بازدید 4074

جشنواره تي شرت‌هاي ايراني

کد خبر: ۱۷۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۳ 07 July 2011
عضو شوراي فرهنگي دانشگاه هنر از برگزاري جشنواره تي شرت‌هاي ايراني در مهرماه امسال خبر داد و گفت: گسترش مدهاي ايراني ـ اسلامي سطح سليقه جوانان را در حوزه پوشاک بالا مي‌برد و سبب تنوع بازار مي‌شود.

فاطمه بهرامي با بيان اينکه فراخوان جشنواره «تن‌پوش» سال گذشته منتشرشد گفت: به دليل استقبال خوبي که دانشجويان هنر از اين جشنواره داشتند مهلت ارسال آثار تمديد شد.

وي با اشاره به اينکه موضوع جشنواره استفاده از نشانه‌ها وعناصر فرهنگ ايراني و اسلامي روي تي ‌شرت است، ادامه داد: درباره تاريخچه تي ‌شرت، بروشورها و کتابي نيز آماده کرديم تا جنبه علمي جشنواره حفظ شود و صرفا يک کار دانشجويي نباشد.

بهرامي تصريح کرد: تي ‌شرت کالايي عمومي و قابل دسترس است که از آن به‌عنوان عنصر پيام رساني فرهنگي و تبليغي نيز استفاده مي‌شود که به همين دليل موضوع جشنواره قرار گرفته است.

اين طراح لباس با تاکيد براينکه اگر طرح‌هاي تازه وارد بازار لباس شود استقبال جوانان نيز از آن قابل توجه است گفت: در سال 86 نمايشگاهي از طرح‌هاي جديد برگزار کرديم که تجربه خوبي در اين زمينه بود.

 وي با بيان اين که فعاليتهاي ما بيشتر در حوزه طراحي و کاردانشگاهي است و وارد حوزه‌هاي توليدي نمي‌شويم گفت: براي توسعه و گسترش لباسهاي ايراني – اسلامي در روز نخست جشنواره از فعالان صنايع پارچه و نساجي وپوشاک دعوت شده تا در راه توسعه اين مدهاي بومي تلاش کنند.

بهرامي معتقد است: گسترش اين مدها سطح سليقه جوانان را در حوزه پوشاک بالا مي‌برد و سبب تنوع بازار پوشاک مي‌شود. وي با بيان اين که اين طرح‌ها به صدا و سيما نيز ارائه شده گفت: صدا و سيما به ندرت از اين طرح‌ها استفاده مي‌کند زيرا مجريان برنامه‌هاي رسمي از تي شرت استفاده نمي‌کنند اما در صورت استفاده چهره‌هاي محبوب از اين لباس‌ها تشويق خوبي براي استفاده جوانان از اين نوع مدهاست.

بهرامي با اشاره به قيمت مدهاي طراحي شده گفت: قيمت‌ها براساس نوع پارچه‌اي است که در دوخت تي‌شرت استفاده مي‌شود و مي‌تواند بسيار ارزان و هم معادل گران‌ترين تي‌شرت‌ها باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر