تجهیزات دریافت کانال های ماهواره ای، بر روری مراکز تهیه و توزیع عمده این تجهیزات متمرکز شود و بجای مدیریت پشت بام ها، سرشاخه های اصلی خاطیان را شناسایی و مدیریت کند.

وی با قدردانی از صداوسیما در تهیه و عرضه رسیورهای مجاز، این اقدام را گامی اثباتی در جهت ایجاد مانعی برای استفاده مردم از ماهواره ها دانست و گفت: درباره قانون حجاب و عفاف نیز باید اقدامات فرهنگی به مراتب بیشتری صورت می گرفت.

فرهنگی با تاکید بر تلاش برای اعمال قانون در عین انجام اقدامت فرهنگی، اظهار داشت: در برخورد با متخلفان مربوط به ماهواره ها، رسانه ملی را بیش از نیروی انتظامی مقصر می دانم.

وی همچنین درباره اسکله های غیرمجاز که رئیس جمهور چندی پیش از وجود آنها انتقاد کرده بود، گفت: اطلاعات دقیقی در این باره ندارم.

در تعامل دولت و مجلس تصمیمات جمعی قوه مقننه دیده شود

عضو هئیت رئیسه مجلس در پاسخ به سئوالی درباره تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: برخی سوء برداشت ها از استقلال قوا وجود دارد که مانع از ارائه تفسیر واقع بینانه درباره روابط مجلس و دولت می شود.

فرهنگی توضیح داد: معنای تعامل دنباله روی یک قوه از قوه دیگر نیست که این موضوع برخلاف قانون اساسی است و منجر به دیکتاتوری می شود.

وی افزود: سوء برداشت دیگر آن است که استقلال قوا به معنی درگیری و کینه توزی یک قوه بر علیه قوه دیگر است که ضدیت و تقابل را در پی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: مطابق قانون اساسی، مجلس سعی کرده در عین حفظ استقلالش، در مواردی که لازم بوده با دولت همکاری داشته باشد ضمن اینکه هر یک از نمایندگان طبق قانون به عنوان نماینده ملت حق اظهار نظر دارند و لذا در ارزیابی از تعامل دولت و مجلس با تصمیمات جمعی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد.

عده ای می خواهند با سوال از رئیس جمهور تابوشکنی کنند

عضو هیئت رئیه مجلس همچنین درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: طبق آخرین اطلاعاتم، 12 نفر امضای خود را پس گرفته بودند و اگر تعداد امضاها به زیر 70 برسد سوال قابل طرح نیست.

وی با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است، گفت: عده ای از نمایندگان می خواهند با طرح سئوال، تابو شکنی کنند.

فرهنگی افزود: در عین حال عده ای می گویند سوال از رئیس جمهور با وجود اینکه قانونی است در شرایط فعلی مورد سوء استفاده رسانه های خارجی قرار خواهد گرفت که من هم با این نظر موافقم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار