بازدید 4159
سردار اسكندر مومني:

كاهش 11.5 درصدي قربانيان تصادفات رانندگي

رئيس پليس راهور ناجا همچنين با اشاره به تجديدنظر در قوانين تخلف رانندگي افزود: قوانين گذشته به هيچ عنوان كارآمدي و بازدارندگي لازم را نداشتند و توانستيم با حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي اين قوانين را پس از چهار دهه تصحيح كنيم. با توجه به اختياراتي كه در اين قانون داده شده است، مصمم هستيم با بیشترین جديت آن را انجام دهيم.‌
کد خبر: ۱۷۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۴ 09 July 2011
سرویس اجتماعی «تابناک» ـ رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: با اجراي قانون جديد جرايم رانندگي تاكنون بيش از چهل دستگاه و سازمان مقصر در تصادفات شناسايي و به دادگاه معرفي شده‌اند.

سردار اسكندر مومني افزود: نبايد از هيچ تخلفي عبور كرد و اجراي قانون هيچ منافاتي با رعايت ادب و حرمت كلام در روابط انساني ندارد.

وي با اشاره به وظيفه پليس راهنمايي و رانندگي به عنوان يكي از سخت‌ترين مأموريت‌هاي ممكن در كشور گفت: ايستادن شش تا هشت ساعت در آفتاب تابستان يا سرماي زمستان در شرايط عادي، بسيار شكننده است و اين وضعيت در شرايط ديگر مثل بازگشايي مدارس يا تعطيلات نوروزي و غيره دشوارتر مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا، همچنين با اشاره به تجديدنظر در قوانين تخلف رانندگي افزود: قوانين گذشته به هيچ عنوان كارآمدي و بازدارندگي لازم را نداشتند و توانستيم با حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي، اين قوانين را پس از چهار دهه تصحيح كنيم. با توجه به اختياراتي كه در اين قانون داده شده است، مصمم هستيم در نهايت جديت آن را انجام دهيم.‌

به گزارش ایسنا، مومني همچنين با اشاره به اين كه دو ماه از اجراي قانون جديد مي‌گذرد، گفت: قانون بازنگري شده به‌روز شده است.

وي درباره‌ نتايج اجراي اين قانون گفت: در كاهش حوادث رانندگي و تخلفات و افزايش انضباط، شاهد نقش موثر اين قانون بوده‌ايم؛ اما براي ارزيابي دقيق آن، بايد زمان بيشتري بگذرد.

مومني ادامه داد: بنا بر آمار، شمار قربانيان تصادفات رانندگي در دو ماه نخست سال پانصد نفر نسبت به سال پیش كاهش يافته است؛ يعني بر پایه آمار پزشكي قانوني 5/11 درصد كاهش تلفات انساني داشتيم؛ اما قضاوت نهايي درباره‌ قانون جديد، بسته به گذشت زمان بيشتر و استمرار همكاري مردم و دستگاه‌هاي موظف در اين زمينه است.

وي با اشاره به دوره‌هاي آموزشي تعالي اخلاق راهوران درباره نتايج برگزاري اين دوره‌ها گفت: بنا بر نظرسنجي سازمان‌هاي بيرون از نيروي ‌انتظامي، عملكرد كاركنان بهبوده يافته است و آمار تلفات از نزدیک سی نفر كشته به ازاي ده هزار خودرو، به ده نفر كشته در همين تعداد خودرو تقليل يافته است.

همچنين سرعت متوسط در جاده‌ها 11 كيلومتر بر ساعت كم شده و تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها نسبت به گذشته كاهش يافته است.

رئيس پليس راهور ناجا با تأكيد بر آموزش مستمر و متناسب با فناوري‌ها جديد به راهوران بيان كرد: تا هنگامی كه مأموريت‌ها ادامه دارد، اين روند آموزشي نيز ادامه خواهد يافت.

سردار مومني توضيح داد: اگر تخلفي از راننده‌ها يا كوتاهي از متوليان خودرو يا مسئولان ساخت راه يا از مأموران امداد و نجات صورت گيرد، درباره برخورد با آن، قانون پيش‌بيني لازم را كرده، به گونه ای که تاكنون بيش از چهل مورد متخلف شناسايي و به دادگاه معرفي شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر