بازدید 7077

اهتزاز بلندترين پرچم ايران بر فراز شهركرد

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين اظهار داشت: اين پرچم با ابعاد 11.5 در 22 متر و مساحت 253 متر مربع در ارتفاع 50 متر در پارك ويژه گردشگري اين استان به اهتزار درآمد.
کد خبر: ۱۷۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸ 07 July 2011
بلندترين پرچم جمهوري اسلامي ايران، همزمان با اعياد شعبانيه چهارشنبه شب با حضور مقامات محلي و مردم چهارمحال و بختياري بر فراز بام ايران (شهركرد) به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، استاندار چهارمحال و بختياري در آيين برافراشته شدن اين پرچم در محوطه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان اظهار داشت: پرچم ايران نماد مقاومت و پايداري يك ملت آزاديخواه به رهبري يك مرد الهي است.

علي اصغر عنابستاني افزود: پرچم ايران، پرچم انقلابي است كه امروز بعد از گذشته سه دهه از عمر با بركت خود، آثار بازگشت بشريت به دين را در نقطه نقطه دنيا به نمايش گذاشته است.

وي افزود: اهتزاز اين پرچم، اهتزاز تفكر مبني بر عدالت و آزادي بشريت از سلطه ظلم و جور است.

مديركل صندوق احيا و بهره برداري از اماكن تاريخي كشور نيز در اين مراسم گفت: نمونه اي از بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران تا پايان سالجاري در تمام مراكز استان هاي كشور نصب مي شود.

احمد ميرزاكوچك خوشنويس افزود:اين پرچم، پنجمين پرچم جمهوري اسلامي و به عنوان بلندترين پرچم كشور است كه در اين استان برافراشته شده است.

وي با اشاره به محاسبات مهندسي در نصب اين پرچم گفت: پرچم بايد در مكاني نصب شود كه به خوبي از همه نقاط قابل رويت باشد.

خوشنويس افزود: زميني كه اين پرچم در آن نصب شود، باید بتواند وزن سنگين دكل و لوله تلسكوپي آن را تحمل كند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين اظهار داشت: اين پرچم با ابعاد 11.5 در 22 متر و مساحت 253 متر مربع در ارتفاع 50 متر در پارك ويژه گردشگري اين استان به اهتزار درآمد.

مژگان رياحي زانياني افزود: پايداري و بقاي يك ملت به ارزشها، اعتقادات و نمادهاي آن بستگي دارد و پرچم هر كشور نيز يكي از اين نمادهاست.

وي گفت: رفيع ترين پرچم جمهوري اسلامي ايران با هدف بالا بردن فرهنگ عمومي و آشنايي مردم با هويت ملي در اين استان نصب مي شود.

اين مسئول هدف از نصب اين پرچم را قدرداني از مردم شهيد پرور و معرفي حسن خلق مردم اين استان عنوان كرد و افزود: مسئوليت نصب پرچم هاي ايران در استان هاي كشور را پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري بر عهده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی