بازدید 5819

جدال نابرابر كودك 4 ساله با مرگ

کد خبر: ۱۷۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱ 09 July 2011
زن جواني كه همراه مردي غريبه به اتهام كودك‌آزاري پسري 4 ساله در تهران بازداشت شده‌اند ، در بازجويي‌هاي پليسي يكديگر را مقصر حادثه معرفي كردند.

به گزارش «جام‌جم»، روزهاي پاياني هفته گذشته كودكي 4 ساله به نام پارسا كه به دليل ضرب و جرح، بي‌هوش بود، به بيمارستان فياض‌بخش تهران منتقل شد.

پزشكان در بررسي وضعيت كودك مشاهده كردند، روي بدن وي آثار سوختگي با سيگار، كابل و شلنگ و سيخ داغ وجود دارد. پزشكان با اطمينان از اين كه پارسا مورد كودك‌آزاري قرار گرفته است، ماجرا را به ماموران كلانتري 151 يافت‌آباد گزارش دادند و با حضور ماموران كلانتري در بيمارستان، مادر كودك و مردي كه او را همراهي مي‌كرد، دستگير شدند.

بنا بر اين گزارش، از همان زمان، تلاش پزشكان براي نجات پارسا از مرگ آغاز شده است ولي هر لحظه وضعيت جسماني اين كودك رو به وخامت مي‌رود. به همين دليل، كودك آسيب‌ديده به بيمارستان فوق‌تخصصي كودكان بهرامي منتقل شده و تلاش پزشكان براي نجات وي ادامه دارد.

از سوي ديگر، با تشكيل پرونده قضايي در اين زمينه، ماموران كلانتري 151 تحقيق از زن و مرد بازداشت شده را آغاز كردند.

اظهارات مادر كودك

زن جواني كه خود را مادر پارسا معرفي كرده است، به پليس گفت: چند سال پيش ازدواج كردم. پس از چند ماه شوهرم بيكار شد و به سختي هزينه زندگي‌مان را تامين مي‌كرد. وي به افراد بسياري بدهكار بود و از خانواده‌ام كمك مالي مي‌گرفتم. متهم افزود: هر روز اختلاف‌هايمان بيشتر مي‌شد تا اين‌كه شوهرم از 3 سال پيش ما را ترك كرد و ناپديد شد. با پيگيري‌هاي فراوان از طريق خانواده‌اش شوهرم را پيدا كرده و پس از چند بار ملاقات با وي از شوهرم برگه‌اي گرفتم تا از وي طلاق بگيرم و سرپرستي پسرمان پارسا نيز به من سپرده شد.

ماجراي شب حادثه

مادر كودك با اشاره به آشنايي‌اش با محمدرضا ـ مرد بازداشت‌شده، - گفت: پس از جدايي از شوهرم كار مي‌كردم تا هزينه زندگي‌مان را تامين كنم تا اين‌كه چندي پيش به عنوان مسافر سوار خودروي محمدرضا شده و با هم آشنا شديم. وي اضافه كرد: در پي اين آشنايي او به من علاقه‌مند شد و تصميم به ازدواج گرفتيم، ولي خانواده‌ام با اين وصلت مخالف بودند. مادر كودك افزود: مرد مورد علاقه‌ام خانه‌اي را برايم اجاره و من به آن محل نقل مكان كردم تا اين‌كه چندي پيش متوجه شدم محمدرضا مواد مخدر مصرف مي‌كند. قصد جدايي از وي را داشتم كه قول داد اعتيادش را ترك كند.زن جوان اضافه كرد: با اين حال، چند بار محمدرضا مرا مجبور به مصرف مواد مخدر (شيشه) كرد و يك ماه پيش از من خواست پسرم را نيز نزد خود بياورم تا مقدمات ازدواجمان را فراهم كند. مادر كودك در رابطه با شب حادثه گفت: وقتي محمدرضا به ملاقاتمان آمد، پسرم بي‌قرار بود و او را دوست نداشت. به همين دليل، شوهر معتادم او را بشدت كتك زد و سوزاند. وي افزود: تلاش‌هايم براي نجات فرزندم بي‌فايده بود، چون مرد سنگدل مرا هم كتك زد و با قفل كردن در خانه متواري شد. در اين مدت از كودك مراقبت مي‌كردم، اما بي‌فايده بود و هر لحظه وضعيت او بدتر مي‌شد.

زن جوان با اشاره به 20 روز اسارت در آن خانه گفت: در اين مدت تلفن خانه قطع بود و من ارتباطي با خانواده‌ام نداشتم. شب بيست و يكم، محمدرضا به خانه آمد و در را باز كرد. با التماس‌هايم كودك را سوار خودرويش كرد و 3 نفري به بيمارستان رفتيم. زن تاكيد كرد اين مرد مقصر است و او پسرم را شكنجه داده است.

در پي اعتراف زن جوان، ديگر متهم پرونده نيز مورد بازجويي قرار گرفت اما گفته‌هاي مادر كودك را نپذيرفت و ادعا كرد زن جوان خودش پارسا را شكنجه داده است.

انكار مرد متهم به كودك‌آزاري

در پي انكار مرد جوان، مادر كودك در مواجهه حضوري با وي قرار گرفت و ادعا كرد گفته‌هاي قبلي‌اش دروغ است و خودش به اشتباه متادون به پسرش خورانده و آثار صدمات وارده به بدن كودك نيز بر اثر افتادن وي درون حمام بوده است.در پي اين حادثه يكي از پزشكان معالج پارسا در زمينه آخرين وضعيت اين كودك آسيب‌ديده گفت: سوختگي‌هاي شديد و كبودي در نقاط مختلف بدن پارسا ديده مي‌شود و در هر دو ران وي علاوه بر سوختگي، آثار ضربه نيز وجود دارد. علاوه بر آن آثار شكستگي بر هر دو دست كودك هم ديده مي‌شود. به گفته پزشك معالج، اكنون پارسا دچار مرگ مغزي شده و علائم حياتي‌اش رو به تحليل است و فقط با كمك دستگاه مصنوعي تنفس مي‌كند. بنابر اين گزارش، با توجه به اظهارات متناقض 2 متهم پرونده، تحقيقات از آنها ادامه دارد. چند روز پيش نيز يك دختر بچه 8 ساله به نام هانيه از سوي مادرش و مردي غريبه بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی