بازدید 1822
درخواست عراق از بحريني‌ها براي توضيح درباره دستگيري بازيكن شيعه 16 ساله

ماموران آل‌خليفه به عراقي ها هم رحم نكردند

وزير امور خارجه عراق با ارسال نامه‌اي به بحرين در مورد دستگيري بازيكن فوتبال اين كشور در بحرين از سران اين كشور توضيح خواست.
کد خبر: ۱۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹ 09 July 2011
به گزارش فارس و به نقل از العربيه، هوشيار زباري وزير امور خارجه عراق در خصوص دستگيري بازيكن عراقي كه 3 ماه پيش در تظاهرات ضد دولتي در بحرين دستگير شده بود، از سران اين كشور توضيح خواست. 

ذوالفقار ناجي بازيكن شيعه و 16 ساله‌اي كه عضو تيم المحرك بحرين است، در آوريل گذشته و در حالي‌ كه در منزلش به سر مي‌برد دستگير شد. اين خبر را پدر ذوالفقار كه مربي اين تيم نيز هست به خبرنگاران اعلام كرد. عبدوالامير ناجي هرگونه حضور فرزندش در تظاهرات ضد دولتي را نيز به شدت رد كرده است. 

ناجي كه عضوي از هيئت رئيسه باشگاه الزورا عراق است در اين‌باره گفت: پسرم هيچ‌گونه ارتباطي با سياست ندارد و علاقه‌اي هم به اين كار نداشته است. تنها چيزهايي كه او به آن‌ها علاقمند بود، فوتبال و موسيقي بود. من از سران باشگاه خواسته‌ام براي پيگيري ماجرا اقدام كند ولي آن‌ها تاكنون هيچ‌كاري انجام نداده‌اند. به واقع نمي‌دانم چرا اين اتفاق افتاده است چون ما روابط خوبي با بحريني‌ها داشتيم. 

پس از صحبت‌هاي ناجي، محمد جعفر وزير ورزش عراق در اين خصوص گفت: ما براي پيگيري ماجرا درخواستي را به وزارت خارجه بحرين فرستاده‌ايم و از آن‌ها انتظار داريم كه موضوع را پيگيري كرده و به سرعت پاسخ بدهند. 

ابتداي هفته گذشته بحريني‌ها به فيفا اطمينان داده بودند كه هيچ‌كدام از ملي‌پوشان اين كشور به دليل حضور در تظاهرات دستگير، جريمه و زنداني نشده‌اند. بحريني‌ها در اوايل آوريل به فيفا گفته بودند كه بازيكنان فوتبال اين كشور دستگير نشده و دولت به هيچ‌وجه در ورزش دخالت ندارد. اين در حالي است كه 3 تن از بازيكنان تيم ملي فوتبال بحرين به همراه 150 تن از ملي‌پوشان اين كشور به همراه تعداد زيادي از مربيان و داوران به دليل حمايت از تظاهرات ضد دولتي از ادامه كار محروم شده‌اند. گفته مي‌شود اين دستگيري‌ها و محروميت‌ها به دستور مستقيم پسر پادشاه بحرين، شيخ ناصر بن حمد آل خليفه است. 

پس از آن روزنامه تايمز در خصوص شكنجه‌ها و قانون‌شكني‌هاي دولت بحرين گزارش‌هايي را منتشر كرد كه در ادامه ادعاي بحريني‌ها را زير سؤال برد. فيفا اكنون در مورد اظهارات پيشين سران اين كشور در مورد عدم دخالت در ورزش دچار ترديد شده است. اگر دخالت بحريني‌ها در ورزش اين كشور ثابت شود، فيفا مي‌تواند اين كشور را با محروميت‌هايي روبه‌رو كند. اين موضوع مي‌تواند حضور تيم ملي بحرين در دور مقدماتي صعود به المپيك را نيز به خطر بيندازد. هم‌چنين احتمال اينكه شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه بتواند جانشين محمد بن‌همام قطري در سمت رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا شود نيز بسيار كاهش يافته است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل