بازدید 5950

بهار عربی گریبان لوکاشنکو را گرفت

گروه های طرفدار حقوق بشر و شاهدان عینی می گویند تظاهرکنندگان در خیابان های مینسک که به طور صلح آمیز و آرام علیه دولت مستبد و دیکتاتوری آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس شعار می دادند و خواهان کناره گیری وی از قدرت بودند با یورش نیروهای پلیس مواجه شدند.
کد خبر: ۱۷۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵ 07 July 2011
پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی بلاروس، روز گذشته با هجوم به تظاهرکنندگان معترض و مخالف دولت در مینسک، پایتخت این کشور به سرکوب و متفرق کردن آنها پرداختند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه هافینگتون پست، گروه های طرفدار حقوق بشر و شاهدان عینی می گویند تظاهرکنندگان در خیابان های مینسک که صلح آمیز و آرام علیه دولت مستبد و دیکتاتوری آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس شعار می دادند و خواهان کناره گیری وی از قدرت بودند با یورش نیروهای پلیس مواجه شدند.

پلیس ضد شورش بلاروس و نیروهای امنیتی این کشور با استفاده از باتوم و گاز اشک آور به ضرب و شتم تظاهرکنندگان و متفرق کردن آنها پرداختند و صدها نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

تظاهرات دیروز در هشت منطقه از پایتخت برپا شده بود و ده شهر دیگر از بلاروس نیز شاهد برپایی تظاهرات ضد دولتی بود.

گروه های طرفدار حقوق بشر اعلام کرده اند که تظاهرات در پایتخت و دیگر شهرهای بلاروس بیانگر عزم و یکپارچگی مردم علیه لوکاشنکو برای کناره گیری است.

لوکاشنکو متهم به اداره یک حکومت مستبد و خودرأی به همراه ایجاد بحران اقتصادی در کشور و دور نگهداشتن بلاروس از جهان متمدن است.

شاهدان عینی اظهار می دارند در تظاهرات دیروز، دست کم سیصد نفر بازداشت شدند که ده نفر از آنها خبرنگار بودند.

شاهدان می گویند پلیس بلاروس و نیروهای امنیتی این کشور با پوشیدن لباس های عادی به جمع تظاهر کنندگان رخنه می کنند و پس از شناسایی سازمان دهندگان و رهبران تظاهرات به بازداشت و سرکوب آنها می پردازند.

گفتنی است، اوایل هفته جاری دادگاه های بلاروس، بیش از یکصد نفر از تظاهرکنندگان معترض را به پنج تا پانزده سال زندان محکوم کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان