بازدید 8165
۲

جزییات دیدار صالحی و آمانو مشخص شد

در ماه گذشته میلادی، فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمانو دعوت کرده بود که به ایران سفر کند. در آن زمان، آمانو با استقبال از این سفر گفته بود که تمایل دارد جزییات بیشتری درباره برنامه هسته ای ایران بداند/ وی درباره طرح جدید ایران اعلام کرد: ایران نامه کوتاهی به آژانس فرستاده و...
کد خبر: ۱۷۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶ 07 July 2011
سرویس بین الملل ـ یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در بوگاتا پایتخت کلمبیا، از تصمیم خود برای دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش «تابناک»، این دیدار در حالی صورت خواهد گرفت که در ماه گذشته میلادی، فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمانو دعوت کرده بود به ایران سفر کند. در آن زمان، آمانو با استقبال از این سفر گفته بود که می خواهد، جزییات بیشتری درباره برنامه هسته ای ایران بداند.

بنا بر این گزارش، هرچند آمانو مدت زیادی نیست که سکان آژانس بین المللی انرژی اتمی را به دست گرفته، در همین مدت کوتاه، گزارش هایی را منتشر کرده که به مراتب از گزارش های البرادعی یکجانبه تر بوده است؛ به ویژه گزارشی 9 صفحه ای که در ماه گذشته میلادی متشر شد و در آن به وجود آلودگی در برخی از تجهیزات ایران اشاره شده بود؛ موضوعی که نه تنها بلافاصله از سوی ایران رد شد، بلکه افزون بر آن از آنجا که گویا آن گزارش مانوری سیاسی بوده، مورد توجه کارشناسان و حتی بازرسان آژانس نیز قرار نگرفت.

از سویی، آمانو در کلمبیا درباره برنامه هسته ای ایران گفته است: ایران باید موافقت نامه های پادمان و دیگر وظایف بین المللی خود را کامل انجام دهد.

وی همچنین درباره طرح جدید ایران اعلام کرد: ایران نامه کوتاه و ساده ای به آژانس فرستاده و ما از جزییات بیشتری خبر نداریم؛ نامه ای که بر پایه اظهارات مقامات کشورمان به نظر می رسد درباره انتقال چرخه غنی سازی اورانیوم از نطنز به فردو باشد.

بنا بر قوانین بین المللی، بر هر کشوری لازم است تغییر و تحولات در برنامه صلح آمیز هسته ای خود را چند ماه پیش از عملیاتی شدن به آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتمی برساند و  ایران هم دقیقا چنین کاری را انجام داده و از این روی، گویا ابهام زایی آقای مدیر کل، تنها یک بازی جدید برای طرح پرسش های بیشتر از ایران است.

افزون بر این، به نظر می رسد در دیدار صالحی و آمانو، جزییات دیدارهای آمانو با مقامات کشورمان در تهران نیز بررسی شود.

گفتنی است، برخی از کارشناسان بر این باورند که ند در سفر مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی ـ البرادعی ـ به کشور، مسئولان ایرانی بیش از اندازه تواضع نشان داده و وی را به دیدار بالاترین مقامات کشور بردند؛ کاری که لزوما ضرورتی نداشت، ضمن اینکه با توجه به جایگاه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشان از بی درایتی در تنظیم برنامه های سفر وی به کشورمان داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مگه دیدار صالحی با آمانو مشکل هسته ای ما رو حل کنه.به این میگن وزیر اکتیو و پرکار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار