بازدید 1690

جاده ها، عامل 30 درصد تصادفات

وي افزود: هر نوع ماده غذايي كه شكر، نمك و روغن بيش از حد مجاز داشته باشد يا موادي كه اساس آنها مضر سلامت است مانند نوشابه، دخانيات و مواد صنعتي مضر و آ‌لوده كننده سلامت همگي مشمول اين ماليات مي‌شود.
کد خبر: ۱۷۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶ 07 July 2011
وزير بهداشت گفت: 30 درصد تصادفات در كشور به علت غير ايمن بودن جاده هاست و مطابق قانون برنامه پنجم از تمام خدمات، صنايع و كالاهاي مضر سلامت براي تأمين هزينه درمان آسيب ديدگان ماليات سلامت اخذ خواهد شد.

مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: ماليات سلامت مطابق قانون بر مواد و كالاهاي مضر سلامت بايد اخذ شود مانند نوشابه‌ها و دخانيات كه از برنامه توسعه چهارم هم عملي شده است اما اكنون اين برنامه به صورت مدون درآمده و به عنوان مثال برنامه‌اي با همكاري وزارت كار تدوين شده كه مطابق آن با عنوان ايمني راه‌ها بايد همه عوامل خطرساز سلامت مردم از جمله راه‌ها ماليات پرداخت كنند.

وي ادامه داد: تصادفات 3 عامل مختلف دارند كه شامل عوامل انساني، جاده و خودرو است. بر اساس تحقيقات انجام شده 30 درصد علت تصادفات غير ايمن بودن جاده‌هاست بنابراين با توجه به اينكه ارائه خدمات اورژانس پيش بيمارستاني، بيمارستاني و درمان مصدومان تصادفات نيازمند صرف هزينه است لازم است كه از همه عوامل خطرساز اين حوادث نيز ماليات سلامت اخذ شود و اين مسئله غير از ماليات از بيمه شخص ثالث براي بيماران تصادفي است.

وزير بهداشت گفت: در همين مسير قرار بود لايحه‌اي در دولت تنظيم شود كه مطابق آن از هم مواد، كالاها، صنايع و خدماتي كه به نوعي به سلامت مردم آسيب مي‌رساند ماليات سلامت اخذ شود، اين مسئله در قانون برنامه پنجم توسعه نيز مصوب شده است.

وي افزود: هر نوع ماده غذايي كه شكر، نمك و روغن بيش از حد مجاز داشته باشد يا موادي كه اساس آنها مضر سلامت است مانند نوشابه، دخانيات و مواد صنعتي مضر و آ‌لوده كننده سلامت همگي مشمول اين ماليات مي‌شود.

وي اضافه كرد: ما در وزارت بهداشت با توجه به اينكه پس از تشكيل جلسات مكرر در كميسيونهاي تخصصي دولت قرار بود لايحه اخذ ماليات سلامت تنظيم شود اطلاعات مدون و كارشناسي كافي در اين زمينه داريم و بايد آيين نامه آن نيز تدوين شود تا بتوانيم آن را در شوراي عالي سلامت و ايمني غذايي به تصويب برسانيم تا بعد از آن اجرا شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر