بازدید 7244

قانون سیما برای کاهش قدرت فردوسی پور!

سازمان صداوسيما در دستورالعملي جديد، تمام مجريان را از ورود همزمان به عرصه تهيه‌‌كنندگي بر حذر داشته است.
کد خبر: ۱۷۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۱ 07 July 2011
به گزارش پارس توریسم ،حكمي كه به نظر مي‌رسد شاید اقدامي براي مقابله با نفوذ روزافزون برنامه‌هايي نظير «نود» و مجرياني چون عادل فردوسي‌پور طراحي و ابلاغ شده است.

سازمان صداوسيما به تازگي در بخشنامه‌اي جديد، از مجرياني كه تهيه‌كنندگي برنامه خود را نيز عهده‌دار هستند، خواسته تا به سرعت از ميان اين دو يكي را انتخاب كنند و اگر علاقه‌مند به اجرا هستند، تهيه‌كننده‌اي جديد را بيابند.

اين دستور گرچه شايد در نگاه نخست، بسيار راهگشا و در راستاي افزايش كيفيت برنامه‌هاي توليدي و زنده مختلف تلقي شود، اما به نظر مي‌رسد مسؤولان رسانه ملي در تلاش هستند تا در پوشش اين تصميم، عملكرد جسورانه و بي‌پرواي چهره‌هايي چون فردوسي‌پور را تعديل يا شايد خنثي كنند.

همان طور كه اخيراً نيز پس از سروصدا كردن محمد دلاوري، مجري برنامه «صرفاً جهت اطلاع» در بخش خبري ۲۰:۳۰ پنجشنبه‌ها و صراحت كلام او در به چالش كشيدن مسؤولان و مقامات، ‌تلويزيون يك مجري معمولي را كنار او نشاند. حركتي كه به قول يكي از سايت‌ها، در جهت جلوگيري از شيوع ويروس فردوسي‌پور (!) انجام شد تا مبادا مجري صرفاً جهت اطلاع، همچون مجري نود غيرقابل مهار شود! (به اين ترتيب،‌ دلاوري يك هفته در ميان روي صفحه تلويزيون ديده خواهد شد و زمان برنامه او نيز كاهش پيدا كرد!).

حالا بايد ديد «نود» در سري جديد خود كه بزودي آغاز خواهد شد، عادل را همزمان به عنوان مجري و تهيه‌كننده خواهد ديد يا او ناگزير از پذيرش اين قانون شده و تنها به اجرا اكتفا خواهد كرد. نحوه مواجهه فردوسي‌پور با اين قانون جديد رسانه ملي، قطعاً حاشيه‌هاي خاص خود را خواهد داشت. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل