بازدید 2089

تزئينات تابستاني براي فصلي گرم

کد خبر: ۱۷۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱ 07 July 2011

با فرا رسیدن تابستان و پیش رو بودن 3 ماه گرم و پرحرارت، به نظر می‌رسد باید در خانه نیز تغییراتی به وجود آورد تا تحمل گرما را راحت‌تر كند. البته این تغییرات به معنی دگرگونی اساسی نیست، اما با كمی‌جابه‌جا كردن و بردن وسایل غیرضروری به انباری، شاید فضای راحت‌تری ایجاد شود.

فراموش نكنید خانه در تابستان نیاز به فضای باز، رنگ‌های روشن، پارچه‌های نرم و لطیف و نور طبیعی دارد. اگر همین را ملاك كارمان قرار دهیم می‌توانیم با جمع كردن وسایلی كه صرفا زمستانی هستند و در تابستان به كارمان نمی‌آیند، اندكی فضای باز در خانه ایجاد كنیم. برداشتن منقل برقی از آشپزخانه، آویزان كردن پرده‌های روشن و سبك و تغییر روتختی‌ها می‌تواند بخشی از این تغییرات باشد.

با جابه‌جا كردن مبل‌های اتاق ‌نشیمن و قرار دادن آنها در كنار پنجره‌ها نیز می‌توان امكان تنفس بیشتر را فراهم كرد. اگر زمستان موجب شده بود تا مبل‌ها را وارد فضاهای داخلی خانه كنیم، در تابستان می‌توان فضای نشیمن را به پنجره نزدیك‌تر كرد و احتمالا آنها را جایی قرار داد كه از باد كولر نیز نفع بیشتری ببرند. البته تغییر روكش مبل‌ها هم می‌تواند به احساس خنكی كمك كند. برای این كار لازم نیست تمام زندگی را به هم بزنید و سراغ مبل‌های جدید بروید بلكه خیلی راحت می‌توانید روكش‌هایی ساده و گشاد برای مبل‌هایتان بدوزید تا از نشستن روی آنها احساس گرما به شما دست ندهد.

اگر خیلی اهل دوخت و دوز نیستید می‌توانید پارچه‌هایی روشن و لطیف را به صورت روكش روی مبل‌ها بیندازید تا بتوانید براحتی روی آنها بنشینید. برای این كار شاید پارچه‌های كتان سفید بهترین گزینه باشد، چون به راحتی قابل شستشوست.

البته برای این كار خیلی هم بی‌خیال نباشید و كمی ‌سلیقه را چاشنی كارتان كنید تا هم تركیب رنگی خانه به هم نخورد و هم هزینه زیاد نكنید.

تابستان فصل گل و گیاه است و گلدان‌های كوچك بدون نیاز چندانی به مراقبت و رعایت نور و گرما و سرما، رشد خودشان را می‌كنند و زیبایی خلق می‌كنند. پس با وارد كردن چند گیاه گلدار ارزان، فضایی شاد به منزلتان ببخشید. انواع گیاهان آویز نیز می‌توانند برای بالكن‌ها یا آشپزخانه استفاده شوند و فضای خانه را شاد كنند. از گذاشتن گلدان روی لبه خارجی پنجره‌ها نیز غافل نباشید چون سبزی برگ‌ها و گل‌های رنگارنگشان حتی از پشت پرده نیز فضای داخل را زیبا و درخشان می‌كند.

نگاهی هم روی میز كارتان بیندازید. اگر هنوز روی میز پر از وسایل اضافی است، آنها را بردارید تا میزی خلوت و فضایی روشن را به خودتان هدیه كنید، اما فراموش نكنید اگر برای استفاده از آفتاب زمستانی میز كار خود یا فرزندانتان را رو به آفتاب قرار داده بودید حالا بهتر است تا جایی دور از آفتاب را برای این كار انتخاب كنید تا اگر روزها پشت میز می‌نشینید و كار می‌كنید، آفتاب اذیتتان نكند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل