بازدید 2135

ساخت طولاني‌ترين تله‌كابين جهان در گيلان

کد خبر: ۱۷۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱ 08 July 2011
استاندار گيلان از ساخت طولاني‌ترين تله‌كابين جهان در اين استان خبر داد و گفت: تله كابين 11 كيلومتري «درفك» به عنوان طولاني‌ترين تله كابين جهان در رودبار در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي سعادتي در حاشيه مراسم آغاز‌به‌كار تله‌كابين حيران آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادي مي‌توانيم با پيشرفت همه جانبه الگوي تمام كشورهاي دنيا باشيم.
وي اقدام‌هاي دولت نهم و دهم در زمينه گردشگري را قابل تحسين دانست و افزود: پس از صنعت نفت و خودروسازي صنعت گردشگري سومين صنعت دنياست و ايران جزو 10 كشور نخست دنيا در زمينه داشتن قابليت‌هاي گردشگري است.
استاندار گيلان صنعت گردشگري را در دو بخش اشتغال و خودكفايي تاثير گذار دانست و تصريح كرد: اقدام‌هاي انجام شده در زمينه گردشگري كافي نيست و بايد برنامه‌هاي اين صنعت را پيگيري كنيم.
وي با اشاره به وجود 71 منطقه نمونه گردشگري در گيلان بيان داشت: از چند ماه پيش در استانداري ستادي براي گردشگري تشكيل شد تا با زمينه‌سازي در اين امور راه سريع و ميان‌بري را طي كنيم.
سعادتي با اشاره به اينكه شهرستان آستارا چهار منطقه ويژه اقتصادي دارد، خاطرنشان كرد: چهارمين مورد آن به نام منطقه نمونه گردشگري حيران با استان اردبيل مشتركا به بهره‌برداري رسيده است.
وي تله كابين حيران را پس از تله كابين لاهيجان و كياكولايي لنگرود، سومين تله كابين افتتاح شده در اين استان ناميد و تصريح كرد: 11 كيلومتري درفك نيز در منطقه رودبار در حال احداث است كه در صورت افتتاح، طولاني‌ترين تله كابين جهان خواهد بود.
استاندار گيلان با قدرداني از همكاري مسئولان استان اردبيل در راه‌اندازي تله‌كابين حيران اظهار داشت: رقابت سالم براي كار و خدمت بسيار خوب است و اميدواريم با همكاري مسئولان دو استان گيلان و اردبيل فازهاي بعدي و فروشگاه‌هاي جانبي تله كابين حيران احداث شود.
وي، گيلان را از جمله قطب‌هاي گردشگري كشور دانست و افزود: از ابتداي فصل تابستان تا كنون 6 ميليون و 100‌هزار مسافر وارد گيلان شده است كه اين آمار نشان از ظرفيت بالاي اين استان در امر گردشگري دارد.
مدير كل مناطق نمونه فرهنگي و گردشگري ميراث فرهنگي كشور نيز در اين مراسم گفت: مناطق نمونه گردشگري كشور نياز به حمايت دولت دارد.
پيمان كاظمي با اشاره به تصويب يك‌هزار و 116 منطقه نمونه گردشگري در كشور اظهار داشت: سهم دو استان گيلان و اردبيل در زمينه گردشگري بالغ بر 109 منطقه است كه با حمايت مسئولان مي‌توان تعداد اين مناطق را افزايش داد.
وي ادامه داد: مناطق گردشگري اين دو استان در چهار سطح استاني، منطقه‌اي، ملي و بين‌المللي به تصويب رسيده است.
مدير كل مناطق گردشگري كشور با قدرداني از مدير پروژه تله كابين حيران آستارا افزود: به منظور تكميل منطقه نمونه گردشگري حيران اقدام به پرداخت تسهيلات براي توسعه اين منطقه مي‌كنيم.
پروژه تله كابين حيران در سال 84 با حمايت مسئولان استاني با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال در مدت شش سال به بهره‌برداري رسيد.
ظرفيت انتقال اين تله كابين يك‌هزار نفر در هر ساعت بوده و مسير رفت و برگشت اين تله كابين سه كيلومتر و سرعت آن شش متر بر ثانيه است كه ارتباط بين دو استان گيلان و اردبيل را از گردنه حيران تا پارك جنگلي فندق‌لو استان اردبيل برقرار مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار